Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

TV Gids en opname-issues: updates & discussie

In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Twee jaar geleden hebben we drie losse topics gemaakt om onderscheid te maken in issues omtrent de EPG. Twee voor de problemen die zich voordoen (fouten in de EPG en mislukte opnames) en een derde om over de EPG als geheel te discussiëren, die tegelijkertijd ingezet kon worden om meldingen te doen van grotere updates aan het platform of issues die speelden.

 

Dat laatste is helaas niet geworden wat we voor ogen hadden. Het was vaak efficiënter om zaken te melden in de andere twee topics, waar het aansloot op de meldingen aldaar. Hoewel dit onderwerp dagelijks onze aandacht heeft, is er ook niet regelmatig een “grote update” te melden (iets als de introductie van het systeem voor verbeterde begin- en eindtijden).

 

Dat heeft ons doen besluiten om dit “update & discussie”-topic te sluiten. Uiteraard blijven de andere twee topics open.

921 Reacties 921
mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

Nu alle 3 de alfeveringen van the mentalist bekeken (die aaneensgesloten werden uitgezonden)

 

de eerste 2 hadden hetzelfde probleem (eindpunt opname was eerder dan beginpunt volgende opname)

de 3e was correct

 

opnames verwijdert en als je de 3 met replay bekijkt zie je exact hetzellfde gebeuren

ChielOver

Level 8
  • 211Posts
  • 0Oplossingen
  • 64Likes

@Alex Zoals jullie in dit bericht kunnen lezen, testen we sinds december een systeem dat automatisch bepaalt wanneer een programma/serie/film start en eindigt en verbeteren we daarmee de tijden in de gids. Dat is gestart bij 3 kanalen.

 

Ik moet zeggen dat het me ECHT op viel hoe vaak een programma nu begint bij de leader/intro/logo van een omroep. In plaats van bij een reclameblok. Netjes!

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Waarom kan je bij Ziggo de reclameblokken niet overslaan met terugkijken en bij NLZiet wel?

Als het bij NLZiet kan, moet het bij Ziggo toch ook mogelijk zijn?

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

@wewanl  schreef:

Waarom kan je bij Ziggo de reclameblokken niet overslaan met terugkijken en bij NLZiet wel?

Als het bij NLZiet kan, moet het bij Ziggo toch ook mogelijk zijn?


Natuurlijk is dit bij Ziggo ook mogelijk, maar zal contractueel(rechten, financieel) zo afgesproken zijn. 

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

aangaande het nieuwe opname systeem met tijden

zondag 26-2 canvas 19:05 Planet of Treasures opgenomen maar de hele opname was alleen voleyball (sporza)

 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@mdpeters124 , goed dat je het meldt! Ik heb het zojuist getest via Replay en zag in ieder geval dat er inderdaad een reclameblok aan het eind van 1 zat, maar dat twee wel direct na dat reclameblok begon (dus zonder overlap, op de 5 minuten buffer na uiteraard, maar die zou hij automatisch moeten overslaan). Is het mogelijk in de tussentijd gefikst of begrijp ik niet wat je bedoelt?

 

Wat betreft je laatste voorbeeld; ik verwacht dat het voor live sportwedstrijden nog iets anders werkt, omdat je soms met ongeplande (flinke) uitloop te maken hebt. Ik zet hem door, dank voor je melding hierin!

 

@DON PAPA  Veronica zit nog niet bij de kanalen waarbij dit systeem wordt toegepast, dus in dat geval is er wat anders aan de hand. Je hebt sowieso een grotere overlap aan het eind, maar als ik op dit moment de series bekijk, lijken de begin- en eindtijden wel juist te zijn.

 

@MaxH - Mocht je in de gelegenheid zijn, schroom dan niet om voorbeelden van programma's op deze kanalen te benoemen, als je opnames hebt die te laat beginnen.

 

@ChielOver - Mooi om te horen!

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@AlexDe eerste aflevering gaat nog door na dat reclame blok

En de opname had een uitloop van 10 minuten (replay heeft uitloop van 14 minuten) na einde van het reclameblok wat ook het einde van de 1e aflevering was volgens ziggo systeem dan (zie markeer punt)

en de 2 aflevering zou dan moeten starten waar 1e aflevering eindigt en dat is niet zo

 

 

 

 

Xenomatrix

Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Is het niet een idee om in de programma gids al bij voorbaat aan te geven of een programma terug te kijken is ?

Nu komt het geregeld voor, dat ik een programma terug wil kijken, en er staat geen oranje pijl bij, dus niet terug te kijken.

Voorbeeld is Flikken Gent. De ene aflevering wel, de andere aflevering niet terug te kijken. Volledig willekeurig dus.

NB.   Speciaal voor dit soort stomvervelende issues heb ik een nog goed werkende VHS recorder staan, daar kan ik echt alles,

maar dan ook alles mee opnemen, en ik kan zelfs iedere reclame doorspoelen.   Antieke techniek, maar als Ziggo zo flauw

is om dit soort zaken zo te regelen, dan heb ik dus ook een 'flauwe oplossing' hier voor.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Xenomatrix - Vooralsnog is deze optie er inderdaad niet, maar ik snap zeker het idee en zal deze delen. Ik ben echter wel benieuwd naar je genoemde voorbeeld en de willekeur; Flikken zou in zijn geheel niet beschikbaar moeten zijn voor Replay TV, zoals vaker het geval is van programma's op één. Heb je recente aflevering die je wel kunt kijken of zijn dat voorbeelden van langer dan 7 dagen geleden?

Xenomatrix

Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Alex, Ik heb hier even geen recent voorbeeld van. Het kan zomaar een andere politieserie geweest zijn ( Witse ? )  maar ik zal het in de gaten houden.  Wat is precies de achtergrond, dat dit zo geregeld is ? Geld ? 

Als dat het is, laat even weten welke soort  ( duurder ) Ziggo abbo ik moet nemen, om e.e.a. wel te bekijken. Ik ben nl. met pensioen, dus geld is nu minder een probleem, als dat het voor m'n pensioen was.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Dat is een rechtenkwestie, @Xenomatrix. Wij zouden natuurlijk het liefst alles open gooien voor Replay, zodat de klanten hier volop van kunnen genieten. 

Voor wat betreft het abonnement; er zit geen verschil in de replay-rechten. Dan zou het al puur gaan om de mogelijkheid om op te nemen (TV Complete). Waarvoor je zelf al een andere oplossing geeft te hebben. 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Lycke Schreef: Dat is een rechtenkwestie, @Xenomatrix. Wij zouden natuurlijk het liefst alles open gooien voor Replay, zodat de klanten hier volop van kunnen genieten. 

 

Wel gek dat NLZiet hier geen last van heeft, of zal het toch een geldkwestie ook zijn 😉

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Wij zullen andere afspraken/mogelijkheden met de aanbieders hebben dan NLZiet. We zijn uiteraard niet hetzelfde bedrijf :-). 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

*verwijderd staat nu in goed topic*

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

zondag avond 12-3  Canvas 3 afleveringen Minx achter elkaar, 2x begintijd te laat

1e moest ik 1,5 minuut terugspoelen

2e moest ik 0,5 minuut terugspoelen

3e begon op tijd

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dank voor de voorbeelden, @mdpeters124 !

kevinhabets1979

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sinds bijna anderhalf jaar is dit een bekend probleem bij Ziggo. We hebben meerdere malen de klantenservice gebeld. Met name voetbalwedstrijden bij commerciële zenders, worden slechts 45 minuten opgenomen. Dit terwijl beide helften ingepland staan voor een opname. Dit is te zien aan de rode cirkel op de mediabox. Gisteravond probeerde mijn vader de EK-kwalificatie Nederland-Frankrijk terug te kijken op NPO 3. Het resultaat was dat slechts de eerste helft werd getoond. De gids gaf echter de complete wedstrijd aan. Is hier al een concrete oplossing voor? 

 

b.v.d.

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@kevinhabets1979 @Hendrik Jan 

Ziggo heeft dit uitbesteed aan een 3e partij die helaas niet alles goed codeerd

Een oplossing zou zijn als ziggo zelf goede kwalitatieve controles (geautomatiseerd) zou laten lopen maar dat doen ze niet naar behoren. En om die te maken moet je goede programmeurs inhuren en dat vind de dozenschuiver ziggo niet leuk.

Ziggo is ook niet in staat om gaten in series te herkennen of om te zien dat 2x achter elkaar hetzelfde programma word uitgezonden.

 

Daarnaast claimen ze via community klanten support te doen maar als de vragen ze niet aanstaan dan negeren ze die (of claimen ze alleen als advies te zien)

 

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Vreemd trouwens, een heel systeem dat automatisch bepaalt wanneer een programma/serie/film start en eindigt wordt uitgeschakeld, maar hier wordt er helemaal niks over gemeld, maar wel in de topic posting beloven "In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt". Wordt het trouwens niet weer eens tijd dat er hier een update komt?

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Ik heb ruim een maand geleden (zie mijn vorige posting) gevraagd of het niet weer eens tijd wordt voor een update, maar zelfs een antwoord op deze vraag is blijkbaar al te veel gevraagd. 😡

 

En als Ziggo zijn klanten niks wil vertellen, zet dan ook niet in de begin posting "In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt" want dat schept bepaalde verwachtingen naar de klant toe... 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic