Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

TV Gids en opname-issues: updates & discussie

In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Twee jaar geleden hebben we drie losse topics gemaakt om onderscheid te maken in issues omtrent de EPG. Twee voor de problemen die zich voordoen (fouten in de EPG en mislukte opnames) en een derde om over de EPG als geheel te discussiëren, die tegelijkertijd ingezet kon worden om meldingen te doen van grotere updates aan het platform of issues die speelden.

 

Dat laatste is helaas niet geworden wat we voor ogen hadden. Het was vaak efficiënter om zaken te melden in de andere twee topics, waar het aansloot op de meldingen aldaar. Hoewel dit onderwerp dagelijks onze aandacht heeft, is er ook niet regelmatig een “grote update” te melden (iets als de introductie van het systeem voor verbeterde begin- en eindtijden).

 

Dat heeft ons doen besluiten om dit “update & discussie”-topic te sluiten. Uiteraard blijven de andere twee topics open.

921 Reacties 921
Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@jeener  schreef:

...

Hoeveel tijdspeling per opgenomen programma hanteren jullie?

...

Welke verklaring hebben jullie hiervoor? Ik verwacht wijziging tijdschema, het komt té vaak voor (te vroeg of te laat) om hier een acceptabele verklaring voor te geven.


Dat kun je simpel checken natuurlijk. Start een opname, spoel helemaal terug (-5m) en helemaal naar het einde (+10m).

 

De verklaring is eenvoudig, maar niet bevredigend. De uitzendtijd in de gids (zoals doorgegeven door de zender) komt niet overeen met de werkelijke uitzendtijd. Dat is bij live evenementen altijd lastig, bijvoorbeeld een sportwedstrijd die uitloopt. Maar er zijn ook zenders die zonder live evenementen toch regelmatig verkeerde tijden doorgeven.

Dit is een bekende uitdaging waar verbetering nodig is, hiervoor zijn we in gesprek met de zenders. Recente voorbeelden helpen daarbij ontzettend!

 

 


@DON PAPA  schreef:

@Mark Ik heb je bijna een week geleden antwoord gegeven op je verzoek om samen te werken, om de antwoorden boven tafel te krijgen waar we nu al maanden op zitten te wachten, maar als je daar geen antwoord op geeft dan weet ik niet hoe ik je daar bij kan helpen ?


Jullie doen al ontzettend veel, de voorbeelden die jullie aandragen helpen mij om de impact van de verschillende problemen steeds maar weer te bewijzen. Ga daar vooral mee door!

Het komt bijvoorbeeld regelmatig voor dat de ontwikkelaars nieuwe voorbeelden willen hebben, ook van problemen die al heel lang spelen. Daar zal ik dan ook specifiek naar vragen als ik daarvan geen recente voorbeelden kan vinden.

Maar als ik op zulke verzoeken het antwoord krijg in de trant van "kijk maar in de voorgaande honderden reacties", daar helpen we elkaar niet mee.

 

 

@AoxoMoxoA - Wat betreft Dagelijkse Kost, dat lijkt nu goed. Dit hing ook samen met jouw andere melding over de nachtelijke programmering die niet goed liep op de Belgische zenders. Dat was geen fout van de zender maar er zat een fout in de verwerking van onze gids-informatie leverancier, die hebben ze n.a.v. jouw melding gevonden en gefikst.

 

@jeener @mdpeters124 - Wat betreft Green Wing S2 Afl 8 (of Kerstspecial). Dat is inderdaad een fout, helaas niet achteraf te herstellen. Bij dezen aangemeld om uit te zoeken waar dit mis ging.

 

Verder zijn heel veel series die door jullie zijn gemeld nu wel voorzien van seizoens- en afleveringsnummers (o.a. Amphibia, PJ Masks, Salvage Hunters, ...), maar voor sommigen geld dat helaas nog niet:
TV Monument, How do they do it, Outback Truckers, NCIS: Los Angeles en Het Blok Nieuw-Zeeland wordt op dit moment nog aan gewerkt.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Mark  schreef:

@jeener  schreef:

...

Hoeveel tijdspeling per opgenomen programma hanteren jullie?

...

Welke verklaring hebben jullie hiervoor? Ik verwacht wijziging tijdschema, het komt té vaak voor (te vroeg of te laat) om hier een acceptabele verklaring voor te geven.


Dat kun je simpel checken natuurlijk. Start een opname, spoel helemaal terug (-5m) en helemaal naar het einde (+10m).

 

Dit was toch altijd 15 minuten uitlooptijd? Net even gecheckt en inderdaad 10 minuten, is dat recent veranderd?

 

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@MarkProgramma wijzigingen door sportevenementen begrijp ik

Maart dat is geen verklaring voor de vele problemen die er de afgelopen maanden zijn geweest met de belgische zenders (vooral na 23:00)

 

En daar heeft ziggo nog geen enkele reactie op gegeven.

Communicatie proces moet 2 richtingen op gaan maar ik zie te veel zwijgen bij ziggo op zaken die ze niet uitkomen.

 

Daarnaast zie ik ook verschillen in zenders met sporteventen. Gisteravond met wimbledon op de bbc zag ik de programmering in de epg voor mijn ogen veranderen (switch van bbc2 naar bbc1 met wimbledon)

Dat kan alleen als er een soort codering in de zender uizending zit want dat kan niet zo snel worden aangeleverd aan een 3e partij. Maar dat mag Mark bevestigen/uitleggen

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark Schreef: Jullie doen al ontzettend veel, de voorbeelden die jullie aandragen helpen mij om de impact van de verschillende problemen steeds maar weer te bewijzen. Ga daar vooral mee door!

 

Ja dat zeggen jullie nu al zolang, maar dit kun je toch niet blijven volhouden na ruim 2,5 jaar ellende in zowel de EPG als het opnamen systeem? Als onze meldingen echt zoveel impact zouden hebben zoals jullie ons willen doen geloven, dan hadden deze problemen toch allang tot het verleden moeten behoren...

 

@Mark Schreef: Het komt bijvoorbeeld regelmatig voor dat de ontwikkelaars nieuwe voorbeelden willen hebben, ook van problemen die al heel lang spelen.

 

En vertel nu eens eerlijk wat Ziggo nu zelf doet om deze fouten boven water te krijgen (buiten de meldingen van de klanten om) ? Want ik heb het gevoel dat als wij ze niet melden, dat er niet veel gebeurd door Ziggo zelf...

 

@Mark Schreef: Maar als ik op zulke verzoeken het antwoord krijg in de trant van "kijk maar in de voorgaande honderden reacties", daar helpen we elkaar niet mee.

 

Ja dat kan ik ook omdraaien, als wij vragen wanneer er compensatie komt voor al deze ellende, en er komt dan een antwoord in de trant van "Kijk maar naar onze vorige antwoorden die we gaven op dat verzoek" dan helpen we elkaar daar ook niet mee..

edebee

Level 9
  • 301Posts
  • 0Oplossingen
  • 141Likes

@Mark Schreef: Maar als ik op zulke verzoeken het antwoord krijg in de trant van "kijk maar in de voorgaande honderden reacties", daar helpen we elkaar niet mee.

ik heb het gevoel dat het helpen maar vanuit 1 richting komt, vanuit ziggo is er nog bar weinig hulp gekomen. Hoeveel voorbeelden moeten er nog aangeleverd totdat er een oplossing komt ?

Kun je ook al antwoord geven op de weken gelden gestelde vraag over de compensatie of is hier de oplossing : doodzwijgen en hopen dat het overwaait ?

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark Schreef: Verder zijn heel veel series die door jullie zijn gemeld nu wel voorzien van seizoens- en afleveringsnummers (o.a. Amphibia, PJ Masks, Salvage Hunters, ...), 

 

Top, bedankt hiervoor

 

@Mark Schreef: maar voor sommigen geld dat helaas nog niet: TV Monument, How do they do it, Outback Truckers, NCIS: Los Angeles en Het Blok Nieuw-Zeeland wordt op dit moment nog aan gewerkt.

 

En wat gebeurt er met de serie's die niet gemeld zijn, maar waar ook deze informatie ontbreekt ? Moeten die eerst gemeld worden door klanten voordat deze ook aangepast worden, of doet Ziggo hier zelf ook onderzoek na om die op te sporen ? Want ik krijg steeds meer het idee, dat er vanuit Ziggo alleen nog maar actie word ondernomen op onze meldingen, en dat Ziggo verder eigenlijk vrij weinig zelf doet om deze fouten op te sporen, klopt dat ?

 

En komt hier nog een vervolg op, want dat is nu ook al weer 4 weken geleden, want door dit soort dingen is dat ik jullie op een gegeven moment niet meer geloof, en ze dus benoem als mooie praatjes.

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

met mijn opname is niets aan de hand maar de replay is kapot

 

Ik heb opgenomen op 24-6 veronica fbi most wanted 222:25 23:15

En ik keek met replay naar 24-6 FBI 23:15

 

Met replay moest ik terugspoelen omdat aflevering al bezig was maar toen zag ik dat Fbi Most wanted direct overging in FBI op een vreemde abrupte manier en na checken van mijn opname kan ik melden dat de replay

1) niet het einde van FBI most wanted bevat

2) niet de korte reclame tussen de 2 programma's in bevat

3) niet het beging van FBI bevat

 

dus er zijn gewoon 5 a 10 minuten verdwenen

 

1) Zijn jullie je daar bewust  van ?

2) Hoe kan dit ?

 

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@DON PAPA  schreef:

 

En wat gebeurt er met de serie's die niet gemeld zijn, maar waar ook deze informatie ontbreekt ? Moeten die eerst gemeld worden door klanten voordat deze ook aangepast worden, of doet Ziggo hier zelf ook onderzoek na om die op te sporen?

 

En komt hier nog een vervolg op, want dat is nu ook al weer 4 weken geleden, want door dit soort dingen is dat ik jullie op een gegeven moment niet meer geloof, en ze dus benoem als mooie praatjes.


Wij speuren zelf ook om de incidentele gevallen te escaleren, maar vangen helaas niet alles. Dit is handmatig werk voor ons.
Naast de incidentele meldingen wordt er gewerkt aan een structurele oplossing (geen handmatig speurwerk meer), maar daarvan zie je natuurlijk pas effect zodra die oplossing geïmplementeerd wordt.

Kun je vragen die je hebt gewoon stellen? Voorheen kreeg ik ook linkjes naar linkjes naar linkjes om daar uiteindelijk de vraag te vinden. Dat werkt niet.

Er wordt intern gediscussieerd over welke vergoeding gegeven zou kunnen worden en onder welke voorwaarden dat zou zijn. Helaas is die discussie nog gaande dus heb ik ook nog geen antwoord hierop.

 

PS: Je hebt overigens helemaal gelijk, de vraag staat nog open en moet beantwoord worden.

 

 


@mdpeters124  schreef:

Met replay moest ik terugspoelen omdat aflevering al bezig was maar toen zag ik dat Fbi Most wanted direct overging in FBI op een vreemde abrupte manier en na checken van mijn opname kan ik melden dat de replay

1) niet het einde van FBI most wanted bevat

2) niet de korte reclame tussen de 2 programma's in bevat

3) niet het beging van FBI bevat


Vreemd, ik zie ze wel als ik Ziggo GO gebruik. Ik start de Replay uitzending van FBI S2 Afl.15 en spoel terug naar:

 

-02:13 "Zometeen FBI"
-01:57 "Meer zien? Ga naar KIJK.nl"
-01:52 "Executive Producer..." Einde van FBI Most Wanted
Commercials
-01:38 *start FBI S2 Afl.15*

 

Heb jij ook Ziggo GO gebruikt of speelt dit alleen op de mediabox zelf?

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Mark 

Met de medianext en daar gaat het nog steeds fout.

 

Met ziggogo.tv gaat het inderdaad goed.

 

Betekent dit dat er verschillende streams(servers) zijn ? Of dat de next door een bug een gedeelte van de stream skipt ? Of ...

 

edebee

Level 9
  • 301Posts
  • 0Oplossingen
  • 141Likes

@Mark schreef:

Er wordt intern gediscussieerd over welke vergoeding gegeven zou kunnen worden en onder welke voorwaarden dat zou zijn. Helaas is die discussie nog gaande dus heb ik ook nog geen antwoord hierop.

 

Dit is helaas het grote probleem van ziggo en wordt heel veel gedicussieerd maar tot duidelijke oplossingen of antwoorden komen ze niet.

Ziggo zal zich wel helemaal indekken met allerlei voorwaarden zodat er van een vergoeding voor al die jaren een wanproduct niets zal komen.

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@edebee  schreef:

...Dit is helaas het grote probleem van ziggo en wordt heel veel gedicussieerd maar tot duidelijke oplossingen of antwoorden komen ze niet.


Er zal wel een duidelijk uitkomst zijn, maar de klanten worden daarover niet geïnformeerd.

De uitkomst zal inderdaad zijn, dat u waarschijnlijk net geen recht hebt op een vergoeding of dat deze in de praktijk zo minimaal is, dat e.e.a.  niet opweegt tegen de last die u van de slecht functionerende Ziggo 'functies' heeft gehad.

Als voorbeeld misschien dit: als 1 zender niet goed beeld geeft, dan is dat maar één zender op de +/- 80-120 zenders in het gehele Ziggo zenderpakket. Maar als die ene zender nu net NPO1 is, dan is dat natuurlijk erger/vervelender dan als dat zender xxx is, met oude muziek clips uit de jaren 80.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark Schreef: Wij speuren zelf ook om de incidentele gevallen te escaleren, maar vangen helaas niet alles. Dit is handmatig werk voor ons. Naast de incidentele meldingen wordt er gewerkt aan een structurele oplossing (geen handmatig speurwerk meer), maar daarvan zie je natuurlijk pas effect zodra die oplossing geïmplementeerd wordt.

 

Dat zou wel tijd worden dat jullie dit eindelijk gaan inbouwen na zo'n lange tijd van ellende, want ik heb nou niet het idee dat jullie zelf veel gevallen bovenwater halen. Ik heb bijvoorbeeld laats heel veel voorbeelden (geen seizoen/afleveringsnummer) op de zender Discovery aangemeld en er expres een paar niet gemeld. Maar die zie ik ook nog steeds zonder seizoen/afleveringsnummer staan, terwijl je zou verwachten als er zoveel meldingen gedaan worden van één zender (in dit geval Discovery) dat jullie dan extra aandacht zouden geven aan deze zender en ook de niet gemelde series/afleveringen zouden controleren, maar dat gebeurd zo te zien niet. Ow en overigens wij moeten ook alles handmatig doen, dus dat is voor ons niet anders...

 

@Mark Schreef: Kun je vragen die je hebt gewoon stellen? Voorheen kreeg ik ook linkjes naar linkjes naar linkjes om daar uiteindelijk de vraag te vinden. Dat werkt niet.

 

Dit snap ik niet helemaal, ik stel gewoon mijn vragen, alleen als daar geen antwoord op komt, dan verwijs ik in mijn vervolg bericht terug aan een bericht waar ik mijn onbeantwoorde vragen had gesteld. En als daarna weer geen antwoord komt dan verwijs ik in mijn vervolg bericht weer terug aan voorgaande berichten. Dus als dat niet werkt komt dat toch echt door jullie zelf, want als jullie gewoon antwoorden geven op de vragen dan hoef ik niet keer op keer terug te verwijzen naar berichten waar ik nog steeds geen antwoord op heb gekregen. Of wil je soms dat ik in elk bericht steeds opnieuw dezelfde vragen stel, net zolang tot ik er wel een antwoord op heb gekregen ?

 

@Mark Schreef: Je hebt overigens helemaal gelijk, de vraag staat nog open en moet beantwoord worden.

 

Ja zo staan er nog wel meer vragen open waar nog steeds een antwoord op moet komen, maar ik krijg bijna de indruk dat jullie niet eens meer weten welke vragen dit allemaal zijn geweest, en nu de linkjes de schuld proberen te geven dat jullie de vragen niet meer weten (of heb ik dat mis). Want even op de man af, weet je nog wel welke vragen ik nu al maanden geleden aan je heb gesteld en waar je ook steeds op heb geantwoord dat deze vragen bij andere afdelingen zouden leggen en je op antwoorden van hun aan het wachten was ?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@DON PAPA  schreef:

....maar ik krijg bijna de indruk dat jullie niet eens meer weten welke vragen dit allemaal zijn geweest...


Het zou mij niets verbazen, dat de voorkant verzuipt omdat er niets aan de achterkant gedaan kan/mag worden of dat ze daar andere prioriteiten hebben ( opgedragen gekregen ).

Ze kunnen hier wel altijd en continue alles doorgeven naar de backoffice, maar als daar e.e.a. niet wordt opgelost/aangepakt ( om welke reden dan ook ), dan draaien ze hier vanzelf dol.

Het is vast en zeker ook geen kwestie dat de Ziggo mods niet willen helpen, maar waarschijnlijker is dat Ziggo ze gewoon laat zwemmen en dat Ziggo ze bewust laat dweilen, met de kraan wagenwijd open. Uiteindelijk is dat vaker goedkoper, dan problemen bij de basis aan te pakken en ze daadwerkelijk op te lossen. Daar zijn vaak dure technici voor nodig en aanpassing in dure ( en b.v. landelijke ) systemen.

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@Mark @Paul @Alex @DON PAPA @edebee en natuurlijk ook @mdpeters124  en alle anderen.

Ik heb me wat op de achtergrond gehouden en keer op keer krijgt iedereen die dit volgt een "klantgerichte" verklaring over wat er allemaal nog moet, nog wordt doorgezet, nog wat de technische afdeling er aan doet, hoeveel dagen worden ingevuld, hoe informatie binnenkomt, hoe de gidsinformatie leverancier de gegevens binnenkrijgt, hoeveel informatie Ziggo zelf binnenkrijgt, waar Ziggo van afhankelijk is, hoeveel uitzicht op compensatie (tot nog toe niets), hoeveel er vergaderd wordt, hoeveel druk er op Ziggo is, hoeveel topprioriteit, hoeveel begrip, hoeveel inbreng van de klanten van belang is, hoeveel die inbreng bijdraagt tot wat Ziggo gaat ondernemen, hoeveel controle nodig is, hoeveel handwerk wordt toegepast; ik kan nog wel een tijdje doorgaan.

Na alle verklaringen vanuit Ziggo blijkt slechts één ding: Ziggo heeft kak aan alles.

Kijk naar je abonnement en hoe dat is opgedeeld: waar we hier met zijn allen over klagen, kost het minst.

En dat zou ineens topprioriteit zijn?

Ik ga nu rechtstreeks mijn eisen bij de Liberty Group neerleggen; en dan bedoel ik niet dat kamertje op Schiphol, waar je zelfs geen contact mee kan krijgen behalve per telefoon (geen mailadres, want o wee ze zouden met klachten bestookt kunnen worden).

edebee

Level 9
  • 301Posts
  • 0Oplossingen
  • 141Likes

@jeener goed idee laten we hopen dat het dan eindelijk eens wat resultaat heeft. Ik ga maar weer eens  aan de deur kloppen bij de consumentenbond en wat consumenten programma’s zoals Radar. Wie weet als het probleem buiten dit forum bekend wordt ziggo eindelijk eens wel klantenservice gaat bieden.

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

opname van the mentalist op fox 2 juli 22:16 - 23:10

 

Er zit of een fout in de opname of in de uitzending

Ik meld dit vooral omdat ik ook al soortgelijke problemen met replay had

 

deze opname op de next en met ziggogo.tv bekeken en het probleem is hetzelde

1) na 48:40 (ongeveer)  word het stuk ervoor herhaald tot 51 minuut

dus 48:40 tot 51 is identiek met 47:20 - 48:40

2) het einde staat er niet op en de volgende aflevering van the mentalist begint

geen reclame of niets er tussening beeld gaat naadloos over in volgende aflevering

 

 

Ik kan replay niet testen want ik heb de opname nog, voor het uizonderlijke geval dat ziggo hier interesse in heeft. Kan iemand de replay testen ?

 

 

 

Tonio60

Level 6
  • 131Posts
  • 1Oplossingen
  • 45Likes

Via replay herhaling van een stukje zoals jij zegt, geen einde afl. en naadloos naar de volgende afl.

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Tonio60  Bedankt voor het checken

 

@Mark @Alex @Paul  Dan is het nu aan ziggo om te checken of dit aan de uitzending of hun replay/opname systeem ligt. Als ze dat al kunnen checken, mijn ervaring is dat er niet veel redundantie in het systeem zit en controle maatregelen zijn weinig og niet genomen door ziggo

martwoutnl

Level 15
  • 1369Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

Helaas een fout die niet meer is te repareren. Unite 42 zou gisteravond op Een beginnen. In de EPG stond hij om 22.30 maar toen ik de opname vanochtend bekeek, was er niets. Volgens https://www.vrt.be/vrtnu/tv-gids/#buitenland#buitenland was de uitzending al om 21.30 uur. Volgende week lijkt het wel te kloppen.

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@martwoutnl Nou, ik ben hier helemaal niet verbaasd over. Bij de Belgische zenders gaat het sinds jaar en dag al fout.

Nog steeds problemen met de zomertijd, Ziggo?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic