Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

TV Gids en opname-issues: updates & discussie

In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Twee jaar geleden hebben we drie losse topics gemaakt om onderscheid te maken in issues omtrent de EPG. Twee voor de problemen die zich voordoen (fouten in de EPG en mislukte opnames) en een derde om over de EPG als geheel te discussiëren, die tegelijkertijd ingezet kon worden om meldingen te doen van grotere updates aan het platform of issues die speelden.

 

Dat laatste is helaas niet geworden wat we voor ogen hadden. Het was vaak efficiënter om zaken te melden in de andere twee topics, waar het aansloot op de meldingen aldaar. Hoewel dit onderwerp dagelijks onze aandacht heeft, is er ook niet regelmatig een “grote update” te melden (iets als de introductie van het systeem voor verbeterde begin- en eindtijden).

 

Dat heeft ons doen besluiten om dit “update & discussie”-topic te sluiten. Uiteraard blijven de andere twee topics open.

921 Reacties 921
mdpeters124

Level 15
  • 1304Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

Wat voor vergoeding gaat ziggo geven voor de mislukte opnames doordat ziggo niet in staat is om na 4 dagen de bestanden op een gecontroleerde manier te verplaatsen in de cloud ?

 

Wat voor vergoeding krijgen we voor mislukte opnames doordat een lopende opname word gestopt omdat er iets onbetekenends veranderd in de programma gids wat dan word opgenomen ?

 

En als @Mark  de vorige topic goed heeft bijgehouden dan weet hij over welke films/series ik het heb

edebee

Level 9
  • 301Posts
  • 0Oplossingen
  • 141Likes

@Mark.  Nu ziggo dus wederom toegeeft dat er problemen zijn met de EPG is ook mijn vraag : ( deze vraag is al door velen gesteld op het oude forum maar nog nooit door ziggo beantwoord) gaat ziggo nu eindelijk eens een keer de flink betalende klant een vergoeding geven voor deze jaren lange ellende ?
Laat ons nu maar hopen dat er wat mer reacties komen vanuit ziggo op dit forum want op het andere forum schitterde ziggo door afwezigheid.

 

 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Ongelofelijk, Ziggo heeft weer eens iets bedacht om hun klanten zoet te houden en de focus zover mogelijk te verleggen van hoe lang deze problemen er al zijn, en wat Ziggo hier tot nu toe aan heeft gedaan. Na ruim 2,5 jaar een vaste topic te hebben gehad voor deze problemen (die inmiddels al 163 pagina's groot is geworden) word het nu opeens tijd om de meldingen zoveel mogelijk te gaan spreiden, onder het mom van dan is het overzichtelijker. Nou in mijn ogen is dat gewoon, omdat het dan minder opvalt hoeveel meldingen er wel niet gedaan zijn/worden. En dat verhaal dat deze issues een topprioriteit hebben gekregen, dat kregen we 1,5 jaar geleden ook al van @Mark te horen, nou we weten inmiddels wat ons dat heeft gebracht in de tussen tijd. Nee Ziggo jullie moeten eens eerlijk zijn tegen jullie klanten, in plaats van steeds andere listen te bedenken om ons zoet te houden. 

 

Jullie zijn zelfs zo laf dat als er moeilijke vragen worden gesteld, deze totaal genegeerd worden.  Leer eerst maar eens eerlijk te worden naar jullie klanten toe, want dat word wel eens tijd na ruim 2,5 jaar EPG en opnamen ellende...

 

En ik ben heel benieuwd of Ziggo hier wel mee gaat discussiëren, of dat ze zich weer weken lang niet gaan laten zien, zoals de laatste maanden in die andere topic het geval is geweest.....

 

Ow en voor wie durft te beweren dat de opnamen ellende wel mee valt, hier een klein voorbeeldje, want ik ben wel even klaar met een aantal pro Ziggo gebruikers die alles recht proberen te praten wat krom is...

Schermafbeelding 2021-05-27 232356.jpg

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@mdpeters124 @edebee Wat betreft de vergoedingen, goeie vraag en daar komen we op terug.

 

@DON PAPA Ik weet dat er nog een boel vragen onbeantwoord zijn en dat het antwoord ook al erg lang op zich laat wachten. We komen later met een uitgebreidere inhoudelijke reactie, daarvoor wachten we nog op de input van andere afdelingen.

Het is echt de bedoeling om vaker met inhoudelijke updates te komen over de lopende issues, iets wat we de afgelopen tijd niet hebben gedaan.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark Wow ik flikker bijna van mijn stoel, zo snel en ook nog enig sinds een inhoudelijk antwoord, dat heb ik in de afgelopen maanden niet meer gezien. Dit is echt een hele verbetering (dank daarvoor), ik ben dan ook heel benieuwd wat de toekomst hier gaat brengen, maar dit is een ieder geval een stap in de goeie richting 😉

 

Ik wacht in spanning af op de antwoorden van mijn vragen 😗

edebee

Level 9
  • 301Posts
  • 0Oplossingen
  • 141Likes

@Mark helaas krijgen we weer de antwoorden in de trend van : komen we op terug of we komen later met een uitgebreide inhoudelijke reactie. Als ik  even terug denk aan het vorige 163 pagina’s lange topic is van die beloftes zeer weinig nagekomen en later is daar nooit geworden. Het wordt nu eindelijk wel eens tijd dat ziggo duidelijkheid gaat verschaffen ipv maar ff snel een topic dichtgooien dan zijn die problemen ook weer weggepoetst.

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@Mark Nou, in mijn geval heb ik het niet over een vergoeding voor de problemen van de afgelopen 2,5 jaar. Ik klaag al bijna 7 jaar over dat geknoei van de EPG. Toen ik destijds dat opperde, werd ik nog net niet door jullie uitgelachen. Dus zet mij maar op de lijst.

 

En ik zit niet te wachten op een zgn. mooi aanbod van een half jaar gratis extra zenderpakket.

 

En nu alles gaan splitsen? Als iemand tóch hier een foutmelding plaatst, wordt die dan niet meegenomen? Want tja, dan had je die melding maar bij het juiste topic moeten zetten.

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

@DON PAPA @edebee @jeener heb altijd geleerd dat een klagende klant een aangehaakte klant is 😀. Iemand die niet van plan is om weg te gaan, maar wil opbouwen en wil zorgen voor een beter product.

 

Jullie zijn dus goudwaard voor Ziggo.

 

De klanten die je niet meer hoort, zijn afgehaakt en nemen hun verlies.

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@HBO Fan Of hebben hun biezen gepakt.

edebee

Level 9
  • 301Posts
  • 0Oplossingen
  • 141Likes

@HBO Fan  Of die zijn slimmer en hebben door dat al hun moeite toch niet wordt gewaardeerd door ziggo. Zelf ben ik wel ver klaar met de houding van ziggo.

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

@jeener hele grote kans ja 😂.

Zelf ben ik gestopt met aanleveren van info, uiteindelijk helpt het niet... het irriteert wel omdat het niet helpt.. dat ligt 100% niet aan de 1ste lijns mensen laat ik dat vooropstellen, die willen ook dat het voor de klant beter wordt. Maar Ziggo (en ook KPN etc) is te groot, te log, en beslissingen worden genomen door mensen die niet met de echte eindklant (die met een AB in hun hand op de bank zitten na een dag hard werken voor hun abonnement en TV willen kijken of internet op willen etc) praten

 

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@DON PAPA - Heel kort door de bocht over alle mislukte opnames die je hebt gemeld. Het komt het erop neer dat zenders op het laatste moment updates kunnen sturen naar de leverancier (zelfs tot een dag na de uitzending) die ervoor kunnen zorgen dat het unieke ID van de uitzending wijzigt. Doen ze dat op tijd? Dan pakt je geplande serie opname gewoon de nieuwe entry op en de oude zal mislukt staan. Maar doen ze het te laat? Dan kan de mediabox dat niet met terugwerkende kracht opnemen.

Tot zo ver de oorzaak. Aan een oplossing hiervoor wordt gewerkt, maar daar weet ik de details niet van dus die blijf ik je schuldig. Daar kom ik op terug.

 

 

Als iemand tóch hier een foutmelding plaatst, wordt die dan niet meegenomen? Want tja, dan had je die melding maar bij het juiste topic moeten zetten.

@jeener Dan verplaatsen de moderators die naar het juiste topic, een extra actie waardoor hij wat later opgepakt zal worden maar hij wordt wel opgepakt.

mdpeters124

Level 15
  • 1304Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Markals jullie opname infrastructuur niet tegen aanpassingen kan dan moet je in principe geen aanpassingen meer toestaan een x aantal uren voor de uitzending (x is afhankelijk van hoeveel tijd jullie serie opname methodiek nodig heeft)

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

@Mark Misschien een gekke vraag hoor maar als jullie een dienst inkopen dan specificeren jullie toch ook wat je nodig hebt? Ik bewonder de inzet van jullie 1ste lijns acties, maar ergens is het toch gek om jullie eigen klanten (jullie zijn immers onze leveranciers 😀) te vragen om de gebreken van een onderliggende leverancier (die van jullie dus) te vertellen wat er is is met hun product. Wij kennen de specs niet welke zijn aangeleverd...

 

Geef een aantal Q&A mensen van jullie leverancier een ziggo aansluiten en laat je ze gids doorlopen en oplossen als ze in gebreken blijven. Nu is het compensatie gedrag dat je aan je eigen klanten gaat vragen...

 

Natuurlijk zijn er altijd mensen (was er ook ooit eentje) die je van dienst willen zijn, van de x miljoen abonnees een stuk of 50 misschien... maar gek blijft het wel toch.

 

sorry voor mijn negatieve bericht, maar verbaas me er gewoon over omdat het bij elke nieuwe box of systeem weer een issue is... of de specs zijn niet goed, of wat gevraagd wordt is onmogelijk (al kunnen we ook naar Mars reizen, dus een systeem met unieke nummertjes moet ook wel lukken denk ik).

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark Schreef: Tot zo ver de oorzaak. Aan een oplossing hiervoor wordt gewerkt, maar daar weet ik de details niet van dus die blijf ik je schuldig. Daar kom ik op terug.

 

Ik mag wel even zeggen dat ik helemaal paf sta van de feedback die ik vandaag heb ontvangen je, dit is echt een wereld van verschil (top, ik hoop dat dit zo blijft). Bedankt voor je uitleg en ik hoor het wel als meer details hebt er over...

danilex

Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 34Likes

Weer een leuk voorbeeld van Ziggo's verdeel en heers op dit forum: splits het aanwezige, goed functionerende topic waar alles wat hier gevraagd wordt te vinden is, en geef het klantjesvolk weer wat te doen. Pappen en nathouden, zoethoudertjes, zonder nog maar zicht op een oplossing. Het is nog nooit zo erg geweest, en gezien de voorgeschiedenis hier verwacht ik eigenlijk weinig goeds. En tegen de tijd dat het misschien wél is opgelost, is er wel weer wat anders. Het geheim van het (zaken)leven: vervang het ene probleem door het andere. 

danilex

Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 34Likes

Helemaal eens met HBO Fan, het is eigenlijk te gek voor woorden dat Ziggo dit aan haar klanten vraagt. Zet er gewoon een betaald taskforceje op, zoals ieder fatsoenlijk bedrijf zou doen. Zo moeilijk is het opsporen van die fouten nu ook weer niet - wel vervelend, dus vraag het dan niet aan je dikbetalende klanten. 

mdpeters124

Level 15
  • 1304Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

Nog steeds krijg ik dubbele opnames van Modern Family op comedy central


Ik heb serie 1 t/m serie 11 bij de oude partij opgenomen en ze staan nog voor het merendeel in de cloud

Desondanks worden ze nu opnieuw opgenomen bij de nieuwe partij en ik heb binnen de serie dubbel opnames van dezelfde aflevering


voorbeeld uit opname lijst (ziggogo.tv)

S8, Afl13: Modern Family Zon 20 sep 25 min
S8, Afl13: Modern Family Zon 30 mei 30 min

 

NB1 Daarnaast laat ziggogo.tv dus niet de aflevering titel zien maar de serienaam wat nutteloos is want je hebt de serie al gekozen

 

NB2 ziggogo.tv laat niet eens alle series zien van modern family serie6 en 7 die next wel toont laat ziggogo.tv niet zien. Gaat waarschijnlijk ergens uit zijn ranges doordat modern family meer dan 200 aflevering is

 

 

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@Mark Dus moderators gaan berichten hier verplaatsen naar topics waar ze volgens jullie wél thuishoren?

Of bedoel je kopiëren?

In het eerste geval zou ik het te min voor woorden vinden dat input van klagers onder dit topic worden verwijderd omdat het volgens ziggo beter elders past, want ojee het zou zomaar kunnen dat anderen kunnen zien wat er allemaal speelt.

 

Kun je alvast doorgeven: Reported Missing van Canvas 24 mei om 22.55 staat nog steeds op (!)!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic