In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.
< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven >
< Ik wil een mislukte opname doorgeven >
We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.
Hi allen,
Twee jaar geleden hebben we drie losse topics gemaakt om onderscheid te maken in issues omtrent de EPG. Twee voor de problemen die zich voordoen (fouten in de EPG en mislukte opnames) en een derde om over de EPG als geheel te discussiëren, die tegelijkertijd ingezet kon worden om meldingen te doen van grotere updates aan het platform of issues die speelden.
Dat laatste is helaas niet geworden wat we voor ogen hadden. Het was vaak efficiënter om zaken te melden in de andere twee topics, waar het aansloot op de meldingen aldaar. Hoewel dit onderwerp dagelijks onze aandacht heeft, is er ook niet regelmatig een “grote update” te melden (iets als de introductie van het systeem voor verbeterde begin- en eindtijden).
Dat heeft ons doen besluiten om dit “update & discussie”-topic te sluiten. Uiteraard blijven de andere twee topics open.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@edebee Schreef: Op een aantal vragen zou je terugkomen , zoals de vaak gestelde vraag over compensatie, maar daarover blijft het erg stil.
Ja ik snap ook niet waarom antwoorden zolang opzich moeten laten wachten. Het lijkt wel of de communicatie bij Ziggo per postduif gaat. Het is natuurlijk belagelijk dat je ruim 3 maanden op antwoorden moet wachten, terwijl ze zeggen dat dit onderwerp de hoogte prioriteit heeft binnen het bedrijf. Daarom ben ik heel benieuwd hoe ik straks met @Mark kan samen werken om deze antwoorden op tafel te krijgen (misschien willen ze wel dat ik die postduif een peper in zijn achterwerk prop) 😉
Het probleem is dat ik sommige programma's opneem en wanneer ik ga terugkijken ze te laat beginnen!
@Mark @Alex Ik weet niet wat er bij Ziggo speelt; het wordt steeds gekker.
Vanavond NPO 1 journaal van 20.00 krijg ik ineens in beeld: deze zender doet het nu niet.
Op de achtergrond loopt het beeld en geluid van het journaal gewoon door.
Op de terugknop gedrukt en loopt alles weer normaal; even later weer exact hetzelfde.
Wat moet ik hiermee?
Hebben jullie überhaupt nog iets onder controle?
@DickieDick1951 Je bedoelt dat de start zoveel tijd later begint dat het eind er niet opstaat?
@jeener Keek je het Journaal van 20 uur live of keek je een opname of Replay TV terug?
@Paul Ik keek met replay naar het journaal, daar 2x. Later gebeurde het bij een ander programma met uitgesteld kijken, ook daar ging het programma op de achtergrond verder met de melding erbij. Dus 3x in totaal
@DickieDick1951 schreef:
Nee mensen, hoe kan ik duidelijker zijn ..... Ik neem een willekeurig programma op vanuit de TV-gids op de afstandbediening. Klik het betreffende programma aan en hij neemt het op. Ik wil het later een keer bekijken en dan begint mijn opname vaak wat later dan het werkelijke begin.
Inderdaad zeer irritant. Opnames beginnen regelmatig te ver in het programma met afspelen. Mocht Ziggo weer voorbeelden nodig hebben…: Manhunt: Deadly Games S2afl5 (Veronica) is al dik 3 minuten bezig als het afspelen van de opname wordt gestart. Moet dus 3 minuten terugspoelen
@DickieDick1951@joepke-m Als ik iets opneem, zit er altijd op de tijdlijn nog meer vóór het programma begint; naar mijn ervaring ongeveer 5 minuten. Dus als het programma daadwerkelijk start, kan het in werkelijkheid eerder zijn begonnen en kun je met iets terugspoelen alsnog het begin pakken.
Of begint het opgenomen programma nóg eerder.
In dat geval: nou Ziggo, hoeveel tijdspeling per opgenomen programma hanteren jullie?
Dat geldt ook andersom. Programma's die veel later beginnen dan de ingestelde tijd, waardoor je het einde mist en dan met gekromde tenen zit.
Dus ook dat is een ergernis.
@Mark @Paul Welke verklaring hebben jullie hiervoor? Ik verwacht wijziging tijdschema, het komt té vaak voor (te vroeg of te laat) om hier een acceptabele verklaring voor te geven.
De preview bij het vooruitspoelen klopt bij dergelijke programma’s ook van geen kant, dus je hebt geen idee wanneer je het vooruitspoelen van het reclameblok moet stoppen. En vroeger zag je dat nog in de tijdbalk. Maar ook dat is weg…
@joepke-m dat wegvallen in de tijdlijn van die kreclames is zeker mateloos irritant, met 10x knop rechts indrukken kom je al een heel eind. Het is behelpen, geef je wel gelijk.
Ziggo houdt zich liever bezig met toevoegen van onbenullige features als zoekresultaten van Youtube te laten zien in plaats van de heersende problemen op te lossen…
@joepke-m die features van Ziggo interesseren mijn geen r**t, ik wil dat ze een keer gaan leveren waar ik jaar in jaar uit voor betaal.
Precies!
Nou nou, nou nou, hoera hoera. Sinds lange tijd staat de epg bij Canvas juist!
Vanochtend alles nagelopen of het uiteindelijk een keer bij de Belgische zenders goed gaat en wat blijkt?
Voor het eerst, voor zover mijn geheugen het na zoveel jaren toelaat, heeft mijn Veronica gids het verkeerd.
Hulde, chapeau, diepe buiging, nederige knieval en ga zo maar door.....
Eindelijk na bijna tig jaren klopt de epg voor wat betreft de Belgische zenders.
Ik ga uit mijn dak; en de gidsinformatie leverancier ook na zo'n compliment
@jeener schreef:
Liefhebbers van Green Wing bij Canvas opgelet!
Als je Green Wing als serie hebt ingesteld, even nagaan of het vanavond wordt opgenomen.
Bij mij stond het niet als opname.
Aangezien vroeger op de avond Canvas een voetbalwedstrijd uitzendt, is het raadzaam navolgende programma('s) ook in te stellen. Bij de Belgen duren sportwedstrijden meestal langer dan oorspronkelijk gepland.
@jeenerbedankt voor de tip
Bij mij ook niet ingepland en het is ook wel duidelijk waarom niet ziggo beweert dat vanavond dezelfde aflevering als vorige week word uitgezonden
@Mark @Paul @Alex en nog een mooie verklaring hiervoor ? Misschien idee om wat meer en betere kwaliteits controles te doen ?
@jeener Heel vreemd! Gek genoeg kan ik dit probleem niet reproduceren op mijn eigen Mediabox Next. Bij welke andere programma's constateerde je dit probleem nog meer? Dan test ik dit ook nog even.
@mdpeters124 Inderdaad. Vorige week stond exact hetzelfde, terwijl het om de aflevering van vanavond ging.
Ofwel, er is 2x iemand uit het raam gekukeld 🙂
Als ze uit het raam gekukkeld waren dan had ziggo nog een excuus (hersenbeschadiging) maar dit is onkunde en onwil
@Mark Ik heb je bijna een week geleden antwoord gegeven op je verzoek om samen te werken, om de antwoorden boven tafel te krijgen waar we nu al maanden op zitten te wachten, maar als je daar geen antwoord op geeft dan weet ik niet hoe ik je daar bij kan helpen ?
@Paul Samen met wederhelft zitten puzzelen welk programma het was, we komen er niet uit helaas.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.