Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

TV Gids en opname-issues: updates & discussie

In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Twee jaar geleden hebben we drie losse topics gemaakt om onderscheid te maken in issues omtrent de EPG. Twee voor de problemen die zich voordoen (fouten in de EPG en mislukte opnames) en een derde om over de EPG als geheel te discussiëren, die tegelijkertijd ingezet kon worden om meldingen te doen van grotere updates aan het platform of issues die speelden.

 

Dat laatste is helaas niet geworden wat we voor ogen hadden. Het was vaak efficiënter om zaken te melden in de andere twee topics, waar het aansloot op de meldingen aldaar. Hoewel dit onderwerp dagelijks onze aandacht heeft, is er ook niet regelmatig een “grote update” te melden (iets als de introductie van het systeem voor verbeterde begin- en eindtijden).

 

Dat heeft ons doen besluiten om dit “update & discussie”-topic te sluiten. Uiteraard blijven de andere twee topics open.

921 Reacties 921
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@mdpeters124 Ja ze begonnen deze 3 nieuwe topics veel belovend, maar het lijkt of het na een paar dagen alweer gedaan is met de pret...

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@Mark Z waarom had je trouwens jouw antwoord op mijn posting uit de EPG topic hier heen verplaats, ik vind dat er niet echt overzichtelijker op worden, je had toch ook in die topic je antwoord neer kunnen zetten ? En ik had je antwoord geven waaruit blijkt dat andere EPG's wel deze informatie hebben staan, maar daar reageer je niet meer o

Goede feedback. We proberen 'het gesprek' over bepaalde opnames zoveel mogelijk hier te doen, zodat beide andere topics overzichtelijk blijven en het doorgeven en controleren ten goede komt. We kijken of dat op die manier werkt, maar goed dat je aangeeft dat het in deze situatie juist minder overzichtelijk werd.

 

Om op je gelinkte reactie in te gaan: Dit is de terugkoppeling die wij hebben ontvangen. Het is mogelijk dat sommigen het automatisch bepalen of het met eerdere informatie doen. We moeten het nu doen met de info dat ze bezig zijn met een herstructurering van de serie.

 

@Mark Z @DON PAPA 

Markz reageert ook niet op situatie over hoeveel dagen in de toekomst nu gevuld moeten zijn

!) eerst meld markz "er moet ten alle tijde 7 dagen in de toekomst beschikbaar zijn"

2) vervolgens vermeld hij doodleuk dat ze pas met omroep gaan bellen als de 7e dag in de toekomst fout is gegaan. Oftewel mosterd na de maaltijd als je het al 8 to 14 dagen in de toekomst fout ziet gaan

 

Ziggo verbergt zich nog steeds in zwijgen over de onderwerpen de ze niet uit komen

De gids is inderdaad normaal gesproken voor 7 dagen gevuld, dat is gelukkig ook het geval voor de meeste zenders. In enkele situaties is dat niet het geval en ontbreekt de laatste (en/of eerdere) dag. Daar is nu deze werkwijze voor opgezet, om ze bij de 6e (+vandaag) dag achteraan te gaan. Tot dusver werkt dit goed, want je aangehaalde voorbeelden waren volgens mij allemaal de eerstvolgende ochtend opgelost. Ik snap dat dat nog steeds niet de genoemde "De gids is voor 7 dagen gevuld" is, en dat je hier van baalt, maar voorlopig zijn dit de afspraken. We blijven in gesprek met alle partijen en nemen de feedback die hier genoemd wordt zeker mee.

 

Als een zender meerdere malen verzuimt om dit op tijd aan te leveren nemen we vanuit Ziggo contact op met de zender om er extra druk op te zetten, sommige zenders hebben hierdoor verbetering laten zien. Andere zenders blijken minder goed te reageren hierop, maar daar blijven we bovenop zitten.

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

kijk naar zender e! 

9o melde daty het vanaf 15 juni word vervolgd is dat lossen jullie op (te laat maar ok)

maar op diezelfde dag dat jullie dat oplossen kan ik melden dat e! vanaf 16 juni word vervolgd is

 

Dan volgen jullie dus star een procedure en kijken/denken niet na ?

En waarom de procxedure 6+1 als er 7 is toegezegd ? je kunit dan makkelijk 7+1 doen

En zeker met uitschieters als npo en belgie zou ik veel eerder ingrijpen

 

En het word ook niet binnen een dag opgelost, ik denk dan aan de regionale omroepen zoals at5 of nog erger de turkse zenders met als melding "Ilan edilecek"  waarop jullie nog nooit hebben gereageerd

 

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Alex en nog een leuk punt

Ik melde 2 dagen geleden dat movies explained gisteren compleet mis ging met 3x dezelfde aflevering achter elkaar in de gids. En ziggo is niet in staat geweest om dit in 2 werkdagen op te lossen

Gevolg is dat er nu maar 1 aflevering is opgenomen en niet de 3 die zijn uitgezonden

Wat krijgen de klanten nu als vergoeding voor deze bewuste sabotage ?

 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Alex Schreef: Om op je gelinkte reactie in te gaan: Dit is de terugkoppeling die wij hebben ontvangen. Het is mogelijk dat sommigen het automatisch bepalen of het met eerdere informatie doen. We moeten het nu doen met de info dat ze bezig zijn met een herstructurering van de serie.

 

Als ik niet beter zou weten dan zou ik je uitleg meteen geloven, maar doordat ik de problemen met de EPG nu al meer dan 2,5 jaar volg, geloof ik er helemaal niks van dat dit door de zender komt. Ik heb nu al zovaak laten zien dat er bij de Ziggo EPG informatie ontbreekt (bijvoorbeeld seizoen of afleverings nummers) en dit dan bij de andere EPG's wel gewoon juist vermeld staat,  dat ik niet meer geloof dat dit door de zenders komt. 

 

Want hoe zit het met al die andere meldingen die ik heb gedaan in de afgelopen dagen waar het seizoen en aflevering-nummers missen, komt dat ook allemaal door de zenders, of is dat wel de schuld van jullie eigen EPG? Want daar zie ik wel reacties op komen van "dat gaan we doorzetten", maar een uitleg waarom daar de informatie ontbreekt zie ik nergens gegeven worden. Alleen als het aan de zender ligt, zoals met Droomhuis dan komt er een uitleg, maar als dit door jullie zelf veroorzaakt word komt er helemaal geen uitleg, en juist die feedback zou ik nu ook wel eens willen krijgen na 2,5 jaar meldingen gedaan te hebben...

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@DON PAPA @mdpeters124 @Mark @Alex 

Al jaren ben ik lid van Veronica en het is mij meermaals opgevallen dat diens tv-gids bijna altijd (99%) klopt.

Dus maar even contact opgenomen met de uitgeverij.

Wat blijkt? De uitgever krijgt de gegevens 6 (!) weken vóór publicatie toegestuurd.

Ben benieuwd met welke verklaring Ziggo nu weer komt.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

kijk naar zender e! 

9o melde daty het vanaf 15 juni word vervolgd is dat lossen jullie op (te laat maar ok)

maar op diezelfde dag dat jullie dat oplossen kan ik melden dat e! vanaf 16 juni word vervolgd is

Dit valt onder het tweede gedeelte van mijn laatste bericht. Ik snap heel goed dat het voor je voelt als dweilen met de kraan open, maar dit zal niet opeens 100% gevuld zijn. Ik snap je punt heel goed, maar voorlopig hebben we inderdaad deze 6+1 regel die we hanteren. En we zien in de praktijk en bij veel aangedragen voorbeelden verbetering.

 

 

En het word ook niet binnen een dag opgelost, ik denk dan aan de regionale omroepen zoals at5 of nog erger de turkse zenders met als melding "Ilan edilecek"  waarop jullie nog nooit hebben gereageerd

Er zullen altijd nog uitschieters zijn, die mogelijk op de 5e dag pas gevuld zijn. Ook daar zitten we bovenop.

 

 

@Alex Z en nog een leuk punt

Ik melde 2 dagen geleden dat movies explained gisteren compleet mis ging met 3x dezelfde aflevering achter elkaar in de gids. En ziggo is niet in staat geweest om dit in 2 werkdagen op te lossen

Gevolg is dat er nu maar 1 aflevering is opgenomen en niet de 3 die zijn uitgezonden

Deze is gisteren opgepakt en volgens het bericht opgelost, maar ik zie inderdaad nog geen verbetering in de gids. Mogelijk heeft dit nog een sync nodig, maar ik ga hier opnieuw achteraan. Het spijt me van de opnames.

 

 

Want daar zie ik wel reacties op komen van "dat gaan we doorzetten", maar een uitleg waarom daar de informatie ontbreekt zie ik nergens gegeven worden.

Hierin kunnen we inderdaad betere stappen maken, goed dat je dit benoemt. Dat hangt er niet vanaf waar het probleem ligt, maar meer over hoe de terugkoppeling plaatsvindt en of er nog iets moet gebeuren. Ik snap dat het vertrouwen ver te zoeken is, maar als we aangeven dat het is doorgezet, dan is dat het geval en wordt er altijd onderzoek gedaan en actie ondernomen (indien mogelijk).

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Alex  dat het jouw spijt zegt misschien iets over jou als mens maar Ziggo heeft compleet gefaald en ik meld het niet alleen in deze community !  Dus hoe gaat ziggo zijn eigen falen compenseren naar zijn klanten toe ?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@Alex Z  dat het jouw spijt zegt misschien iets over jou als mens maar Ziggo heeft compleet gefaald en ik meld het niet alleen in deze community !  Dus hoe gaat ziggo zijn eigen falen compenseren naar zijn klanten toe ?

Die vraag/wens is uiteraard bekend en hebben we ook intern uitgezet. Ik snap heel goed waar het vandaan komt, er is daarover op dit moment verder nog niets bekend.

 

Verder nog een aankondiging voor iedereen, mogelijk was het jullie al opgevallen: We hebben een wijziging doorgevoerd met betrekking tot het EK Voetbal. Eerder deze week waren de wedstrijden nog opgesplitst in <eerste helft> <analyse> <tweede helft>. Die moest je ook los opnemen. Omdat dit niet heel gebruiksvriendelijk en logisch was, is er nu één blok van gemaakt. Dat betekent dat je één opname hoeft te plannen voor een hele wedstrijd. Alle wedstrijden zijn gekoppeld aan de serie-opname. Geplande opnames zijn mee over gezet.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Alex Schreef:  Ik snap dat het vertrouwen ver te zoeken is, maar als we aangeven dat het is doorgezet, dan is dat het geval en wordt er altijd onderzoek gedaan en actie ondernomen (indien mogelijk).

 

Ik geloof ook best dat het door gezet is, daar twijfel ik ook geen moment aan. Het gaat mij erom dat ik in de andere topic meerdere postings heb gedaan van series/programma's waar de seizoens en of afleveringsnummers ontbraken, terwijl deze informatie wel in de andere EPG's (KPN, TVGIDS.NL, TVGIDS.TV) te vinden is. En dan komt er vanuit Ziggo precies op één van deze posting feedback waarbij het nou net wel aan de zender ligt omdat er juist bij die ene serie een herstructurering plaats vind. Maar waarom het bij al die andere voorbeelden mis is gegaan krijgen we nou net geen antwoord/feedback op....

 

Met andere woorden, als Ziggo met zijn vinger naar een ander kan wijzen waar het fout gaat dan krijgen we het wel te horen, maar als de fout binnen huis is ontstaan, dan is de feedback ver te zoeken...

 

Dus nogmaals waarom ontbreken de seizoen en aflevering-nummers in de Ziggo EPG bij al die andere voorbeelden, terwijl deze informatie wel in alle andere EPG'S te vinden is ???

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Alex @DON PAPA  dan kan ziggo ook meteen die movies explained uitleggen met s1 afl2  terwijl tvgids.nl het steeds goed heeft staan

 

Of dat ze blind/stom accepteren dat er 3 keer achter elkaar hetzelfde programma word uitgezonden

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Mark @Alex volgens mij zijn jullie doorgeschoten met jullie ek voetbal oplossing

Ik heb nu ongevraagd en ongepland een serie opname voor ek voetbal op npo1

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@jeener  schreef:

Vanavond BBC First twee afleveringen van Silent Witness; als je naar de bijbehorende foto onderaan het scherm in de epg kijkt, dan klopt dat.

Echter, als je de betreffende afleveringen opent om op te nemen, dan staan daar foto's die totaal geen relatie hebben met het programma.

Wat zit die epg vuller te doen, zitten ze daar te husselen?

Er gaat al zoveel fout en dan missen ze zelfs dit.


Wat bedoel je precies @jeener ? Er staat een still-image uit de aflevering bij. Bijvoorbeeld S 11, Afl 7: Double Dare: Part 1 (Ziggo GO), dat plaatje zie ik terug op 12:31 in de aflevering.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@DON PAPA  schreef:

waarom ontbreken de seizoen en aflevering-nummers in de Ziggo EPG bij al die andere voorbeelden, terwijl deze informatie wel in alle andere EPG'S te vinden is ???


Lastige vraag omdat we niet weten waar de andere gidsen hun informatie vandaan halen (en of ze bijvoorbeeld ook dummy informatie gebruiken om gaten op te vullen waar informatie van de leveranciers ontbreekt). De vraag ligt wel bij Technology en ik hoop daarvan een uitgebreider antwoord te krijgen, maar ook zij zullen niet bij de andere gidsen achter de schermen kunnen kijken natuurlijk.

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Marken geloven jullie nog wat die 3e partij beweert na alles wat wij jullie onberbouwd hebben laten zien  ?  En jullie schieten zelf ook  te kort want jullie kunnen ook zelf kwalitatieve controles doen maar ik krijg steeds meer het idee dat jullie het wel fijn vinden om met de vinger naar andere partijen te wijzen. Jullie blijven eindverantwoordelijke

 

 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark Schreef: Lastige vraag omdat we niet weten waar de andere gidsen hun informatie vandaan halen (en of ze bijvoorbeeld ook dummy informatie gebruiken om gaten op te vullen waar informatie van de leveranciers ontbreekt). De vraag ligt wel bij Technology en ik hoop daarvan een uitgebreider antwoord te krijgen, maar ook zij zullen niet bij de andere gidsen achter de schermen kunnen kijken natuurlijk.

 

Sorry dat ik het zeg hoor, maar ik begin een beetje klaar te zijn met dit soort antwoorden. Ik heb nu al zo vaak aangetoond, dat alleen de verkeerde informatie in de Ziggo EPG staat en nergens anders, en toch blijven jullie uitwegen zoeken, nu weer, dat andere misschien wel "dummy informatie gebruiken om gaten op te vullen waar informatie van de leveranciers ontbreekt", kom op zeg, steek nu eens hand in eigen boezem, en geef een eerlijk je fouten toe, zonder dit soort bull **bleep**.

 

Maar ik zal het nog wel wat concreter stellen dan, bijvoorbeeld dit voorbeeld van "10 voor taal" waar ik ook nooit een uitleg op heb gekregen toen ik er om vroeg.

 

Zo stond het in jullie Ziggo EPG

Schermafbeelding 2021-06-15 163650.jpg

 

En zo in alle andere EPG's (KPN, TVGids.nl, TVGids.tv , papieren Gids)

Schermafbeelding 2021-06-15 163722.jpg

 

Ziggo was dus de enige EPG waar in stond dat er hele andere gasten zouden komen, dan dat er kwamen. Ik ga er persoonlijk blindelings vanuit dat deze informatie gewoon goed werd aangeleverd door de zender, en niet dat de andere EPG's hier maar na geraden hebben. Dus ergens bij jullie EPG leverancier of bij jullie binnenhuis, moet deze informatie zijn aangepast door iets of iemand, dat/die dacht nou ik denk dat er hele andere gasten komen, dan dat de zender ons heeft laten weten, dus pas het maar even aan. Dus leg mij nu eens eerlijk uit hoe dit heeft kunnen gebeuren, zonder nu weer naar andere te wijzen ?

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@Mark Gidsinformatie-leverancier? In het vorige topic werd gezegd dat de informatie rechtstreeks van de zenders kwam. Jullie beweren zelfs dat als de epg nog niet volledig is ingevuld, jullie contact opnemen met de betreffende zender.

 

Zoals @Dokie terecht opmerkt, staat het goed in de Veronica gids. En de uitgeverij van Veronica, waarmee ik contact heb gehad, zegt dat de informatie 6 weken vóór uitzending binnenkomt.

 

Ik ben benieuwd met welke smoes jullie je hier weer uitpraten.

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

Ja hoor, het houdt niet op met jullie.

Inmiddels houdt iedereen er al rekening mee dat opnames bij de Belgische zenders sinds jaar en dag kunnen rekenen op miskleunen en nu begint het ook bij de Nederlandse zenders.

Heeft dit met voetbal te maken en kan de rest stikken?

En zelfs dat kunnen jullie niet aan iedereen in 4K leveren, terwijl de techniek er is.

Maar dan komt er een communicatiedeskundige met mooie ontwijkende antwoorden over wat wel en niet kan met de aanlevering van 4K aan huurders van de Mediabox XL.

Letten jullie allemaal op, huurders van de Mediabox XL?

Een box waarvan een échte Ziggo monteur (dus niet een ingehuurde) tegen mij meerdere jaren terug zei dat Ziggo al jaren wist dat het een wanproduct was. En nu komen ze met een software aanpassing om opnames in de cloud op te slaan; onthoudt dat alle klachten hier ook over de cloud gaan.

 

"Hier zijn de van Rossems", S7 afl. 6 van afgelopen zaterdag 12-06, 20.40-21.15

Het einde ontbreekt.

Uit armoe maar voetbal kijken en iedereen hier in huis is behoorlijk pissg.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

nu weer, dat andere misschien wel "dummy informatie gebruiken om gaten op te vullen waar informatie van de leveranciers ontbreekt", kom op zeg, steek nu eens hand in eigen boezem, en geef een eerlijk je fouten toe, zonder dit soort bull **bleep**.

 

Om hier eerst nog wat extra context aan te geven: Dit werd bijvoorbeeld door onze vorige gids-leverancier gedaan. Toen zag je bijvoorbeeld weer fouten bij >7dagen, omdat er werd gewerkt met dummy events tot de daadwerkelijke informatie werd ontvangen.

 

Het antwoord van Mark was gericht op je algehele vraag over waarom er soms verschil tussen de gidsen zit, of waarom het elders goed gaat. Volgens mij geeft Mark daar het juiste antwoord op. We ontkennen zéker niet dat er bij ons ook fouten gemaakt worden, volgens mij hebben we tot dusver nog nergens ontkend. Specifieke vragen over het 10-voor-taal-voorbeeld wat je hier aanhaalt weet ik simpelweg niet waar dat mis is gegaan. Daarvoor is tevens het laatste deel van Marks reactie bedoeld.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic