Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

TV Gids en opname-issues: updates & discussie

In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Twee jaar geleden hebben we drie losse topics gemaakt om onderscheid te maken in issues omtrent de EPG. Twee voor de problemen die zich voordoen (fouten in de EPG en mislukte opnames) en een derde om over de EPG als geheel te discussiëren, die tegelijkertijd ingezet kon worden om meldingen te doen van grotere updates aan het platform of issues die speelden.

 

Dat laatste is helaas niet geworden wat we voor ogen hadden. Het was vaak efficiënter om zaken te melden in de andere twee topics, waar het aansloot op de meldingen aldaar. Hoewel dit onderwerp dagelijks onze aandacht heeft, is er ook niet regelmatig een “grote update” te melden (iets als de introductie van het systeem voor verbeterde begin- en eindtijden).

 

Dat heeft ons doen besluiten om dit “update & discussie”-topic te sluiten. Uiteraard blijven de andere twee topics open.

921 Reacties 921
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@DON PAPA Mijn bericht daarover was mogelijk niet helemaal duidelijk. Wat ik bedoelde aan te geven is dat ik geen tijdlijn heb van de melding van vorig jaar. Hoe dat destijds is gegaan en in hoeverre dat is gerelateerd aan het huidige probleem.

 

Het bericht van Paul klopt. Het probleem waar we het echter nu over hebben, is een vreemde eend in de bijt: Hier krijgen we namelijk gewoon de programma-informatie correct binnen, maar besluit de browser het opeens niet weer te geven in specifieke gevallen. Het gebeurt dus ook niet op de app en niet op de Mediabox. Er is tevens een eenvoudige workaround. Wat betreft dit incident: Deze is bekend bij de ontwikkelaars en de verwachting is dat deze in de eerstvolgende web release is opgelost. Een precieze datum daarvoor is er nog niet, maar ik verwacht dat deze komende maand plaatsvindt.

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Alex   Ik kom uit de automatisering en jou statement van "besluit de browser het opeens niet weer te geven" is natuurlijk niet correct. Een browser/programma doet niets spontaans maar alleen wat er in de code staat. Wat bij browser kan meespelen is van welke technologieen je gebruik maakt en welke versies en/of extensies gebruikers wel of niet installeren.  Maar op het moment dat het op dezelfde manier fout gaat in verschillende browsers (firefox, ms edge of chrome) dan weet je dat het toch met je eigen code te maken heeft.

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Opnamemarkering werkt niet bij Elementary S7. Balk is behalve de eerste vijf minuten geheel “grijs”, oftewel alles is een reclameblok

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Opnamemarkering werkt niet bij Elementary S7. Balk is behalve de eerste vijf minuten geheel “grijs”, oftewel alles is een reclameblok

Gaat dit om alle afleveringen tot dusver? Als ik via Replay TV aflevering 6 terugkijk, zie ik wel 'normaal' 2 reclameblokken waar ze horen te staan.

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Bij de vorige opname ook al. Alleen bij Elementary gaat t fout

 

Behalve dan bij Discovery, waar in het geheel geen reclameblokken worden gemarkeerd (althans bij de programma’s die ik opneem, bv Kindig Customs)

codeman680

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hebben jullie nog reclame markeringen dan. Bij mij al een aantal maanden niet meer aanwezig.  Next box is al helemaal uit geweest. 

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

@codeman680 Ja, zou met de recente testsoftware weer noeten werken. Je zegt “de box is uitgeweest”. Fabrieksinstellingen terugzetten even proberen?

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark @Alex @Paul Ik heb nu alweer 4 weken geleden in deze topic gevraagd, hoelang het nog gaat duren voor we inzicht krijgen over compensatie omdat we voor de zoveelste keer als antwoord kregen "Daar komen we later op terug, heb ik nu nog geen antwoord op." dit antwoord geven jullie nu al maandenlang. Persoonlijk vind ik het onderdehand wel lang genoeg geduurd hebben, dus vraag ik nogmaals maar hoelang we nu nog moeten wachten op een antwoord? En waarom laat het antwoord nu al maanden opzich wachten? Ik snap best dat er over bepaalde vragen eerst overleg moet plaats vinden, maar dat dit echt maanden lang moet duren snap ik echt niet...

 

Jullie gaven bij het starten van deze topic aan, beter en transparanter met ons te willen communiceren, maar op deze manier laten jullie juist het tegenovergestelde zien 🤔

codeman680

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de Tip. Dat gaan we nog even proberen.

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

Volgende week woensdag 11 august begint Manifest S3 om 20:30 op Net5

 

Ik had een serie opname voor de 2 series hiervoor maar S3 word niet opgenomen

 

Dus als je deze serie volgt check je opnames of wacht af of ziggo iets doet. Ik weet waarop ik gok

 

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

@mdpeters124 Klopt, had ik ook net gezien. Zeer betrouwbaar systeem…

 

En daarnaast worden er ook seizoenen opgenomen die ik allang heb gezien. Ook zoiets irritants

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@Mark @Alex @Paul Ik heb nu alweer 4 weken geleden in deze topic gevraagd, hoelang het nog gaat duren voor we inzicht krijgen over compensatie omdat we voor de zoveelste keer als antwoord kregen "Daar komen we later op terug, heb ik nu nog geen antwoord op." dit antwoord geven jullie nu al maandenlang. Persoonlijk vind ik het onderdehand wel lang genoeg geduurd hebben, dus vraag ik nogmaals maar hoelang we nu nog moeten wachten op een antwoord? En waarom laat het antwoord nu al maanden opzich wachten? Ik snap best dat er over bepaalde vragen eerst overleg moet plaats vinden, maar dat dit echt maanden lang moet duren snap ik echt niet...

 

Jullie gaven bij het starten van deze topic aan, beter en transparanter met ons te willen communiceren, maar op deze manier laten jullie juist het tegenovergestelde zien 🤔

Hi @DON PAPA,

Heel goed punt dat je aanhaalt. Ik snap dat het voelt alsof we weer in oud vaarwater terecht komen. Wat betreft de transparantie denk ik dat we al hele mooie stappen hebben gemaakt met de eerdere reacties die Mark hier heeft gegeven. Op dit punt hebben we inderdaad nog geen concreet nieuws gegeven. Het heeft onze aandacht en is belegd binnen het team, dat moet langs verschillende afdelingen gaan. Dat is inderdaad een lang proces.

Weet dat we dit niet zomaar vergeten of voorbij laten gaan. Zodra er nieuws te melden is, laten we dat uiteraard weten.

 

 

Volgende week woensdag 11 august begint Manifest S3 om 20:30 op Net5

 

Ik had een serie opname voor de 2 series hiervoor maar S3 word niet opgenomen

 

Dus als je deze serie volgt check je opnames of wacht af of ziggo iets doet. Ik weet waarop ik gok

Gaan we checken! Ik zie dat Manifest S2 inderdaad vorig jaar september is uitgezonden, dat is al enige tijd geleden, mogelijk is het daar ergens misgegaan. Goed dat je in ieder geval scherp bent en een nieuwe opname hebt gestart.

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Alex  hoezo grote stappen ?

Jullie zeggen voornamelijk klopt en we zetten het door

Maar als wij vragen hoe komt dat en wat gaan jullie doen om herhaling te voorkomen dan is het grote stilte !

 

Zie bijvoorbeeld mijn vragen over omroepen die zenders missen (denk aan bbc2, npo2, eurosport2, belgie/vrt etc)  Of als een een ziggo sport zender of informatie zender word aangekondigd toont. Jullie (ziggo) zwijgt en wil niets uitleggen of zeggen wat er in de toekomst aan gedaan gaat worden

 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Alex Schreef: Het heeft onze aandacht en is belegd binnen het team, dat moet langs verschillende afdelingen gaan. Dat is inderdaad een lang proces.

 

Met deze werkhouding snap ik wel dat we al zoveel jaar met problemen in de EPG en het opnamen systeem te dealen hebben. Word de interne post bij jullie soms door een slak rond gebracht? Het is toch niet normaal dat dit zolang moet duren? Jullie vergeten dat door deze houding er steeds minder mensen zullen zijn die jullie nog te hulp zullen schieten om de fouten op te sporen. Ik zie nog elke dag wel een aantal fouten staan in de EPG, maar ik vertik het om ze nog langer te gaan melden, laat Ziggo eerst maar eens met echte antwoorden gaan komen, en dan bedoel ik niet antwoorden als  "Daar komen we later op terug, heb ik nu nog geen antwoord op."  of "Weet dat we dit niet zomaar vergeten of voorbij laten gaan. Zodra er nieuws te melden is, laten we dat uiteraard weten." want dat heb ik nu wel genoeg gehoord 😡😡😡

 

@mdpeters124 Schreef: hoezo grote stappen ?

 

Dat geeft alleen maar aan wat het werknivo binnen Ziggo is 😉 Ze denken waarschijnlijk dat ze heel goed bezig zijn omdat er hier steeds minder meldingen zijn, maar ze vergeten dat dit alleen maar komt door hun eigen werkwijze, want in de EPG zijn nog genoeg fouten te vinden..

edebee

Level 9
  • 301Posts
  • 0Oplossingen
  • 141Likes

@DON PAPA @mdpeters124 de grote stap is dat ze het voor elkaar gekregen hebben dat de mensen door het structureel negeren gewoon niets meer melden op dit forum dus voor ziggo lijkt het beter te zijn terwijl dit helemaal niet waar is. Ik ben al zover dat ik hier bij al niets meer post omdat het weinig tot geen nut heeft en de antwoorden:  wordt naar gekeken, komen we op terug wel zat ben.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@edebee Ja hun beloftes zijn prachtig maar de uitwerking is om te huilen. Zo staat er al sinds het starten van deze topic in de begin post 

Screenshot_20210810-144429_Chrome.jpg

Nou die aanvulling gaat al net zo snel als het oplossen van deze issues en alle andere werkzaamheden binnen Ziggo. Ze kunnen beter hun naam gaan aanpassen naar Zzz...Zzz...Zzzigo

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@Alex Ik heb me de afgelopen tijd wat op de achtergrond gehouden en toegekeken hoe jij en @Mark  je in allerlei bochten wrongen om toch maar een verklaring te geven wat er op een of andere manier fout ging en hoe jullie dat doorzetten naar een afdeling zoals Technology; een afdeling die voor mij gedegradeerd is naar afdeling Reparatie. 

Want zo gaat het steeds: afwachten of een melding komt en dan wordt hopelijk iets gedaan.

Gezien de meldingen hier en onder de andere posts blijft het bij doorzetten en héél af en toe wordt iets gerepareerd; verder komt het niet.

Wat wél steeds meer duidelijk wordt, is dat de vorige epg  vuller in verhouding tot huidige niet zo slecht was, want sinds de overgang is en blijft het een drama. En dan druk ik me nog zachtjes uit.

 

Uit hoeveel personen bestaat die afdeling Technology/Reparatie eigenlijk, 1?

Een jonge hond in opleiding?

Ik denk van wel; wat we zien qua terugkoppeling en verbetering is en blijft prutswerk.

 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark Ik had je vorige week ook nog gevraagd "verwijs nu is één keer naar een EPG waar deze indeling gebruikt word? Want een EPG vergelijken met een streamingdienst slaat helemaal nergens op." ben je nog opzoek naar een EPG of klopt mijn redenering toch wel dat alleen Ziggo die vreemde nummering gebruikt voor de EPG?

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@Mark Ik had je vorige week ook nog gevraagd "verwijs nu is één keer naar een EPG waar deze indeling gebruikt word? Want een EPG vergelijken met een streamingdienst slaat helemaal nergens op." ben je nog opzoek naar een EPG of klopt mijn redenering toch wel dat alleen Ziggo die vreemde nummering gebruikt voor de EPG?

Ik snap wel waar de indeling vandaan komt en daarbij is een vergelijking met een streaming dienst of andere database van films/series toch helemaal niet vreemd? Ergens moet staan wat de juiste indeling is en als daar verschillende versies van bestaan moet je er 1 kiezen.

Daarbij is de uitzending van Game of Talents een goed voorbeeld (jouw melding in het mislukte opname topic). RTL kan wel zeggen dat het aflevering 3 is maar eigenlijk is het aflevering 4. Als ze in de toekomst besluiten om de originele aflevering 3 toch uit te zenden krijgt die vast een ander afleveringnummer van RTL en daarmee zijn er dus twee indelingen van dezelfde serie. Welke houd je aan? Onze leverancier zegt: we houden de indeling aan zoals hij origineel was, niet de aangepaste versie. Dat is verwarrend als de andere EPGs dat niet doen.

 

We zijn het helemaal met je eens dat het vreemd is dat wij als enige EPG in Nederland (voor zover ik die allemaal kan checken) een andere indeling hanteren. Daar is het laatste woord ook nog niet over gezegd tussen ons en onze gids-informatie-leverancier. Wij zien ook liever dat we gelijkgestemd zijn met de omroepen en andere EPG aanbieders, zo lang het maar wel correcte informatie is.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark Schreef: Ik snap wel waar de indeling vandaan komt en daarbij is een vergelijking met een streaming dienst of andere database van films/series toch helemaal niet vreemd? / We zijn het helemaal met je eens dat het vreemd is dat wij als enige EPG in Nederland (voor zover ik die allemaal kan checken) een andere indeling hanteren. 

 

Waar het mij gewoon omgaat is dat jullie steeds iets anders zeggen tegen ons, jullie hebben ons steeds voorgehouden dat de zenders de informatie aanleveren aan de EPG leveranciers en dat die deze informatie verwerken voor de EPG. Wij geven vervolgens  nu al maanden lang aan dat heel vaak alleen de informatie in de Ziggo EPG anders is (dat was trouwens ook al bij de oude EPG leverancier, dat was ook de reden dat ik heel vaak mijn vraagtekens heb gehad over de overstap naar een andere EPG leverancier). En nu blijkt dat zowel jullie oude als nieuwe EPG leverancier heel ergens anders hun gegevens vandaan halen, dan bij de zender zelf. Want anders had deze andere nummering er niet geweest...

 

@Mark Schreef: Daar is het laatste woord ook nog niet over gezegd tussen ons en onze gids-informatie-leverancier. 

 

Dat is heel mooi, maar wat ik niet snap is dat dit niet allang is gedaan. Zoals ik al aangaf hebben we dit ook al dikwijls gemeld toen de oude EPG leverancier nog actief was en ook bij deze nieuwe EPG leverancier is het al heel vaak aangegeven. Ik snap dan ook niet dat dit niet al maanden geleden is opgepakt en recht gezet is...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic