Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

TV Gids en opname-issues: updates & discussie

In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Twee jaar geleden hebben we drie losse topics gemaakt om onderscheid te maken in issues omtrent de EPG. Twee voor de problemen die zich voordoen (fouten in de EPG en mislukte opnames) en een derde om over de EPG als geheel te discussiëren, die tegelijkertijd ingezet kon worden om meldingen te doen van grotere updates aan het platform of issues die speelden.

 

Dat laatste is helaas niet geworden wat we voor ogen hadden. Het was vaak efficiënter om zaken te melden in de andere twee topics, waar het aansloot op de meldingen aldaar. Hoewel dit onderwerp dagelijks onze aandacht heeft, is er ook niet regelmatig een “grote update” te melden (iets als de introductie van het systeem voor verbeterde begin- en eindtijden).

 

Dat heeft ons doen besluiten om dit “update & discussie”-topic te sluiten. Uiteraard blijven de andere twee topics open.

921 Reacties 921
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Ach het is al lange tijd overduidelijk dat Ziggo tegenstrijdige berichten na buiten brengt, omdat de moderators van elkaar niet weten wat ze schrijven. Zo zij laatst hier in deze topic nog een moderator dat in de huidige situatie opnames helemaal niet hersteld kunnen worden. Maar in de begin posting van de mislukte opnamen topic staat al sinds juni 2021 te lezen: 

 

Screenshot_20221213_204417_Edge.jpg

 

Wie moet je dan geloven?

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat er bij de telefonische helpdesk wel eens een onzin antwoord gegeven wordt, is tot op zekere hoogte wel te begrijpen. Je kan niet van iedere helpdesk medewerker diepgaande kennis verwachten.

 

Hier op het forum mag je consistente en juiste informatie verwachten.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Alex @Lycke hoe zit dit nou? , wanneer wordt dit nu eindelijk eens opgelost 

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

https://vodafoneziggo.nl/nieuws/vodafoneziggo-investeert-toekomst-van-internet/

 

Deze GigaNet operatie is dus vandaag afgerond, dus ik zou zeggen geef een aantal medewerkers die eraan hadden meegeholpen een nieuwe functie op kantoor afdeling:

- EPG prio customer service

 

En dan zeggen we:

Ziggo investeert niet alleen in de toekomst van het internet....

Ziggo investeert vanaf nu ook in de toekomst van de EPG! 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

 

@Mark ziggo schreef al in mei.

 

''Voor jouw beeldvorming: in de afgelopen 7 dagen zijn er (door alle omroepen samen) 890 aanpassingen gedaan in de start- en/of eindtijd''.

 

 

Ik kan me niet voorstellen dat dit allemaal handmatig gedaan werd, dat ging dus al automatsich.

 

Mijn vraag aan Ziggo. Wat wordt er dan nu getest als dit al gedaan werd.

 

 

@Ziggo geef nu gewoon toe dat er nog nooit een significante aanpassing is geweest.


De aanpassingen waar Mark het over had (en heeft), zijn aanpassingen vanuit de bron. Een continu proces, wat inderdaad ook vaak automatisch gebeurt; deze wijzigingen worden automatisch doorgezet en verwerkt, tenzij er iets afwijkt, dan wordt het handmatig gecontroleerd.

 

De nieuwe implementatie is een volledig automatisch proces, waarbij start- en eindtijden herkend worden.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Alex  schreef:

 

@Mark ziggo schreef al in mei.

 

''Voor jouw beeldvorming: in de afgelopen 7 dagen zijn er (door alle omroepen samen) 890 aanpassingen gedaan in de start- en/of eindtijd''.

 

 

Ik kan me niet voorstellen dat dit allemaal handmatig gedaan werd, dat ging dus al automatsich.

 

Mijn vraag aan Ziggo. Wat wordt er dan nu getest als dit al gedaan werd.

 

 

@Ziggo geef nu gewoon toe dat er nog nooit een significante aanpassing is geweest.


De aanpassingen waar Mark het over had (en heeft), zijn aanpassingen vanuit de bron. Een continu proces, wat inderdaad ook vaak automatisch gebeurt; deze wijzigingen worden automatisch doorgezet en verwerkt, tenzij er iets afwijkt, dan wordt het handmatig gecontroleerd.

 

 


Kom dan eens met een voorbeeld , ik kijk veel en nog nooit iets gemerkt, en zoals uit dit topic blijkt, sta ik niet alleen.

Ik geloof er niks van.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Steefb  schreef:

@Alex  schreef:

....De aanpassingen waar Mark het over had (en heeft), zijn aanpassingen vanuit de bron. Een continu proces, wat inderdaad ook vaak automatisch gebeurt; deze wijzigingen worden automatisch doorgezet en verwerkt, tenzij er iets afwijkt, dan wordt het handmatig gecontroleerd.


Kom dan eens met een voorbeeld , ik kijk veel en nog nooit iets gemerkt, en zoals uit dit topic blijkt, sta ik niet alleen.

Ik geloof er niks van.



"...vanuit de bron..."
Eigenlijk doet dit mij meer denken aan, dat de EPG provider de start- en eind-tijden nu dynamisch aanlevert en/of de aangepast EPG vaker aanbied aan Ziggo.
👿Of zou Ziggo een duurder abonnement bij de EPG provider hebben genomen en kan/mag daardoor nu vaker de EPG data ophalen, om zo Ziggo's EPG minder statisch te maken?

Dan verrijst direct de vraag, hoe vaak update Ziggo haar online-EPG én hoe vaak updaten de Ziggo boxen hun EPG? Dus, hoe lang duurt het voordat de "...aanpassingen vanuit de bron..." ook op de Ziggo boxen is verwerkt?
B.v. als aan het begin van de avond een live uitzending stevig uitloopt, wanneer is dat verwerkt in de EPG van die avond?

Dan denk ik ook direct aan het ZiggoGo.Tv download probleem in FireFox, waarbij iedere seconde grote bestanden ( > 16 Mb ) worden gedownload en waarvan Ziggo zegt dat dit o.a. de EPG bestanden zouden zijn. Als de EPG echt zo groot zou zijn ( ik geloof er niets van ), dan zal al die informatie misschien ook wel ergens een vertraging gaan opleveren, wat natuurlijk weer buffering en/of stotterend beeld gaat geven...


Ps. Maar zijn die start- en eind-tijden nu echt een probleem? Persoonlijk heb ik meer last van, dat de EPG qua programma niet klopt.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Pasi  schreef:



Maar zijn die start- en eind-tijden nu echt een probleem? Persoonlijk heb ik meer last van, dat de EPG qua programma niet klopt.

Korte verschillen boeien me inderdaad niet.

Maar wel als verschillen dermate groot zijn dat niet het hele programma wordt opgenomen. Wat bijvoorbeeld op de belg nog al eens voorkomt. Ook verlengingen van sportwedstrijden worden niet meegenomen, en de daaropvolgende programma's ook niet.

 

Wat mij ook nogal hoog zit dat ziggo hier beweert dat er al aangepast wordt.

Ik neem veel op en merk daar niks van. En zoals ik net al schreef een minuutjes of 1,2,3,4 boeit me niet.

 

Start als voorbeeld op replay bijv. op1 (Ned1) van vr 9 dec maar eens op.

 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Alex Kun je ook nog een antwoord geven op mij  vraag in deze posting?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@Alex Kun je ook nog een antwoord geven op mij  vraag in deze posting?

Het herstellen van opnames kan niet op individueel niveau, maar in enkele specifieke situaties wel op programma-niveau. Of in situaties met bijvoorbeeld een herhaling of een aflevering die nog moet komen. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

hey waarom kan ik deze opnames niet kijken die vanavond zijn geweest 

IMG_20221227_001240.jpg

IMG_20221227_001232.jpg

  

allemaal niet solide bolletjes

 

dat was overzicht van geplande opnames

 

in mijn opnames staat niks erbij sinds eergisteren

IMG_20221227_001513.jpg

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

He, dat is gek @MR_CHIP. Wanneer heb je deze opname ingesteld? Ik ben benieuwd hoe het gaat met de opname die voor vanavond staat. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik heb deze maar paar dagen geleden ingesteld zodat ik zeker  zou weten dat het goed ging en niet te maken heeft met die opname bug met al geplande opnames 

 

en hoe krijg ik deze opnames dan ? kan jij dit na laten kijken op mijn mediabox oid ?

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Lycke > Vreemd, twee pagina's terug wou je helemaal niks met onze voorbeelden doen omdat ze in deze topic waren geplaatst en niet in de topic die er is voor mislukte opnames, en nu vraag je zelf om vervolg stappen bij een melding over mislukte opnames in deze topic. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Je hebt helemaal gelijk, DON PAPA. Ik lette niet op in welk topic we bezig waren (sterker nog, ik heb het net over het voorbeeld van Robin en zeg tegen mijn collega "in het mislukte opname topic). Ik dacht dus dat we in die zaten. Oeps! . @MR_CHIP, wil je je voorbeeld even naar het mislukte opname topic brengen? Dan gaan we er daar verder in duiken! Hier is namelijk wel iets geks aan de hand. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

mijn excuus 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Zoals jullie in dit bericht kunnen lezen, testen we sinds december een systeem dat automatisch bepaalt wanneer een programma/serie/film start en eindigt en verbeteren we daarmee de tijden in de gids. Dat is gestart bij 3 kanalen. De resultaten hiervan zijn goed en vanaf vandaag voegen we daar nieuwe kanalen aan toe:

 

  • NPO1
  • NPO2
  • NPO3
  • FOX
  • National Geographic
  • 24Kitchen
  • HISTORY
  • één
  • NPO2 Extra
  • Crime+Investigation
  • ShortsTV
  • RTL Lounge
  • National Geographic Wild

 

Net als vorige keer zijn we erg benieuwd naar jullie bevindingen. Ook feedback over eventuele problemen blijft uiteraard welkom, dit pakken wij samen met onze ontwikkelteams op. Issues kunnen gemeld worden in het issue-topic.

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Alex @Paul6 @Lycke @Hendrik Jan 

Volgens mij heb ik een bug/blunder voor jullie

Gisteren vrijdag avond op Fox 3 afleveringen van the Mentalist achter elkaar opgenomen

1e aflevering eindigde bij het einde van het 2e reclameblok dus ik klik op volgende aflevering (mijn 2e opname) maar die begon bij het begin

 

Dus terug naar de opname van de 1e aflevering en die eindigde volgens ziggo na het 2e reclamebloik maar ging gewoon door

 

Dus einde niet goed geconstateerd bij 1e aflevering en 2e aflevering begon dus OOK NIET waar volgens ziggo de 1e aflevering eindigde

 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Wij hadden precies hetzelfde als wat @mdpeters124 hierboven beschrijft, alleen dan met de serie FBI Most Wanted

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

@Alex  schreef:

Verbeteren start- en eindtijden EPG

 

Jullie hebben regelmatig geschreven dat de start en eindtijden soms niet accuraat zijn. Daarom zijn we erg benieuwd naar jullie bevindingen de komende tijd. Ook feedback over eventuele problemen blijft uiteraard welkom, dit pakken wij samen met onze ontwikkelteams op. 

 


Ah, daarom de laatste dagen (sinds dinsdag de toegevoegde zenders), de aanvangstijden bij opnames te laat. Soms is helemaal terugspoelen niet genoeg om het begin van een programma te zien. Vóór dinsdag nooit en probleem.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic