@jeener schreef:
@Alex @DON PAPA De ene keer is een id gewijzigd, de andere keer een wijziging in het uitschema, op de verkeerde server gezet, verkeerde gegevens van de gidsinformatie leverancier, onjuiste gegevens van de zenders.
ID gewijzigd > oorzaak bij de gids-informatie leverancier/in ons platform, een probleem wat Ziggo op moet lossen (in samenwerking met de leverancier).
Wijziging in uitzendschema > met het gevolg dat het ID gewijzigd wordt, zelfde verhaal als bovenstaand, probleem wat Ziggo op moet lossen (in samenwerking met de leverancier).
Op de verkeerde server gezet > probleem in ons platform, probleem wat Ziggo op moet lossen
Verkeerde gegevens van derde partijen > oorzaak bij de derde partijen, maar een probleem wat Ziggo op moet lossen (jullie maken heel terecht de vergelijking met andere gidsen waar het heel vaak wel klopt).
@jeener schreef:
Tot nu toe lag het nooit aan Ziggo die de zaakjes niet op orde heeft
Het spijt me dat we die indruk gegeven hebben. Ziggo moet hiermee aan de slag, ook als de oorzaak niet bij ons ligt, wij leveren de dienst aan jullie.
Begrijp me dus niet verkeerd als ik met een uitleg kom waar de oorzaak niet bij ons ligt, dan betekent dat niet we geen verantwoordelijkheid nemen voor de mislukte opname/verkeerde info. Wij moeten die problemen oplossen.
@jeener schreef:
Gidsinformatie-leverancier? In het vorige topic werd gezegd dat de informatie rechtstreeks van de zenders kwam. Jullie beweren zelfs dat als de epg nog niet volledig is ingevuld, jullie contact opnemen met de betreffende zender.
Laat ik hier iets meer context bij geven dan.
De zenders sturen hun programmering naar allerlei verschillende bedrijven die de programmering willen hebben, zo ook naar onze gids-informatie leverancier.
De gids-informatie leverancier krijgt van allerlei zenders wereldwijd de informatie aangeleverd (natuurlijk allemaal net in een ander format) en voegt dat samen om vervolgens 1 uniform format voor alle zenders aan Ziggo te kunnen leveren.
Sommige zenders werden door de vorige gids-informatie leverancier 1-op-1 doorgezet. Een wijziging van een van die zenders vond zijn weg dus altijd naar onze gids toe, want er zat (op goed vertrouwen) geen filter/controle tussen. (Of dit bij onze huidige gids-leverancier ook zo is weet ik niet.)
De gids-informatie leverancier houdt bij hoe veel dagen in de toekomst informatie bekend is (bij de gids-informatie leverancier) van elke zender en onderneemt actie richting de zender als er minder dan vandaag +6 dagen bekend is. Als de zender daar dan weer niet of slecht op reageert schakelt de gids-informatie leverancier ons in, wij nemen dan direct contact op met de zender om te vragen waarom het mis gaat.