Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

TV Gids en opname-issues: updates & discussie

In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Twee jaar geleden hebben we drie losse topics gemaakt om onderscheid te maken in issues omtrent de EPG. Twee voor de problemen die zich voordoen (fouten in de EPG en mislukte opnames) en een derde om over de EPG als geheel te discussiëren, die tegelijkertijd ingezet kon worden om meldingen te doen van grotere updates aan het platform of issues die speelden.

 

Dat laatste is helaas niet geworden wat we voor ogen hadden. Het was vaak efficiënter om zaken te melden in de andere twee topics, waar het aansloot op de meldingen aldaar. Hoewel dit onderwerp dagelijks onze aandacht heeft, is er ook niet regelmatig een “grote update” te melden (iets als de introductie van het systeem voor verbeterde begin- en eindtijden).

 

Dat heeft ons doen besluiten om dit “update & discussie”-topic te sluiten. Uiteraard blijven de andere twee topics open.

921 Reacties 921
mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

opname van the watchmen gechecked en van 3.04:30 tot 3:13:29 staat er "geen signaal, excuses voor het ongemak"  grijze achtergrond  oranje balk van vierkantjes en rondjes en daaronder de tekst in het engels

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Het lijkt erop dat het vanaf de toevoer kort mis is gegaan vanaf RTL7. Ook de Mediabox zal je dan geen functies geven, omdat er simpelweg geen signaal binnenkomt. Ik heb enkele andere meldingen hierover gezien. De opname neemt helaas ook het probleem over in zo'n situatie.

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@AlexJe gebruikt het woord "lijkt". Als het niet 100% duidelijk is wat er gebeurd is dan zou ziggo met rtl moeten bellen/overleggen

 

danilex

Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 34Likes

Net ff door de EPG gezocht in mijn 20 voorkeuzezenders, i.c.m. papieren en online gidsen. Hopeloos. Misschien is het beter de titel van dit onderwerp te veranderen in "Geen fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!"...

tenmboele

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
TV5 Monde Serie Tandem

Datum uitzending: 18 juli 2021

Tijdstip uitzending: 01.50-02.41 en 02.41-03.32

Zender: TV5 Monde

Programma: Tandem

 

Probleemomschrijving: Op bovengenoemde datum moeten aflevering 3 en 4 van de serie uitgezonden worden, maar evenals op 11 juli staat er ook nu weer tweemaal: Seizoen 2, afl. 1. Op 11 juli had ik aflevering 1 en 2 voor opname ingesteld, maar alleen aflevering 1 is opgenomen en als het niet aangepast wordt, kan ik op 18 juli en 25 juli etc. niet de volgende afleveringen van de reeks opnemen. Ik heb dus aflevering 2 al gemist en ik hoop dat het op tijd aangepast wordt zodat ik de volgende afleveringen van deze serie wel kan opnemen en bekijken. Graag uw aandacht dus! Alvast bedankt.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @tenmboele,

 

Yes, ik heb zojuist gereageerd in dit topic. Deze zijn bekend en hopen we spoedig te herstellen.

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@Alex Hoe lang worden we nog aan het lijntje gehouden?

Een nieuwe melding over een opname die fout ging zojuist geplaatst.

Alle zogenaamde goedbedoelende uitleg is inmiddels totaal ongeloofwaardig.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@jeener Schreef: Hoe lang worden we nog aan het lijntje gehouden?

 

Precies het word tijd dat ze eens met echte antwoorden komen, ik heb dan ook besloten ze pas weer te gaan helpen als ze met echte concrete antwoorden gaan komen in plaats van de niets zeggende antwoorden als "Daar komen we later op terug, heb ik nu nog geen antwoord op"  want dat heb ik nu al zovaak gehoord dat ik er wel klaar mee ben. Ik snap best dat je soms eerst even iets moet zoeken voor je het antwoord kunt geven, maar dat antwoorden maanden lang opzich moet laten wachten is gewoon belachelijk 😞

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@DON PAPA Ik snap je wel.

Daarom heb ik bij topic Fout in epg enkel aangegeven bij welke zender iets fout zit, mogen ze het zelf gaan opzoeken. Ik vertik het nog langer hun slaafje te zijn.

 

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

De onterechte opnames beginnen ook weer de kop op te steken. Tafel voor twee, Elementary S6,  Flikken Rdam S4, van Woonvilla naar droomvilla S9… allemaal al een keer opgenomen, gezien, verwijderd en dan behoren ze niet meer te worden opgenomen. Zeer irritant als je opnamelijst volloopt met van alles en nog wat wat je al hebt bekeken

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

De onterechte opnames beginnen ook weer de kop op te steken. Tafel voor twee, Elementary S6,  Flikken Rdam S4, van Woonvilla naar droomvilla S9… allemaal al een keer opgenomen, gezien, verwijderd en dan behoren ze niet meer te worden opgenomen. Zeer irritant als je opnamelijst volloopt met van alles en nog wat wat je al hebt bekeken

Hi @joepke-m, bedankt voor je melding! Dit probleem is inderdaad bekend en is een bug in de software. Er wordt gewerkt aan een definitieve fix hiervoor.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Alex Schreef: Dit probleem is inderdaad bekend en is een bug in de software. Er wordt gewerkt aan een definitieve fix hiervoor.

 

Ik heb geen zin om het te gaan opzoeken, maar een gelijkend antwoord hebben we ruim een jaar geleden ook al gehad in de oude opnames topic van @Mark over dit zelfde probleem, houd dit in dat jullie al meer dan een jaar bezig zijn met het oplossen van deze bug ? Of is er al die tijd niet veel mee gedaan ? Ik vraag dit, om meer inzicht te krijgen wat er nu daadwerkelijk met onze meldingen gedaan word, want uit jullie antwoorden word dit vaak niet duidelijk. En aangezien jullie zelf hebben aangegeven transparanter naar ons toe te willen zijn, hoop ik op een goeie uitleg...

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@DON PAPA  schreef:

...Ik heb geen zin om het te gaan opzoeken, maar een gelijkend antwoord hebben we ruim een jaar geleden ook al gehad in de oude opnames topic van @Mark over dit zelfde probleem, houd dit in dat jullie al meer dan een jaar bezig zijn met het oplossen van deze bug ? Of is er al die tijd niet veel mee gedaan ? Ik vraag dit, om meer inzicht te krijgen wat er nu daadwerkelijk met onze meldingen gedaan word, want uit jullie antwoorden word dit vaak niet duidelijk. En aangezien jullie zelf hebben aangegeven transparanter naar ons toe te willen zijn, hoop ik op een goeie uitleg...


ach ... @DON PAPA, dat inzicht hebben ( en krijgen ) de Ziggo mods ook niet, daar zorgt Ziggo zelf wel voor. Stel voor dat een moderator in een moedeloze bui uit de school klapt.


Ziggo mods dweilen met de kraan open en dat is nog hun werk ook 😮. Werken is ( vaak ) leuk, maar aan een dood paard trekken, is zelfs betaald waardeloos.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Pasi Schreef: dat inzicht hebben ( en krijgen ) de Ziggo mods ook niet

 

Nou een andere moderator schreef zelf in deze topic "Voor zowel het terugkoppelen en het geven van achtergrond informatie hebben we meerdere partijen nodig. Achter de schermen zijn we heel druk bezig geweest om de goede mensen te verzamelen zodat we beter communiciëren over issues en dat we meer achtergrond informatie kunnen geven. Wij zien dit ook als een nieuwe start en willen het oprecht beter doen" dus daar hoop ik dan ook op...

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@DON PAPA  schreef:

...Nou een andere moderator schreef zelf in deze topic "Voor zowel het terugkoppelen en het geven van achtergrond informatie hebben we meerdere partijen nodig. Achter de schermen zijn we heel druk bezig geweest om de goede mensen te verzamelen zodat we beter communiciëren over issues en dat we meer achtergrond informatie kunnen geven. Wij zien dit ook als een nieuwe start en willen het oprecht beter doen" dus daar hoop ik dan ook op...


Prima en nette tekst, daar is vast en zeker over nagedacht. Veel tekst en weinig werkelijke inhoud.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Alex ik heb vorige week een vraag gesteld, komt daar nog een reactie op ?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@DON PAPA  schreef:

@Alex Schreef: Dit probleem is inderdaad bekend en is een bug in de software. Er wordt gewerkt aan een definitieve fix hiervoor.

 

Ik heb geen zin om het te gaan opzoeken, maar een gelijkend antwoord hebben we ruim een jaar geleden ook al gehad in de oude opnames topic van @Mark over dit zelfde probleem, houd dit in dat jullie al meer dan een jaar bezig zijn met het oplossen van deze bug ? Of is er al die tijd niet veel mee gedaan ? Ik vraag dit, om meer inzicht te krijgen wat er nu daadwerkelijk met onze meldingen gedaan word, want uit jullie antwoorden word dit vaak niet duidelijk. En aangezien jullie zelf hebben aangegeven transparanter naar ons toe te willen zijn, hoop ik op een goeie uitleg...


Hi @DON PAPA - Voor zover mij bekend is dit probleem inderdaad niet nieuw, maar in een eerder stadium wel helemaal opgelost geweest. Ik had je graag een tijdslijn of concrete informatie hiervan gegeven, maar die heb ik niet.

 

Het gebeurt nu vaak willekeurig, speelt niet altijd en niet op alle zenders, wat het mogelijk lastig maakt in kaart te brengen en/of direct op te lossen.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Alex Schreef: Ik had je graag een tijdslijn of concrete informatie hiervan gegeven, maar die heb ik niet.

 

Ik snap even iets niet, je collega @Paul  schreef in deze topic "Achter de schermen zijn we heel druk bezig geweest om de goede mensen te verzamelen zodat we beter communiciëren over issues en dat we meer achtergrond informatie kunnen geven" maar ik krijg keer op keer antwoorden met deze informatie heb ik niet, of daar komen we later op terug want dat weet ik zo niet. Dat noem ik nou niet echt meer achtergrond informatie geven zoals Paul aangaf in zijn posting. Ik dacht dat jullie het beter wouden gaan doen, maar daar zie ik na 1,5 maand nog maar weinig van terug als ik eerlijk ben...

edebee

Level 9
  • 301Posts
  • 0Oplossingen
  • 141Likes

@DON PAPA we gaan gewoon weer op de oude voet verder, de antwoorden van @Alex bevatten geen informatie waar we iets aan hebben. Op de meeste vragen komen ze later ( gevoel dat dit jaar niet meer gaat gebeuren) op terug. Enige wat ze wel bereikt hebben is dat de klanten die hier serieuze klachten hebben door het uitblijven van reacties of oplossingen vanuit ziggo geen zin meer hebben om nog iets te melden over problemen op dit forum. Voor de buitenwereld lijkt het nu net of er geen klachten / problemen meer zijn wat dus totaal niet waar is. Klantvriendelijkheid is volgens mij wel iets anders dan datgene wat er hier geboden wordt.

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Mark  @Alex @Paul @edebee @DON PAPA 

 

Ik verwijs jullie allemaal naar https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Daar staat letterlijk de volgende toezegging van Ziggo
 

Natuurlijk kun je een contactformulier invullen. Dit kan op twee manieren. 

1. Meer gegevens, sneller antwoord

  • Je vraag komt bij de juiste afdeling
  • Snel een compleet antwoord
REACTIE BINNEN 72 uur
 

2. Minder gegevens, langer wachten

  • Je vraag komt in een algemene mailbox
  • Langere verwerktijd van je vraag
REACTIE BINNEN EEN WEEK
 
Dus zowel de toezegging van een reactie binnen een gestelde termijn als ook "compleet antwoord" wat ziggo toezegt word helemaal niet nagekomen
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic