Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

TV Gids en opname-issues: updates & discussie

In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Twee jaar geleden hebben we drie losse topics gemaakt om onderscheid te maken in issues omtrent de EPG. Twee voor de problemen die zich voordoen (fouten in de EPG en mislukte opnames) en een derde om over de EPG als geheel te discussiëren, die tegelijkertijd ingezet kon worden om meldingen te doen van grotere updates aan het platform of issues die speelden.

 

Dat laatste is helaas niet geworden wat we voor ogen hadden. Het was vaak efficiënter om zaken te melden in de andere twee topics, waar het aansloot op de meldingen aldaar. Hoewel dit onderwerp dagelijks onze aandacht heeft, is er ook niet regelmatig een “grote update” te melden (iets als de introductie van het systeem voor verbeterde begin- en eindtijden).

 

Dat heeft ons doen besluiten om dit “update & discussie”-topic te sluiten. Uiteraard blijven de andere twee topics open.

921 Reacties 921
jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@DON PAPA Vergeet het maar. Volgens mij weer een zoethouder. Vanuit ziggo oogpunt mag Mark hier de kolen uit het vuur halen dus gaan we een topic splitsen onder het mom van overzichtelijkheid en wordt vooraf geregisseerd wat naar reageerders gecommuniceerd wordt, terwijl in werkelijkheid ziggo met het hele epg gedoe op een bijna dood spoor zit omdat ze met een nóg slechtere epg vuller in zee zijn gegaan.

DON PAPA

Level 17
  • 3836Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@jeener Ben het grote deels met je eens, maar ik hoop dat we een nieuwe weg zijn ingeslagen en nu wel feedback blijven krijgen vanuit Ziggo, vandaag heeft @Mark zich een iedergeval van zijn goeie kant laten zien, dus ik geef het nog één keer een kans. Al vind ik de werkwijze van Ziggo om zonder enig overleg de oude topic te sluiten ook zeer ongepast, zeker omdat sommige (waaronder ik zelf) daar ruim 2,5 jaar geholpen hebben om de problemen rond de EPG en het opnamen systeem op te lossen. Het had Ziggo dan ook gesierd als ze het in overleg hadden gedaan, maar daar is het nu te laat voor....

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@Mark @Sander  Frappant dat ik nog een bericht kreeg van een bijdrage van @Sander over het vorige topic, die vervolgens niet meer te vinden is. Iedereen die bij het vorige topic betrokken was, zal daar ook bericht van hebben gehad.

En ik ben toch heel benieuwd wat de inhoud is, zeker gezien de spelende "issues".

 

@DON PAPA Het vorige topic heeft 2,5 jaar bestaan. Je zegt dat deelnemers toen ook naar oplossingen hebben gekeken, daar heeft ziggo niets mee gedaan. In mijn optiek hebben ze al jaren gefaald en nu wordt het ineens topprioriteit. Het lijntje heeft te lang geduurd en ik zie enkel mooie woorden en toezeggingen die ziggo eerder al bezigde waarvan niets is waargemaakt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Jenner @DON PAPA @danilex en alle anderen,

Een aantal van jullie vraagt zich op waarom het oude topic gesloten is en wat er met de eerder feedback gedaan is. Hieronder heb ik voor julie het antwoord.

Vraag: Waarom is het oude topic gesloten? En wat hebben jullie met de feedback gedaan die daar jaren lang in gedeeld is?
 

We hebben het andere topic inderdaad bewust gesloten, niet omdat we dingen willen wegstoppen, maar omdat het topic voor ons niet overzichtelijk is. Het topic blijft ook gewoon bestaan omdat de informatie in de start boodschap nog steeds relevant is. We gaan de reacties ook echt niet verwijderen. Er zijn meerdere redenen waarom we er voor kiezen om 3 nieuwe topics te starten. In het vorige topic werden voorbeelden van EPG problemen en van opname problemen gedeeld en er werd in gediscussieerd, daardoor werd het voor ons niet overzichtelijk. Daarnaast is het topic sinds de overgang naar ons nieuwe platform leverancier gewijzigd in een blog. Het voordeel van een blog is dat je het er wat mooier uit kan laten zien, het nadeel is dat je geen quote opties hebt wat niet helpt bij discussie topics. Al deze reden hebben bijgedragen aan de beslissing om over te gaan naar 3 nieuwe topics.

 

We hebben alle voorbeelden die in het betreffende topic genoemd zijn wel behandeld, helaas is er de laatste tijd te weinig terugkoppeling. Daarnaast geven we weinig achtergrond informatie. Voor zowel het terugkoppelen en het geven van achtergrond informatie hebben we meerdere partijen nodig. Achter de schermen zijn we heel druk bezig geweest om de goede mensen te verzamelen zodat we beter communiciëren over issues en dat we meer achtergrond informatie kunnen geven. Wij zien dit ook als een nieuwe start en willen het oprecht beter doen

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat op het laatste moment aanleveren, is dan iets van de laatste tijd, of er wordt meer gewisseld, dan in de tijd van de papieren tv gidsen. Daar hoort toch een deadline voor te bestaan.

DON PAPA

Level 17
  • 3836Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Paul Schreef: Wij zien dit ook als een nieuwe start en willen het oprecht beter doen.

 

Nou wat mij betreft zijn jullie zeker goed bezig, wij hebben in de andere topic al meer dan 1,5 jaar alleen @Mark als moderator gezien, dus nu zelfs twee moderators die reageren is een hele vooruitgang, hopelijk blijven jullie deze "goeie" weg inslaan en is het niet voorkorte duur en komen jullie nu ook snel eens met antwoorden op de vele vragen die wij al zeer vaak hebben gesteld. Want het antwoord, daar komen we later op terug, die kunnen we onderhand wel dromen 😉

danilex

Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 34Likes

Beste Paul Z, 

Je schrijft "We hebben alle voorbeelden die in het betreffende topic genoemd zijn wel behandeld". Fijn, maar behandeld is niet hetzelfde als opgelost, en van al mijn foutmeldingen is er vrijwel geen enkele opgelost. Of je moet vinden dat het door Ziggo ongevraagd en zonder enige communicatie verwijderen van mislukte opnames een oplossing is, en het negeren van de vragen daarover ook. Wederom meer woorden, maar ook weer holle frasen; nou ja, dan hebben we eindelijk iets gevonden waar Ziggo wél goed in is. Mijn vertrouwen in een oplossing is i.i.g. na jaren Ziggo-wanprestaties wel erg ver weg. 

edebee

Level 9
  • 301Posts
  • 0Oplossingen
  • 141Likes

ik onderschrijf het gevoel van @danilex . De moderatoren mogen hier dan in een paar dagen meer reacties geven dan in de laatste maanden in het oude topic maar ziggo is weer goed is het verbergen van alle problemen onder een waterval van woorden en tot nu toe ook van loze beloftes. Op concrete vragen wordt nog niet ingegaan dat komt " later " en dat later eindigt meestal in nooit.Mijn vertrouwen in ziggo is ook erg laag.

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

Ik vraag me af wat er met de meldingen hier wordt gedaan. Gisteren een duidelijk voorbeeld gegeven van een grove fout in de epg, vervolgens wordt het niet hersteld.

 

Dus als je Balthazar volgt, neem dan vannacht bij BRT1 De zevende dag op.

mdpeters124

Level 15
  • 1304Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@jeener @Mark 

En kijken ze in het weekend hierna ?

En werkt de afdeling die aanpassingen met 3e partij doorneemt wel in het weekend ? telefonische klantenservice beweert van niet namelijk

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@mdpeters124 Mark beweert dat meldingen pro actief worden opgepakt, tijdspanne vandaag + 6 dagen.

Ik heb gisteren bijtijds gemeld en daar is niets mee gedaan;  kan dat niet als pro actief zien.

mdpeters124

Level 15
  • 1304Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@jeenerwat jij beschrijft is reactief, ziggo komt  (wel of niet) in actie na melding van klant.

Proactief betekent (voor mij) dat ziggo al in actie komt voordat de klant iets kan zien

 

Denk aan kwaliteits controles tijdens verwerking en voordat het word vrijgegeven voor publicatie

Zou ook kunnen betekenen dat ze fouten detecteren en oplossen in de 7 tot 14 dagen toekomst voordat de 7 dagen toekomst van ziggogo.tv word. Maar dan ben je eigenlijk al niet meer proactief en al wel reactief

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

@Mark hoeveel voorbeelden hebben jullie eigenlijk nodig om bij de leverancier aan te geven dat ze het nog niet echt op orde lijken te hebben?

TheoHuisman

Level 6
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 39Likes

Hoe kan het dat hier maar 16 topics zijn? Het gaat toch al heel lang niet goed met de leverancier van de gidsgevens? 

En waarom voert ziggo geen goede tests uit, voordat ze in zee gaan met een leverancier? 

Ik zit zelf al 20 jaar in het testvak. Heb heel wat webapplicatie gehad, waarbij ik zo bij eerste deployment honderd bugs kon opvoeren. Maar zo gaan ze niet naar productie.  Het lijkt er op dat ziggo dat wel doet.

Ook als we software inkochten, wordt het eerst uitgebreid getest. Waarom doet ziggo dat niet? Dit kan toch niet zo? Zaterdag voetbal opnemen was al helemaal een drama, alleen de eerste helft was terug te kijken. Echt dit kan je als softwarebedrijf niet accepteren.

DON PAPA

Level 17
  • 3836Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@TheoHuisman er was altijd een andere topic, die inmiddels 163 pagina's groot was en zeer kort geleden gesloten is, waarom dat is kun je in onderstaande link vinden, ook kun je daar terug lezen wat er in de afgelopen 2,5 jaar is gebeurd omtrent de EPG en opnamen problemen.

 

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Zo-werkt-het-opnemen-met-de-Mediabox-Next/bc-p/787993/h...

 

TheoHuisman

Level 6
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 39Likes

Kijk, dat verklaart het! Zou het daarom niet eens tijd worden om hier écht iets aan te gaan doen, meneer ziggo..??

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@TheoHuisman Het is al jaren een zooi bij Ziggo. Als ik je bijdrage lees, wordt het hoog tijd dat ze je daar aannemen. De zgn. doorzettingen naar de betrokken afdelingen, de mails met aankondigingen van updates met vaak knullige (zeg maar onbenullige) aanpassingen; steeds mooie toezeggingen waar niets van terecht komt.

Ik vraag me dan ook af hoeveel jonge onervaren honden op de IT afdeling werken. Lekker goedkoop, want ze moeten nog veel leren.

Wel ieder jaar prijsverhogingen doorvoeren en intussen de klanten in de kou laten staan.

Dat is Ziggo.

 

@DON PAPA  gaf het al aan dat er een eerder topic was waar de problemen werden gemeld. Ziggo vond het nodig om nieuwe meldingen op te splitsen, omdat het dan voor Ziggo overzichtelijker is en er beter op iedere melding kan worden gereageerd en gehandeld.

We zitten nu onder dit topic nog op pagina 2, de andere zijn alweer verder.

Klachten blijven binnenstromen.

edebee

Level 9
  • 301Posts
  • 0Oplossingen
  • 141Likes

Zoals @jeener reeds aangeeft , beide topics weer 2 pagina’s maar ik zie nog bar weinig antwoorden of oplossingen. De klachten daarin tegen  gaan weer gestaag door.

@Mark het wordt hoog tijd dat ziggo met iets gaat komen of gaan we straks deze topics ook weer opsplitsen als ze te groot worden ? 

mdpeters124

Level 15
  • 1304Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Alex  @Mark 

Jullie maken je nu er wel erg gemakkelijk vanaf met "het is bekend" en "pro-actief gerapporteerd"

Terwijl ik continu aantoon dat dit NIET gebeurd.

En jullie gaan NIET in op die specifieke voorbeelden ! zie de laatste met npo2 debacel

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @mdpeters124 ,

 


En jullie gaan NIET in op die specifieke voorbeelden ! zie de laatste met npo2 debacel

 


Dit moet je me toch vergeven, mijn reactie kwam 4 minuten na die van jou en heb ik dus gemist tijdens het opstellen van mijn bericht.

 


Jullie maken je nu er wel erg gemakkelijk vanaf met "het is bekend" en "pro-actief gerapporteerd"

Terwijl ik continu aantoon dat dit NIET gebeurd.


Als het gaat om de 'wordt aangekondigd', dan wil ik je toch vragen het bericht van Mark nog eens te lezen. We zijn daar zoals gezegd pro-actief mee bezig, voor alle zenders, maar dat gebeurt zodra het 'minder dan vandaag +6 dagen' is.

Pas vanaf vandaag heeft NPO2 minder dan deze 6 dagen info, dus de leverancier gaat daar actie op ondernemen. Ik verwacht dat NPO daar snel op zal reageren en dat het schema binnen 24u is aangevuld (morgenochtend), zo niet dan horen we dat van onze leverancier.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic