Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

TV Gids en opname-issues: updates & discussie

In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Twee jaar geleden hebben we drie losse topics gemaakt om onderscheid te maken in issues omtrent de EPG. Twee voor de problemen die zich voordoen (fouten in de EPG en mislukte opnames) en een derde om over de EPG als geheel te discussiëren, die tegelijkertijd ingezet kon worden om meldingen te doen van grotere updates aan het platform of issues die speelden.

 

Dat laatste is helaas niet geworden wat we voor ogen hadden. Het was vaak efficiënter om zaken te melden in de andere twee topics, waar het aansloot op de meldingen aldaar. Hoewel dit onderwerp dagelijks onze aandacht heeft, is er ook niet regelmatig een “grote update” te melden (iets als de introductie van het systeem voor verbeterde begin- en eindtijden).

 

Dat heeft ons doen besluiten om dit “update & discussie”-topic te sluiten. Uiteraard blijven de andere twee topics open.

921 Reacties 921
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@RoWi. Schreef: De hele ellende is de overstap naar een andere EPG leverancier een jaar of zo geleden die het niet beter doet dan de vorige zover mij bekend, mogelijk zelfs minder goed. 

 

Ziggo is zelfs al twee keer overgestapt van EPG-leverancier, dit is dus al de derde EPG-leverancier....

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

omdanks het wijzigen van epg blijf het nu wel erg laaaang verkeerd gaan

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat heb ik gemist @DON PAPA maar behalve dan soms ontbrekende info in de gids had ik er geen last van. Het probleem met de opnames is van groter belang. De TV Compleet en TV Max klanten betalen niet voor niks meer voor hun abonnement. 

Het moet gewoon werken punt. Er kan altijd iets misgaan als wat in de reactie van Hendrik Jan staat over de datum of nummer van de aflevering hier mede oorzaak van is dan wordt daar wel heel makkelijk mee omgegaan.

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Ter herinnering een linkje uit juni 2021, bijna anderhalf jaar geleden… 

 

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Zo-werkt-het-opnemen-met-de-Mediabox-Next/bc-p/787993/h...


Ik ga verder niet meer reageren, ik ben er klaar mee. Alleen al het zinnetje “naar jullie idee” zegt genoeg over hoe Ziggo er zelf in zit, in dit probleem wat al jaren speelt.

 

Ik heb er een t-shirt van laten maken. Ziggo medewerkers kunnen die bestellen, de kosten voor 1 exemplaar zijn gelijk aan mijn maandbedrag

75E1D812-E4FC-45CD-A605-5A00C8FE3C66.jpeg

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@joepke-m Schreef: zegt genoeg over hoe Ziggo er zelf in zit, in dit probleem wat al jaren speelt.

 

Het antwoord van Ziggo 🤣

https://youtube.com/clip/UgkxYVdyfO3fujhawHO1x1QNK_c_32luFD2O

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Om misverstanden te voorkomen....wat is een haas?

 

  • haas (meervoud: hazen)1(m) zoogdier met lange oren en achterpoten dat leeft in open gebied:
  • (lopen) als een haaszeer snel2(m/v/x) hardloper die, zonder het oogmerk zelf te winnen, in een wedstrijd vooroploopt om het tempo hoog te houden
  • haas (de; m)1lendenstuk van een geslacht dier: biefstuk van de haas

LIJKt mij een woord dat mag😀

GAMESPEL2

Level 5
  • 80Posts
  • 2Oplossingen
  • 23Likes

Word het een beetje zat dat als ik bijv Gold Rush (er zijn meer programma's!!)opneem alle voorgaande series ook opgenomen word... wanneer gaat daar nou eens veranderen?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@GAMESPEL2 als Discovery series niet meer herhaald.

 

Nu serieus hoe het precies werkt met series weet ik niet meer zeker. Ik ben wel van mening dat wanneer men seizoen xx markeert voor 'cloudopname' dan ook enkel dat seizoen mag worden 'opgenomen' geen afleveringen uit andere seizoenen.  Dat zal weer te maken hebben met hoe het werkt dus de titel van een serie of echt het seizoens nummer.

 

Tel daar de eerder genoemde internationale bron van de EPG leverancier op, dan zal dit naar ik verwacht niet snel veranderen.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

@GAMESPEL2  schreef:

Word het een beetje zat dat als ik bijv Gold Rush (er zijn meer programma's!!)opneem alle voorgaande series ook opgenomen word... wanneer gaat daar nou eens veranderen?


"Alleen deze serie" of "deze serie en nieuwer" kun je zelf instellen. Neem je op met de standaard instelling dan wordt alles opgenomen.

 

Kijk eens een keer bij het programmeren van een opname bij "Geavanceerde opties".

Daar kun je van alles instellen. Succes.

 

De opties werken niet altijd even goed. Maar dat zal over twee of drie jaar wel opgelost zijn als niemand meer opneemt.😊

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Nog even een opmerking over het feit dat alles "opgenomen" wordt en een jaar bewaard blijft.

Dat geldt alleen voor de opnames die door 1 of meer abonnees geprogrammeerd (gereserveerd) zijn.

Na 3 of 4 dagen worden deze opnames naar een andere server verhuisd wat in het verleden wel eens mis ging en de uitroeptekens veroorzaakte. Dat lijkt nu behoorlijk opgelost te zijn.

Na een week verdwijnen de overige opnames. Na een week is dus alleen aanwezig wat geprogrammeerd was.

Tot die tijd zou het technisch niet zo moeilijk moeten zijn om een missende opname toe te voegen. Na een week kan dat niet meer. Door errrug langzaam te reageren zorg je er nu voor dat je altijd wel buiten die week komt en het inderdaad niet meer kan.

Als er meteen actie ondernomen zou worden dan heeft het melden van een fout zin. Nu totaal niet.

 

Ik heb gezien wat de EPG software kan tijdens de EPG dag, dus melden dat het niet kan is wel erg makkelijk. Niet willen is een betere benaming. Er is monitoring maar die zag lang niet alle voorbeelden die tijdens de meeting live aangedragen werden. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

kunnen ze geen automatisering inbouwen daarvoor iets wat alle opnames nakekijk en repareert

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

@MR_CHIP dat zou kunnen maar is niet makkelijk. Dat werkt alleen als series iedere week op een zelfde tijd uitgezonden worden en normale oplopende serie afleverings nummers hebben. Dan zou je kunnen checken of volgende week er weer een opname gepland wordt of niet. Gebeurd dat niet dan zou je een melding kunnen sturen en moet er iemand naar kijken.

Worden er afleveringen door elkaar als herhaling uitgezonden dan wordt je gek van de meldingen.

Op deze manier zou voor iedere abonnee een database bijgehouden moeten worden en dat zal niet simpel zijn.

 

Ik kijk ieder weekend of er er bij mijn serie opnames ergens een gat optreed. Mocht er een aflevering missen dan kijk ik in de EPG of het echt niet uitgezonden wordt. Vaak wel maar mist het serie opname flaggetje. Die neem ik dan los op.

Dit melden heeft niet vaak tot gevolg dat Ziggo dit optijd fixt. Na de tijd alsnog opnemen zou een optie kunnen zijn maar mag blijkbaar niet. En Ziggo kan/wil/doet het niet.

 

In zwitserland heeft de optie om gemiste afleveringen nadien te kunnen programmeren wel de software update lijst gehaald maar is toch uiteindelijk niet geimplementeerd. Waarschijnlijk mocht deze feature niet. Je mag ook bij  de replay de reclame niet doorspoelen. Dat zou dan indirect ook kunnen.

 

Technisch kan er veel maar het zal vaak geblokkeerd worden door regels en rechten van de commerciele zenders.

 

Wat denk je van een optie: skip commercial. De info is er. Klopt niet helemaal maar toch. Dat zal over de grens van de commercielen gaan.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

toch best wel schandalig dat dit issue zo lang al duur je zou bijna schadevergoeding vragen omdat een bepaald deel van je abbonement waarvoor je gewoon betaalt het niet goed doet/niet correct wordt geleverd

 

Bloemen64 dank voor je uitgebreide info dat geef toch wat meer een betere kijk erop 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Ik zie het aan je profiel foto @MR_CHIP 😊

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

haha die is nog van een game geplukt 😛

GAMESPEL2

Level 5
  • 80Posts
  • 2Oplossingen
  • 23Likes

"Alleen deze serie" of "deze serie en nieuwer" krijg je i.i.g. niet in de App. Zal straks eens op de Next zelf kijken.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@MR_CHIP Schreef: je zou bijna schadevergoeding vragen omdat een bepaald deel van je abbonement waarvoor je gewoon betaalt het niet goed doet/niet correct wordt geleverd

 

Geloof mij, daar valt geen aanspraak op te maken, want als er één ding is waar Ziggo geen prutswerk van heeft gemaakt, dan is het de Algemene Voorwaarden. Ik heb daar al eens naar laten kijken door zowel een juridische adviseur van de consumentenbond als de rechtsbijstand.

 

En zolang Liberty Global de touwtjes in handen heeft, en bijvoorbeeld beslist dat niet de uitzend/aflevering volgorde van de Nederlandse zenders bindend is (die alle andere EPG's in Nederland wel gebruiken), maar de uitzend/aflevering volgorde zoals het ooit in Amerika was, zal er hier weinig veranderen. Het enige wat Ziggo dan nog kan doen, is eens in de zoveel maanden mooie dingen beloven, en het de actieve melders zo moeilijk mogelijk maken, in de hoop dat ze afhaken. Want des te minder het opvalt hoeveel fouten er elke dag weer in de EPG  te vinden zijn 😉

 

Ik heb ooit in de oude topic gepost, dat ik benieuwd was hoe het er over een jaar uit zou zien, nou we zijn nu al twee jaar verder en er is nog steeds niet veel veranderd (lees niks).

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Verbeteren start- en eindtijden EPG

Zoals jullie wellicht weten zijn onze teams bezig om de start en eindtijden van de EPG informatie te verbeteren. Het komt regelmatig voor dat een programma in tijd afwijkt ten opzichte van de informatie in de EPG. Dit kan ook gevolgen hebben voor Replay TV – het is erg vervelend om te wachten totdat je favoriete programma start als deze informatie niet klopt.

 

Wat betekent dit voor jullie?

We testen momenteel een systeem dat is ontwikkeld om automatisch te bepalen wanneer een programma/serie/film start en eindigt. Dit wordt vergeleken met de EPG informatie die op dat moment van toepassing is. Op het moment dat hier afwijkingen worden geconstateerd, wordt automatisch de EPG informatie geüpdatet.

 

Jullie hebben regelmatig geschreven dat de start en eindtijden soms niet accuraat zijn. Daarom zijn we erg benieuwd naar jullie bevindingen de komende tijd. Ook feedback over eventuele problemen blijft uiteraard welkom, dit pakken wij samen met onze ontwikkelteams op. Issues kunnen gemeld worden in het issue-topic.

 

Wanneer en welke kanalen?

De test begint vanaf 7-12-2022 en we hebben eerst gekozen voor een aantal kleinere kanalen: NPO1 extra, RTL Crime en Canvas. Canvas is toegevoegd aan de lijst omdat jullie diverse voorbeelden daarover hebben aangeleverd.

 

 

**De volgende zenders zijn hier op 21-02-2023 aan toegevoegd**

 

  • NPO1
  • NPO2
  • NPO3
  • FOX
  • National Geographic
  • 24Kitchen
  • HISTORY
  • één
  • NPO2 Extra
  • Crime+Investigation
  • ShortsTV
  • RTL Lounge
  • National Geographic Wild
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Alex  schreef:

 

 

Wat betekent dit voor jullie?

We testen momenteel een systeem dat is ontwikkeld om automatisch te bepalen wanneer een programma/serie/film start en eindigt. Dit wordt vergeleken met de EPG informatie die op dat moment van toepassing is. Op het moment dat hier afwijkingen worden geconstateerd, wordt automatisch de EPG informatie geüpdatet.

 

 

 


Dit deden jullie toch altijd al, of ben ik hier ronduit voorgelogen?

Re: Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hie... - Pagina 14 - Ziggo Community

Steefb_1-1670352128267.png

 

 

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

@Steefb 

Ik zie het anders.

Ziggo heeft eerst deze nieuwe epg-systematiek 'droog' getest, uiteindelijk naar tevredenheid en nu gaat Ziggo over naar fase 2 om een praktijktest te starten via 3 kleinere zenders. Dit vind ik een logisch verantwoord stappenplan. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic