Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

TV Gids en opname-issues: updates & discussie

In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Twee jaar geleden hebben we drie losse topics gemaakt om onderscheid te maken in issues omtrent de EPG. Twee voor de problemen die zich voordoen (fouten in de EPG en mislukte opnames) en een derde om over de EPG als geheel te discussiëren, die tegelijkertijd ingezet kon worden om meldingen te doen van grotere updates aan het platform of issues die speelden.

 

Dat laatste is helaas niet geworden wat we voor ogen hadden. Het was vaak efficiënter om zaken te melden in de andere twee topics, waar het aansloot op de meldingen aldaar. Hoewel dit onderwerp dagelijks onze aandacht heeft, is er ook niet regelmatig een “grote update” te melden (iets als de introductie van het systeem voor verbeterde begin- en eindtijden).

 

Dat heeft ons doen besluiten om dit “update & discussie”-topic te sluiten. Uiteraard blijven de andere twee topics open.

921 Reacties 921
mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

opnames van serie bates motel op bbc1 vandaag (7-7) 00:30 en 01:15

 

Vanwege voetbal kloppen de tijden niet meer en dus ook de opnames niet

Gaat ziggo dit nog herstellen? Technisch is dat mogelijk als ziggo de juiste kwaliteit maatregelen heeft genomen waarmee achteraf corrigeren mogelijk is.

 

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Het word al weer puur minder met de reacties vanuit Ziggo in deze topic 😞

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@DON PAPA  helemaal met je eens.  Alleen het gebruik van het woord puur klopt voor mij niet. Puur klinkt positief en dat zijn wij niet over ziggo en hun vorm van klanten "service"

 

edebee

Level 9
  • 301Posts
  • 0Oplossingen
  • 141Likes

@DON PAPA ze zullen wel heel druk zijn met overleggen met de techneuten en de leverancier 🤪🤣.

De oplossing die daaruit komt is: vraag de klant om voorbeelden 😀. Denk dat ziggo hoopt dat de klant het opgeeft  als ze er zelf niet teveel aandacht aangeven. Zoals @mdpeters124 al aangeeft de klantenservice van ziggo is niet al te best.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@edebee  schreef:

...Denk dat ziggo hoopt dat de klant het opgeeft  als ze er zelf niet teveel aandacht aangeven...


Inderdaad.

Vooral ook, omdat Ziggo nog steeds vraagt naar voorbeelden. Want zo zijn de getroffen klanten ook nog eens een zeer goedkoop piep systeem voor Ziggo. Diezelfde klanten krijgen waarschijnlijk ook nooit te horen, wanneer er werkelijk iets is veranderd m.b.t. de EPG en zullen, na tig keer fouten te hebben gemeld, het opgeven.

Helaas, ook ik verwacht ( in dit geval ) weinig van Ziggo's oplossend vermogen. Want de enige motivatie voor Ziggo, dat Ziggo een korting moet geven en/of compensatie moet uitbetalen, is met een haperende EPG natuurlijk niet van toepassing. Alle wijzigingen die Ziggo moet ( laten ) doen voor het goed functioneren van de EPG, brengen extra kosten met zich mee. Grote kans dat dát voor Ziggo veeeeel belangrijker is, dan het 100% goed functioneren van de EPG en die paar ( nog even ) zeurende klanten.

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

“Opnemen is niet gelukt, door veranderingen in het uitzendschema”


Hoe werkt het opnemen?

Programma’s, afleveringen en series kunnen worden opgenomen doordat elk programma, aflevering, seizoen en serie afzonderlijk een uniek programma-ID heeft. Daarnaast heeft elke uitzending een uniek uitzending-ID gebaseerd op begin- en eindtijd en de zender. Deze ID's zijn allemaal verwerkt in de TV Gids die je op de mediabox en in Ziggo GO ziet.

Als jij een opname inplant op de mediabox dan wordt aan ons systeem doorgegeven wat de unieke combinatie van ID’s is die opgenomen moet worden. De TV Gids is dus essentieel voor jouw opnames. Alle informatie die nodig is voor het inplannen van een opname staat daarin.

 

Hoe komt de Ziggo TV Gids tot stand? De eerste stap is dat alle omroepen hun uitzendschema sturen naar onze externe gids-informatie leverancier. Deze giet vervolgens al die verschillende schema's in een uniform jasje en stuurt deze tenslotte door naar Ziggo. Zo verschijnt de informatie in onze TV Gids.

 

Zodra programma's worden uitgezonden neemt Ziggo alles op (ook voor Replay doeleinden). Elk programma wordt opgeslagen op onze server en is vindbaar op basis van die unieke ID's.

Jouw lijst met opgenomen programma's is eigenlijk een lijst van unieke programma+uitzending-ID's die de mediabox op onze server kan vinden.

 

Waar kan het misgaan met de opnames

Kan jouw mediabox de combinatie van ID's die jij wilde opnemen niet vinden op onze server? Dan zoekt hij een herhaling van dat programma op dezelfde zender (zelfde programma-ID, ander uitzending-ID). Echter als de mediabox de herhaling ook niet vindt, dan geeft de mediabox aan dat de opname mislukt is (ook als de uitzending nog niet geweest is). Dit kan verschillende oorzaken hebben waarvan de volgende het meeste voorkomt:

 

“Opnemen is niet gelukt, door veranderingen in het uitzendschema”

Dit kan het beste omschreven worden door een aantal voorbeelden.

Deze voorbeelden, waar het uitzendschema verandert, hebben alleen invloed op geplande opnames en bewaarde opnames van een 1 dag geleden.  Bewaarde opnames van langer dan 1 dag worden hierdoor niet beïnvloed.

 

  1. Begin-/eindtijd wordt gewijzigd

Zenders sturen vaak vóór de uitzending updates waarmee bijvoorbeeld de start-/eindtijd tot op de minuut nauwkeurig wordt aangepast. Dit zorgt in sommige gevallen onterecht voor een aanpassing/wijziging van het uitzending-ID waardoor je opname mislukt.

Dit was bij onze vorige gids-informatie leverancier en bij onze huidige leverancier een probleem. Deze maand testen we een oplossing die dit probleem kan oplossen. Hopelijk zien jullie volgende maand het resultaat van deze test.

 

  1. Nieuw programma ID

Soms stuurt een zender een nieuw programma ID als zij een update van het uitzendschema sturen. Hierdoor mislukt jouw opname van het originele programma. Dit is terecht als er last-minute een persconferentie wordt ingelast bijvoorbeeld.

Bij veel zenders gebeurt dit zelden onterecht, maar één omroep stuurt regelmatig een ander programma ID terwijl er geen ander programma uitgezonden wordt. We zijn in gesprek met deze omroep om dit in de toekomst te voorkomen.

 

  1. Incomplete informatie bij series

Als een zender te weinig informatie van een programma doorgeeft weet onze gids-informatie leverancier niet welke aflevering van welk seizoen er wordt uitgezonden. Deze afleveringen staan dan wel in de juiste serie, maar onder het seizoen “Specials”.

Wanneer later wel bepaald kan worden welke aflevering het precies is, dan wordt dat zo snel mogelijk aangepast in de TV Gids. Maar daarmee is de opname van de originele onbekende uitzending mislukt.

Heb je een serie opname ingesteld? Dan neemt hij de aangepaste versie wel op, mits de update op tijd was.

 

  1. Zelfde serie, net een andere titel

Soms wijzigt een omroep de titel van een serie.. Het kan bijvoorbeeld een kleine aanpassing zijn zoals “Koppel-teken” vs “Koppel teken”. Dit veroorzaakt dat er twee losse series ontstaan.

Als dit ontdekt wordt voegt de gids-informatie leverancier die series samen, maar daarmee wijzigen de ID's van de serie die ophoudt te bestaan en zijn die (geplande) opnames mislukt.

 

  1. Verkeerde informatie bij series

Sommige series hebben een andere indeling afhankelijk van de markt waarvoor ze bestemd zijn, bijvoorbeeld een Amerikaanse versie en een Britse versie. Onze gids-informatie leverancier houdt in principe de indeling aan uit het land waar de serie origineel is uitgezonden, op basis van de omschrijving die bij de aflevering meegestuurd wordt.

Een zender kan ervoor kiezen om een andere indeling te hanteren. Indien nodig kunnen wij de indeling laten aanpassen naar de meest gewenste, maar daardoor wijzigen de ID's en dus mislukken ook de (geplande) opnames.

 

  1. Foute handmatige invoer

De gids-informatie leverancier heeft een eigen database waarin alle series bijgehouden worden, ook als deze nog niet in Nederland uitgezonden zijn. Dit is deels mensenwerk en daar sluipen soms foutjes in. Vooral als door een omroep een nieuwe serie uitgebracht wordt en er nog geen alternatieve bron is om de informatie vandaan te halen. Dan zijn we volledig afhankelijk van de omroep.

Onze gids-informatie leverancier is zich hier bewust van en heeft de kwaliteitscontroles verder aangescherpt.. Het doel is om deze fouten op te lossen voordat het programma überhaupt in de TV Gids verschijnt.

 

Wat doet Ziggo om dit in te toekomst te verbeteren/voorkomen?

Doordat het in voorgaande jaren niet goed ging en de gids-informatie leverancier te weinig verbetering doorvoerde, stapten we in maart 2021 over naar een andere gids-informatie leverancier. Sindsdien hebben jullie met talloze voorbeelden aangetoond dat er ook na deze switch genoeg te verbeteren valt.

De focus lag in eerste instantie om de overstap naar een nieuwe leverancier zo soepel mogelijk te laten verlopen. Na de overstap ligt de focus op structurele oplossingen voor de problemen.

Het feit dat jullie zoveel voorbeelden vinden en dat deze pas opgelost worden nadat Ziggo deze voorbeelden meldt bij de gids-informatie leverancier is een duidelijk signaal. De kwaliteitscontrole moet beter en pro-actiever. Ondanks de afhankelijkheid van andere partijen is Ziggo verantwoordelijk om haar eigen beloftes waar te maken.

Minder afhankelijk worden van de hierboven omschreven wijzigingen in het uitzendschema is een grote stap voorwaarts. We willen zo min mogelijk afhankelijk zijn van andere partijen. Hiervoor is een grote aanpassing in ons eigen platform nodig waarmee we in de toekomst zelf veel meer mislukte opnames kunnen herstellen.

Het is lastig een specifieke datum te geven wanneer verbeteringen zichtbaar worden, omdat het één foutmelding betreft die verschillende oorzaken heeft waarvoor verschillende oplossingen getroffen worden. Dit is een continue proces.

 

Andere problemen bij opnames

Opnames kunnen ook om andere redenen mislukken, maar dit is nu al een lang verhaal. Later zullen we meer uitleg geven over andere veelvoorkomende oorzaken.

 

edebee

Level 9
  • 301Posts
  • 0Oplossingen
  • 141Likes

@Mark leuk weer zo een heel verhaal maar heeft weinig nieuwswaarde. Ziggo geeft wederom toe dat er problemen zijn maar hebben nog geen idee wanneer het opgelost is, ik heb er alvast geen vertrouwen meer in en wanneer gaan jullie ook eens in op de reacties over de kwaliteit van de klantenservice van ziggo ( die ver onder de maat is ) en de compensatie in welke vorm dan ook voor de  afgelopen jaren ?

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Mark  2 woorden die opvielen proactief en kwaliteit. Ik geloof dat ik dat al meer dan 1 jaar tegen jullie zeg.

En wat vind je na die woorden nog van jullie 6+1 "proactieve kwaliteit" controle

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark bedankt voor deze uitleg, al schieten wij er op dit moment nog niks mee op, maar hopelijk ooit in de toekomst wel, al heb ik daar ook mijn vraagtekens bij, maar dat snap je waarschijnlijk wel. Hopelijk komt er binnenkort ook nog zo'n uitgebreide posting over de compensatie waar we nu al geruime tijd om vragen. Want zoals je terecht zelf al opmerkte is Ziggo eindverantwoordelijk en word het hoogtijd dat die ook eens zijn verantwoordelijkheid neemt met betrekking tot compensatie voor al deze ellende? En komt er ook nog een reactie op onze berichten van de afgelopen tijd ?

 

@Mark Schreef:

  1. Begin-/eindtijd wordt gewijzigd
  2. Nieuw programma ID
  3. Incomplete informatie bij series
  4. Zelfde serie, net een andere titel
  5. Verkeerde informatie bij series

 

Toch wel vreemd dat jullie heel vaak bij deze problemen naar de omroep/zender wijzen, terwijl wij al zo vaak hebben aangetoond dat alle andere EPG's hier totaal geen last van hebben. Je zou toch denken als dit aan de zenders zou liggen, dat de andere EPG's daar dan ook veel vaker last van zouden hebben ?

 

@Mark Schreef: Hiervoor is een grote aanpassing in ons eigen platform nodig waarmee we in de toekomst zelf veel meer mislukte opnames kunnen herstellen.

 

Wel geinig deze zin, ik kan mij namelijk herinneren dat ik bijna net zo'n zin ruim 1,5 jaar geleden in een bericht heb geschreven (oude topic), en toen was het stellige antwoord vanuit Ziggo dat de focus op voorkomen van mislukte opnames lag en niet op het herstellen van opnames. Zou bijna willen zeggen, had 1,5 jaar geleden maar wat beter naar je klanten geluisterd, dat had een hoop tijd en ergernis gescheeld voor beide partijen 😉  

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@edebee  schreef:

wanneer gaan jullie ook eens in op de reacties over de kwaliteit van de klantenservice van ziggo ( die ver onder de maat is )


Hier is zeker aandacht aan besteed. De Klantenservice gebruikt een soort beslis-boom om alle vragen te kunnen beantwoorden. De paden om opname en/of EPG problemen aan te melden en ook de storingsmeldingen (titel, inhoud, welke storing is relevant voor welk pad) zijn stuk voor stuk herzien. Hiermee zou elke Klantenservice medewerker in staat moeten zijn om deze meldingen naar de juiste afdeling te rapporteren.

 


@mdpeters124  schreef:

2 woorden die opvielen proactief en kwaliteit. Ik geloof dat ik dat al meer dan 1 jaar tegen jullie zeg.

En wat vind je na die woorden nog van jullie 6+1 "proactieve kwaliteit" controle


Ik weet dat jij vindt dat er eerder dan +6 dagen in de toekomst actie ondernomen moet worden. Persoonlijk ben ik dat met je eens, maar zo ligt de afspraak met onze leverancier op dit moment. Ik hoop dat het huidige beleid op termijn voor verbetering zal zorgen (hetzij door stabielere aanlevering vanuit de verschillende bronnen dan wel door voortschrijdend inzicht dat het beleid aangepast moet worden).

 


@DON PAPA  schreef:

Want zoals je terecht zelf al opmerkte is Ziggo eindverantwoordelijk en word het hoogtijd dat die ook eens zijn verantwoordelijkheid neemt met betrekking tot compensatie voor al deze ellende?

Daar komen we later op terug, heb ik nu nog geen antwoord op.

 


@DON PAPA  schreef:

En komt er ook nog een reactie op onze berichten van de afgelopen tijd ?

Zie mijn vorige reactie. Daarmee heb ik volgens mij een boel vragen beantwoord. Sommige vragen heb ik echter nog geen antwoord op, mocht je specifieke vragen hebben waarvan je denkt dat die gemist zijn hoor ik die graag.

 


@DON PAPA  schreef:

Toch wel vreemd dat jullie heel vaak bij deze problemen naar de omroep/zender wijzen, terwijl wij al zo vaak hebben aangetoond dat alle andere EPG's hier totaal geen last van hebben. Je zou toch denken als dit aan de zenders zou liggen, dat de andere EPG's daar dan ook veel vaker last van zouden hebben?

Verschil tussen onze EPG en andere EPGs is een onderwerp op zich, daar heb ik nu geen goede verklaring voor en daar komen we later op terug.

Je hebt absoluut gelijk dat ons eigen platform erg afhankelijk is van deze updates in het uitzendschema als het gaat om de opnames. Dat is een fundamentele designkeuze die niet handig is voor de stabiliteit van het opname platform. Daar gaat verandering in komen.

 


@DON PAPA  schreef:

toen was het stellige antwoord vanuit Ziggo dat de focus op voorkomen van mislukte opnames lag en niet op het herstellen van opnames. Zou bijna willen zeggen, had 1,5 jaar geleden maar wat beter naar je klanten geluisterd, dat had een hoop tijd en ergernis gescheeld voor beide partijen 😉  


Er zijn ook een hoop minder mislukte opnames nu, dat zien we in de data. Het is logisch dat je prioriteiten veranderen na verloop van tijd. Of het nu beter/slechter was geweest als er destijds gefocust was op herstel zullen we nooit weten.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark Schreef over compensatie: Daar komen we later op terug, heb ik nu nog geen antwoord op.

 

Ja dit antwoord krijgen we nu al zolang, dit kunnen jullie toch niet vol blijven houden, wij hebben als klanten toch ook het recht om inzicht te krijgen hoelang dit nog gaat duren? 

 

@Mark Schreef: Dat is een fundamentele designkeuze die niet handig is voor de stabiliteit van het opname platform. Daar gaat verandering in komen.

 

Ik ben echt heel benieuwd wat deze verandering gaat brengen en nog belangrijker, hoelang we er nog op moeten wachten.

 

@Mark Schreef: Er zijn ook een hoop minder mislukte opnames nu, dat zien we in de data. 

 

Leuk die data, maar ik constateer toch een hele andere ervaring, want sinds jullie de 3 nieuwe topics zijn gestart heb ik zelf al iets van 14 opnames aangeleverd waar een ! bij stond en dus niet te bekijken waren. Dit noem ik onacceptabel ondanks dat jullie data aangeeft dat er minder mislukte opnames zouden zijn.

 

@Mark Schreef: Of het nu beter/slechter was geweest als er destijds gefocust was op herstel zullen we nooit weten.

 

Klopt, we weten een iedergeval wel dat de focus op voorkomen zeker niet heeft gewerkt 😜

edebee

Level 9
  • 301Posts
  • 0Oplossingen
  • 141Likes

@Mark en we gaan gewoon weer verder met antwoorden zoals: daar komen we op terug of daar gaat verandering in komen. Weer geen duidelijkheid maar ontwijkende antwoorden, ziggo is volgens echt  bezig met een ontmoedigingsbeleid. Ondertussen zitten we weer op pagina 8 , als deze te groot wordt dan gaan jullie die ook weer opsplitsen zeker zodat er weer met een schone lei begonnen kan worden.

Ik zal nog maar eens aangeven dat de hele houding  van ziggo in dit probleem zwaar teleur stelt , in mijn omgeving adviseer ik zeer zeker geen ziggo meer en ik hoop dat ook externe partijen ( consumentenbond) eens deze problemen gaan oppakken want we betalen genoeg abo geld en we krijgen niet 100% geleverd.

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@Mark Ieder jaar werden in juni of juli bijna dagelijks detective series op NPO uitgezonden, uiteraard ook verspreid over de rest van het jaar.

In de epg stond altijd "Detectives:" met daarachter de titel, zoals Silent Witness of Vera.

Qua opnamen werkte dat altijd perfect, je hoefde slechts 1x in te stellen en alles werd opgenomen.

M.a.w. het opname systeem signaleerde Detectives: en nam het vervolgens op ongeacht welke titel erachter stond.

Heel handig, want zo miste je niets.

 

De nieuwe epg vuller doet het blijkbaar weer anders, vindt opnieuw het wiel uit en een extra of ontbrekende punt of komma kan al een ingestelde opname verstoren. Dit heeft tot gevolg dat iedereen wordt gedwongen om elke dag te controleren of een ingestelde opname daadwerkelijk wordt opgenomen; zelfs dan is het afwachten want in de loop van de dag kan er weer iets veranderen en gaat het alsnog mis.

Sinds de overgang is het enkel erger geworden en een mooi verhaal over gewijzigd uitzendschema en veranderende ID's stelt mij in ieder geval niet gerust.

Tot nu toe wordt de indruk gewekt dat een hier gemeld probleem met hap snap werk wordt opgelost.

Heeft Ziggo er bij stil gestaan hoeveel uren de hier meldende klanten hierin hebben gestoken? Ik denk het niet, er wordt gratis werk verricht.

martwoutnl

Level 15
  • 1369Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

@DON PAPAIk lees dat je 14 mislukte opname's hebt. Ik neem zelf ook tig op (minimaal 10 opnames per avond) maar hier de afgelopen weken 0 mislukte opname's.

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@Pasi  schreef:

Vandaag 9 juli. Ook m.b.v. links/rechts scrollen geen informatie beschikbaar!!


@Pasi Hier is maar één woord voor: dieptriest.

Voorheen  waren er zelden problemen met de NPO zenders, en nu?

Die nieuwe epg vuller slaagt erin een constant doorlopende puinhoop van te maken.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@jeener  schreef:

...Die nieuwe epg vuller slaagt erin een constant doorlopende puinhoop van te maken...


Ik weet het natuurlijk niet zeker ( kuch ), maar ik kan me voorstellen, dat externe bedrijven met de laagste offertes worden uitgekozen. Of die bedrijven dan voor dat geld kunnen leveren, wat ze beweren te kunnen leveren, moet daarna nog blijken.

Wat ik ( meen ik ) van Ziggo heb begrepen, dan zit de fout van ZiggoGo.tv m.b.t. EPG in het programma/script zelf. Dat fixen kost blijkbaar veel tijd, maar waarschijnlijker is, dat de kosten e.e.a. vertragen.

Daarom gewoon alle fouten hier blijven melden. Ik maak screenshots, omdat plaatjes nu eenmaal meer vertellen en ik zo minder daarvoor hoef te doen. In FireFox kan men een optie aanzetten, waarmee men makkelijk en eenvoudig een screenshot kan maken.

FF.png

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@Pasi Inderdaad. Voor mijn gevoel is naar slechts één van de 5 marketing "P"s gekeken: prijs.

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Pasi @Mark de fout met ziggogo.tv waar ziggo al maanden lang aan werkt.  Gaat niet zo goed blijkbaar, werken bedoel ik

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@martwoutnl ja en ? Heel fijn dat het bij jouw wel goed is gegaan, dat gun ik je van harte, maar bij de andere Ziggo klanten die blijkbaar andere programma's opnemen dan jouw, zou het ook goed moeten gaan. En als je de nieuwe topic bekijkt waar fouten opnames worden gepost kun je lezen dat dit niet het geval is....

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

Niet zo zeer een opname issue maar een kijk issue

Ik keek naar watchmen op rtl7 en nu net rond 02:00 gaat het beeld op zwart (alleen op rtl7 andere zenders werken wel) maar ik kan beeld niet stilzetten en ik kan niet vooruit of achtertuit spoelen (zwarte beeld op rtl7). Dus hoe kan dat ?

 

om 02:16 ging het beeld weer aan maar kon niet terugspoelen naar het zwarte gedeelte of daarvoor. Nog snel op opname knop gedrutkt en ga later wel eens kijken wat de opname doet

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic