Aankondigingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

TV Gids en opname-issues: updates & discussie

In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator

Hi allen,

Twee jaar geleden hebben we drie losse topics gemaakt om onderscheid te maken in issues omtrent de EPG. Twee voor de problemen die zich voordoen (fouten in de EPG en mislukte opnames) en een derde om over de EPG als geheel te discussiëren, die tegelijkertijd ingezet kon worden om meldingen te doen van grotere updates aan het platform of issues die speelden.

Dat laatste is helaas niet geworden wat we voor ogen hadden. Het was vaak efficiënter om zaken te melden in de andere twee topics, waar het aansloot op de meldingen aldaar. Hoewel dit onderwerp dagelijks onze aandacht heeft, is er ook niet regelmatig een “grote update” te melden (iets als de introductie van het systeem voor verbeterde begin- en eindtijden).

Dat heeft ons doen besluiten om dit “update & discussie”-topic te sluiten. Uiteraard blijven de andere twee topics open.

2 Kudos
Ga naar reactie
921 Reacties 921
Meldingen
Aan Uit
Pasi
Level 19

@Alex 

Overigens, het zou voor een ( beetje ) programmeur toch een peulenschilletje zijn om een scriptje te maken, die b.v. op de webpagina https://www.ziggogo.tv/nl/tv/tv-gids-replay.html#filter=streamingOnly checkt of daar een slot/tijdstip geen data heeft of ergens "Geen informatie beschikbaar" staat !!

mdpeters124
Level 16

@Mark  @Alex 

aangaande npo2 dat weten julilie al sinds 14 dagen (toekomst van de next) en alle andere excuses doen er niet toe en ga juliie schamen

Bottom line geen proactieve kwalitatieve controles zowel bij 3e partij als ziggo (eindverantwoordelijke) zelf

En nog steeds gaan jullie niet in hoe het kan dat npo2 ontbreekt terwijl npo1 en npo3 er staan. En ik geloof niet dat het IETS te maken heeft met de aanleverende partij

Statistisch gesproken als ik kijk naar het geklungel gaat het of bij de 3e partij of bij ziggo zelf fout. En gaan jullie dat ooit erkennen ?

En het is niet alleen npo2 ! Omroep gelderland wat ik hiervoor melde, de grote ellend met belgie éém en canvas waar ziggo maar over blijft zwijgen terwijlen het al maandenlang fout gaat

Dus meer om jullie voor te schamen.

Of dat de klantenservice belooft terug te bellen maar dat bij herhaling niet doet

Kortom ziggo faalt en is in gebreken en dat in herhaling toe

mdpeters124
Level 16

en voor de duidelijkheid https://www.npostart.nl/gids?date=2021-06-13&type=tv#evening

npo2 is gewoon bekend voor 13 juni

Dus nogmaals gaat ziggo dit falen nog uitleggen ? en jullie zien dat al 7 dagen lang aankomen (ik namenlijk wel op mijn next box)

Dus geen slappe verhalen en gewoon duidelijkheid scheppen

jeener
Level 9

@mdpeters124 Ik vind dat je nog netjes blijft over het geknoei. Ook hier een toenemende en inmiddels tot woede zijnde kwaadheid over de afschepende reacties van Z.

De wijze waarop iedereen die op deze community al jaren wordt behandeld, ongeacht of er wel of niet wordt gereageerd en met fraaie toezeggingen wordt afgescheept, toont een ongelooflijk en intriest bedrijf dat met mooie beloften en ludieke reclames klanten binnen wil halen waarna de klant in de st**nt kan zakken.

Kon een Amerikaans bedrijf zijn en wellicht zijn ze dat ook.

Tijd voor FTM?

0 Kudos
jeener
Level 9

Dit is toch te zot voor woorden. Alle reageerders hier krijgen een mail met een link naar geplaatste reacties en bij elke mail moet je weer kijken over welk mogelijk probleem gereageerd wordt.

Ik stop ermee om een probleem uit te splitsen omdat het Ziggo beter uitkomt.

Voortaan alleen nog maar bij "ik wil een fout in de TV gids doorgeven".

Want juist dáár zit al die jaren het probleem.

0 Kudos
Pasi
Level 19

@DON PAPA  schreef:

@Alex Schreef: Ja, absoluut. Deze is bekend en we verwachten dat dit is opgelost voor vrijdag.

...En nu zou het binnen één week opgelost gaan worden 🤔

Algemeen: Ja, zoals vaak met Ziggo. Op papier lijkt het allemaal goed en netjes, maar als je verder gaat kijken, dan zie dat Ziggo vaak de kantjes eraf loopt.

Zo kan Ziggo wel gewoon blijven zeggen, dat ze de/een service hebben, maar vertellen dan niet, dat alleen het buitenste laagje glimt en onder het oppervlak e.e.a. soms behoorlijk slecht is. Het is zoals reclame, vaak te mooi voorgesteld ....

DON PAPA
Level 17

Waar ik heel benieuwd naar ben is welke compensatie Ziggo straks gaat aanbieden als ze het probleem/storing (opnamen 2e deel niet opgenomen) hebben opgelost aan het eind van de week, want dit probleem speelt nu al ruim twee jaar, en is ook verschillende keren erkend door Ziggo. Dus zouden ze ook met een compensatie regeling moeten komen wanneer dit is opgelost lijkt mij...

0 Kudos
edebee
Level 9

@DON PAPA ik ben ook benieuwd maar verwacht er heel weinig van, misschien een paar euro korting op de volgende factuur :-). Tot nu toe zijn het van ziggo veel woorden/beloftes  geweest maar zeer weinig daden

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik hoop dat een opnamebug, enkele jaren geleden gemeld, straks tijdens de Olympische Spelen is opgelost, ik kom er maar op tijd mee. Met name Eurosport en de BBC wilden nog wel eens programmablokken van meer dan 10 uur uitzenden en dat kon de Next niet aan, zou worden onderzocht maar voor zover ik weet is hier nooit een terugkoppeling op geweest @Mark of  @Alex kan 1 van jullie dit eens navragen voordat hier straks de pleuris over uitbreekt?

Pasi
Level 19

@DON PAPA  schreef:

Waar ik heel benieuwd naar ben is welke compensatie Ziggo straks gaat aanbieden als ze het probleem/storing (opnamen 2e deel niet opgenomen) hebben opgelost aan het eind van de week, want dit probleem speelt nu al ruim twee jaar, en is ook verschillende keren erkend door Ziggo. Dus zouden ze ook met een compensatie regeling moeten komen wanneer dit is opgelost lijkt mij...

Op voorhand, als Ziggo dit probleem deze week niet oplost, dan is van compensatie ook nog geen sprake.

Overigens heeft Ziggo de voorwaarden voor compensatie waarschijnlijk wel goed voor elkaar, want een 2 jaar haperende EPG/opnames, is geen volledige uitval van die service.

Zo zit het met compensatie :
     "

Wanneer heb ik recht op compensatie?

- Als onze diensten op jouw adres door problemen in het netwerk van Ziggo niet werken.
- Als ten minste één van onze diensten volledig is onderbroken.
- Als de onderbreking langer duurt dan twaalf uur.

Meer weten? In onze algemene voorwaarden lees je alle details. 

"

0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Topicstarter

@Steefb  schreef:

Datum uitzending: 11-Juni

Tijdstip uitzending: 20.30 & 22.00

Zender: Ned1

Programma: Uefa ek 2020, Turkije neutraal Italië

Probleemomschrijving: 2 helften van voetbal wedstrijd worden als hetzelfde programma gezien, waardoor zeer waarschijnlijk alleen de eerste helft wordt opgenomen. Zoals dus de hele EK.

En hoe komt de titel tot stand? Turkije neutraal Italië ??

@Steefb Morgen (woensdag 09-06-2021) wordt een oplossing hiervoor uitgerold waardoor beide helften van een voetbalwedstrijd op NPO1 allebei een ander ID krijgen zodat je ze ook allebei op kunt nemen.

De term "Neutraal" is inmiddels verwijderd uit alle titels en (bijna) alle plaatjes.

0 Kudos
DON PAPA
Level 17

@Pasi Schreef: Op voorhand, als Ziggo dit probleem deze week niet oplost, dan is van compensatie ook nog geen sprake.

Daarom schreef ik ook "als ze het probleem/storing (opnamen 2e deel niet opgenomen) hebben opgelost aan het eind van de week"

En leuk dat je verwijst naar de regels die Ziggo heeft voor de compensatie regeling, maar ik heb postings voor bij zien komen van een Ziggo medewerker, die aangaf bij het probleem "2e deel niet opgenomen" wat ook weken lang heeft gespeeld bij Jinek  en Beau, dat er pas compensatie gegeven kon worden als het probleem opgelost zou zijn. Dus daar zal ik hem dan zeker op aanspreken als het probleem wel opgelost word aan het eind van de week....

0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Topicstarter

@DON PAPA  schreef:

Geen seizoen en aflevering-nummer

20210603_155344.jpg

Waardoor het nu zo in je opnamelijst komt te staan...

@DON PAPA N.a.v. jouw melding over Droomhuis op het platteland heeft onze gidsleverancier contact opgenomen met de zender. De zender gaf aan niet de benodigde info te kunnen leveren omdat ze zelf bezig zijn met een herstructurering van de serie. Zodra dat klaar is zullen ze ook weer de benodigde seizoens- en afleveringsnummers kunnen aanleveren bij onze gidsleverancier.

@DON PAPA  schreef:

20210603_151543.jpg

Geen seizoen en aflevering-nummer, waardoor nu je opnamen onder specials komt te staan...

Over TV Monument - De gidsleverancier geeft aan geen consistente seizoens- en afleveringsnummers te ontvangen van de zender en ze hebben geen betrouwbare alternatieve bron voor deze serie. Ze kunnen wel een herindeling doen op basis van het jaar waarin ze de data hebben ontvangen (dan krijg je seizoen 2021/2020/etc.), maar dan krijg je wel dubbele opnames omdat dat 'nieuwe' seizoenen zijn. Zou dat een beter alternatief zijn?

0 Kudos
DON PAPA
Level 17

@Mark Schreef: N.a.v. jouw melding over Droomhuis op het platteland heeft onze gidsleverancier contact opgenomen met de zender. De zender gaf aan niet de benodigde info te kunnen leveren omdat ze zelf bezig zijn met een herstructurering van de serie.

Dus de andere EPG's bij de concurrenten verzinnen deze informatie allemaal zelf? knap dat ze dan ook nog allemaal dezelfde informatie weten te verzinnen.

Screenshot_20210608-145555.jpg

Screenshot_20210608-145642_Google.jpg

@Mark Schreef: Ze kunnen wel een herindeling doen op basis van het jaar waarin ze de data hebben ontvangen (dan krijg je seizoen 2021/2020/etc.), maar dan krijg je wel dubbele opnames omdat dat 'nieuwe' seizoenen zijn. Zou dat een beter alternatief zijn?

Ja nu komt alles onder specials te staan, dan lijkt mij 2021 of 2020 wel overzichtelijker 

Luchtkasteel
Level 2

Nogmaals: Als we de optie hadden om zelf begin- en eindtijd van de opname in te stellen, dan zou dat veel van deze problemen uit de wereld helpen. Hoezo kan dat ineens niet meer?

0 Kudos
Dokie
Level 11

@LuchtkasteelHet systeem is niet dat jij het opneemt, maar dat je aangeeft dat je het terug wilt kijken uit een database. De opslag van de opnames gaat centraal en daarom kun je niet zelf begin- en eindtijd ingeven. Iedereen bekijkt dezelfde opname uit de datadase. Het staat daar dus maar 1 keer op met een vermelding dat jij dat wilt bekijken. Hoop het zo enigszins in grote lijnen goed te hebben uitgelegd. Voordeel is dat wanneer een programma al bezig is en je kiest er alsnog voor om het "op te nemen" het van begin af aan te bekijken is.

0 Kudos
jeener
Level 9

@Dokie @Luchtkasteel Als een programma eenmaal begonnen is, kun je het via de epg alsnog opnemen.

Echter, heb ik 2 keer meegemaakt dat tóch niet het hele programma erop staat; pas vanaf het moment dat de opname instructie werd gegeven. Sindsdien doe ik het niet meer op die manier.

Tv op de zender waar het betreffende programma op dat moment speelt, druk op de rode knop van de afstandsbediening dan gaat het altijd goed.

Voorheen werden de programma's door je kastje opgenomen en kon je het handmatig instellen. Nu staat alles in de "cloud".

0 Kudos
DON PAPA
Level 17

@Mark waarom had je trouwens jouw antwoord op mijn posting uit de EPG topic hier heen verplaats, ik vind dat er niet echt overzichtelijker op worden, je had toch ook in die topic je antwoord neer kunnen zetten ? En ik had je antwoord geven waaruit blijkt dat andere EPG's wel deze informatie hebben staan, maar daar reageer je niet meer op

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Mark @DON PAPA 

Markz reageert ook niet op situatie over hoeveel dagen in de toekomst nu gevuld moeten zijn

!) eerst meld markz "er moet ten alle tijde 7 dagen in de toekomst beschikbaar zijn"

2) vervolgens vermeld hij doodleuk dat ze pas met omroep gaan bellen als de 7e dag in de toekomst fout is gegaan. Oftewel mosterd na de maaltijd als je het al 8 to 14 dagen in de toekomst fout ziet gaan

Ziggo verbergt zich nog steeds in zwijgen over de onderwerpen de ze niet uit komen

jeener
Level 9

@mdpeters124 Kijk, dat is dus "pro actief".

Volgens Ziggo

0 Kudos