Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 656Oplossingen
  • 1962Likes

TV Gids en opname-issues: updates & discussie

In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8840Reacties
  • 1038Oplossingen
  • 3915Likes

Hi allen,

 

Twee jaar geleden hebben we drie losse topics gemaakt om onderscheid te maken in issues omtrent de EPG. Twee voor de problemen die zich voordoen (fouten in de EPG en mislukte opnames) en een derde om over de EPG als geheel te discussiëren, die tegelijkertijd ingezet kon worden om meldingen te doen van grotere updates aan het platform of issues die speelden.

 

Dat laatste is helaas niet geworden wat we voor ogen hadden. Het was vaak efficiënter om zaken te melden in de andere twee topics, waar het aansloot op de meldingen aldaar. Hoewel dit onderwerp dagelijks onze aandacht heeft, is er ook niet regelmatig een “grote update” te melden (iets als de introductie van het systeem voor verbeterde begin- en eindtijden).

 

Dat heeft ons doen besluiten om dit “update & discussie”-topic te sluiten. Uiteraard blijven de andere twee topics open.

921 Reacties 921
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 13999Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6110Likes

"respect moet je verdienen en niet krijgen...."

 

En hier ga je tegen de huisregels in, waarin staat dat je met respect met elkaar omgaat. Anderen prutsers noemen en zeggen dat ze slapen, is niet respectvol. 
We gaan hierover verder niet in discussie in dit topic. Je mag altijd een pb sturen als iets in de huisregels niet duidelijk is. 

DON PAPA

Level 17
  • 3797Posts
  • 57Oplossingen
  • 3203Likes

Jammer dat je hier de discussie niet aangaat over wat wel en niet respectvol is gegaan in deze topic volgens de huisregels, maar PB is gestuurd want ik laat je graag mijn standpunt horen wat ik wel en niet respectvol vind...

DON PAPA

Level 17
  • 3797Posts
  • 57Oplossingen
  • 3203Likes

Ik heb besloten deze topic te verlaten, reden hiervoor is dat ik geen zin heb om al mijn woorden eerst op een weegschaaltje te moeten leggen, voor werknemers van Ziggo die al sinds januari 2020 ons willen doen geloven dat de problemen om trend de EPG en opnamen systeem de hoogste prioriteit heeft, en al onze meldingen extra veel impact zouden hebben. En als je dan vervolgens 2,5 jaar later in je eigen bewoordingen zegt wat je van deze mensen vindt, je het risico loopt om een ban te krijgen omdat je niet respectvol zou zijn. Want je mag deze mensen blijkbaar wel op een voetstuk zetten door ze steeds specialisten (kuch) te noemen, maar je mag ze geen ...... noemen, want dan loop je het risico monddood gemaakt te worden met een ban. Ik ga deze werknemers vanaf nu dan ook niet meer helpen om fouten en problemen aan te dragen, dat kunnen ze volgens mij best prima zelf met zo'n titel achter je naam. Verder wens ik iedereen het beste toe in deze topic, en pas op je woorden 😉

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5110Posts
  • 191Oplossingen
  • 3038Likes

@DON PAPA goede beslissing. Het heeft geen zin die discussies. 

 

Ik zie sinds de bijeenkomst in Amsterdam over de EPG ook geen enkele vooruitgang. In de richting van wat de abonnees graag willen.

Daarom ben ik al een paar maanden geleden met dit topic gestopt.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3797Posts
  • 80Oplossingen
  • 2842Likes

@DON PAPA 

 

Groot gelijk. Dit topic had ik al als actieve deelnemer verlaten, maar voor deze keer dan een uitzondering.

Met zo'n houding, die Ziggo ten aanzien van zijn EPG en opnamesysteem aanneemt, verdient Ziggo jou simpelweg niet.

Ik vind het zeer jammer, maar wel het beste wat je kunt doen. Uiteindelijk moet het voor jou ook de moeite waard blijven.

Pasi

Level 18
  • 9529Posts
  • 487Oplossingen
  • 5301Likes

@DON PAPA,

als Ziggo niet snapt, dat je hun eigenlijk wilt helpen, dan is het zonde van je tijd en je ergernis. Dan wordt het tijd dat je je energie ergens anders in gaat steken en dit dode paard achter je te laat.

Natuurlijk frustreert het de melders van de vele EPG fouten, dat hun meldingen uiteindelijk geen betere EPG opleveren. Vooral ook, omdat de EPG al jaren vele fouten bevat en er geen enkele vooruitgang merkbaar is.

Natuurlijk worden ook de Ziggo mods moe van dit probleem. Want hoeveel EPG fouten ze ook doorgeven, ze weten waarschijnlijk wel dat Ziggo aan de basis niet veel ( = niets ? ) verandert. Dat niet alleen de klant, maar ook de Ziggo mods daardoor gefrustreerd raken, levert blijkbaar meer spanning op, dan dat men kan verwerken. Met alle gevolgen vandien.

Uiteindelijk is Ziggo wel, daar waar het wil wezen. Want als er niet geklaagd wordt, dan zal alles wel prima functioneren en top werken ( zucht ).
De EPG zal er beslist niet beter van worden, want nu de fout meldingen minder worden, zal de EPG alleen maar meer fouten bevatten en dus slechter worden.

mdpeters124

Level 14
  • 1272Posts
  • 2Oplossingen
  • 729Likes

@Lycke @Alex  Zoals eerde al gemeld de Klachtenafdeling van ziggo zelf heeft aangegeven dat de community het eerste/voornaamste communicatie kanaal voor ziggo is


Dat jullie dat niet aankunnen is heel erg duidelijk maar dat moet ziggo oplossen. Dus de moderatoren moeten hun frustatie intern richten en niet naar de klanten

 

joepke-m

Level 14
  • 1017Posts
  • 1Oplossingen
  • 594Likes

@Lycke @Alex ik ga er ook mee stoppen, het is genoeg geweest. Dergelijke “censuur” is niet gepast tegenover klanten die heel veel van hun eigen tijd steken in iets waar ze per maand heel veel geld moeten neerleggen. Dat werk van de welwillende klant wordt niet gewaardeerd , (terechte) kritiek wordt afgedaan als “tegen de huisregels”, verbetering zit er nauwelijks in en de waardering richting deze helpende hand/klant is er al helemaal niet.

 

Gelukkig ga ik bijna verhuizen naar een plek waar alternatieven zijn… Tabee!

MR_CHIP

Level 19
  • 11280Posts
  • 130Oplossingen
  • 3913Likes

ik wou hier niet meer op reaggeren maar doe het toch wel

 

 

de moderator wuift de kritiek niet weg als "tegen de huisregels"(alleen hun kunnen ook zelf weinig doen aan de problemen, ik snap zeker dat die vervelend zijn en veel te lang duren ikzelf heb er ook dagelijks last van ) het gaat om sommige benoemingen (zoals prusters) waardoor het tegen de huisregels ingaat, want die zeggen wees respectvol tegen elkaar 

DON PAPA

Level 17
  • 3797Posts
  • 57Oplossingen
  • 3203Likes

Mensen maak jullie niet te druk, ik heb deze term in het verleden hier al veel vaker gebruikt (zie screen-shot), en nog nooit is dat een probleem geweest voor de moderators (ze hebben mij er in ieder geval nog nooit op aangesproken in het verleden), en waarom het nu wel opeens als respectloos gezien wordt en een ban kan opleveren, daar kan ik ook alleen maar naar gissen. En aangezien ik geen behoefte heb aan een ban, en ik ook niet bij elk woordje wil nadenken wat ik schrijf na ruim 3 jaar ellende in deze topic, stop ik gewoon met het helpen van fouten op te sporen in de EPG en het melden van opnamen fouten. Des te meer tijd krijg ik om te reageren in andere topics waar Ziggo de boel verprutst, want door dit soort acties word ik alleen maar fanatieker  😉

 

CaptureEPGDON.JPG

Dus nogmaals wens ik iedereen het beste toe in deze topic, en pas op je woorden 😉

 

Pasi

Level 18
  • 9529Posts
  • 487Oplossingen
  • 5301Likes

@mdpeters124  schreef:

...Zoals eerde al gemeld de Klachtenafdeling van ziggo zelf heeft aangegeven dat de community het eerste/voornaamste communicatie kanaal voor ziggo is...


Ik mag toch hopen dat dit niet waar is ! Dit forum is volgens mij geen officieel Ziggo forum.

Tevens is het aantal Ziggo moderators die dagelijks hier op dit forum on-line zijn veel te weinig, om de vragen/klachten stroom aan te kunnen. Er zijn misschien dan wel meer 'Super Experts' on-line, maar deze personen zijn niet in dienst van Ziggo. Daardoor is Ziggo niet aansprakelijk, voor alle antwoorden die de ( in feite anonieme ) 'Super Experts' geven ( mocht er wat fout gaan ).



@DON PAPA: ach, ik gebruik het woord 'prutsers' ook wel eens. Het is een normaal Nederlands woord, wat gewoon in VanDale staat. Persoonlijk kan ik veel ergere woorden/namen bedenken, die beslist wel kwetsend zijn.
Als ik het woord 'prutser' gebruik, dan spreek ik de 'prutser' daarmee niet persoonlijk aan, maar houdt het algemeen. Zo kan iedereen zelf opmaken of de uitspraak wel of niet voor hem/haar is én is de het woord gebruik ook niet a-Nederlands of a-sociaal.

Welkom in alle andere Ziggo topics !

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5110Posts
  • 191Oplossingen
  • 3038Likes

@Pasi voor zover ik weet is dit forum toch echt wel betrokken bij Ziggo. En de helpdesk en veel Ziggo internet pagina's verwijzen hiernaar.

 

Persoonlijk vind ik een benaming als "prutser" nog vrij beschaaft als ik kijk naar de voortgang. Waar ik werk zou zoiets niet mogelijk zijn. Dan was de afdeling opgedoekt of in ieder geval vervangen.

Ik denk dat het echte probleem een niveau hoger of twee niveaus hoger ligt.

Het lijkt geen prioriteit te hebben. Mocht dat wel zo zijn dan had ik meer reacties verwacht.

 

Hou totaal.tv in de gaten zou ik zeggen. Kan een leuk artikel worden.

Stefankl1997

Level 5
  • 58Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Deze community is een goedkope manier voor Ziggo om nog iets van haar miserabele klantenservice te maken. Dit doen ze door Superklanten voor het  Ziggo-karretje van  te spannen en deze supermensen zijn totaal niet objectief. Kritische klanten en forumleden worden bewust monddood gemaakt en er is een hoge maten van censuur. Niet echt een leuke community dus! 

dit bericht zal ook wel verwijderd worden. 

RoWi.

Level 20
  • 18027Posts
  • 754Oplossingen
  • 6130Likes

Door dat artikel ben ik even komen kijken, ik kan maar op een manier reageren, wie geen goed werk levert is een prutser vrij simpel. 

Dat is een terechte term, en heeft niks met respectloos te maken. Nu heb ik uiteraard de context niet gelezen hoe die term en het slapen is gebruikt dat speelt uiteraard wel mee.

Dat geschreven hebbend dit soort geneuzel valt mij op het KPN Forum ook steeds meer op. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11280Posts
  • 130Oplossingen
  • 3913Likes

@bloemen64 het artikel is er hoor 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-wil-helpende-klant-monddood-te-maken/

nog redelijk snel 

 

 

wel weer leuk/mooi /sarcasm om te zien hoe hij mij weer aanhaalt in het artikel 

CreativeS

Level 13
  • 796Posts
  • 16Oplossingen
  • 153Likes

En jij hebt mijn respect! Of je het nou wil of niet... ik ben het ook meer dan zat om altijd maar weer mijn woorden eerst op de weegschaal te leggen. Het was nooit een probleem, maar het is allemaal een beetje soft geworden. Beetje gelijk aan de maatschappij. Pamperstaat. Maar goed... ik kwam eens een mooi stukje tegen. Doe er wat mee.

 

 

DON'T ARGUE WITH DONKEYS (Fable)
 
The donkey said to the tiger:
- "The grass is blue".
 
The tiger replied:
- "No, the grass is green."
 
The discussion heated up, and the two decided to submit him to arbitration, and for this they went before the lion, the King of the Jungle.
 
Already before reaching the forest clearing, where the lion was sitting on his throne, the donkey began to shout:
- "His Highness, is it true that the grass is blue?".
 
The lion replied:
- "True, the grass is blue."
 
The donkey hurried and continued:
- "The tiger disagrees with me and contradicts and annoys me, please punish him."
 
The king then declared:
- "The tiger will be punished with 5 years of silence."
 
The donkey jumped cheerfully and went on his way, content and repeating:
- "The Grass Is Blue"...
 
The tiger accepted his punishment, but before he asked the lion:
- "Your Majesty, why have you punished me?, after all, the grass is green."
 
The lion replied:
- "In fact, the grass is green."
 
The tiger asked:
- "So why are you punishing me?".
 
The lion replied:
- "That has nothing to do with the question of whether the grass is blue or green. The punishment is because it is not possible for a brave and intelligent creature like you to waste time arguing with a donkey, and on top of that come and bother me with that question."
 
The worst waste of time is arguing with the fool and fanatic who does not care about truth or reality, but only the victory of his beliefs and illusions. Never waste time on arguments that don't make sense...
 
There are people who, no matter how much evidence and evidence we present to them, are not in the capacity to understand, and others are blinded by ego, hatred and resentment, and all they want is to be right even if they are not.
 
When ignorance screams, intelligence is silent. Your peace and quiet are worth more.
CreativeS

Level 13
  • 796Posts
  • 16Oplossingen
  • 153Likes

@Stefankl1997  schreef:

Deze community is een goedkope manier voor Ziggo om nog iets van haar miserabele klantenservice te maken. Dit doen ze door Superklanten voor het  Ziggo-karretje van  te spannen en deze supermensen zijn totaal niet objectief. Kritische klanten en forumleden worden bewust monddood gemaakt en er is een hoge maten van censuur. Niet echt een leuke community dus!

Chapeau!

RoWi.

Level 20
  • 18027Posts
  • 754Oplossingen
  • 6130Likes

@MR_CHIP  schreef:

@bloemen64 het artikel is er hoor 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-wil-helpende-klant-monddood-te-maken/

nog redelijk snel 

 

 

wel weer leuk/mooi /sarcasm om te zien hoe hij mij weer aanhaalt in het artikel 


Ehmm en wat wordt er in dat artikel aangehaald wat van jou afkomstig zou zijn? Alles in dat artikel wijst puur en alleen richting Don Papa. Met wel een link naar de reactie van Bloemen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11280Posts
  • 130Oplossingen
  • 3913Likes

zou het woord ‘prutsers’ de aanleiding om hem te wijzen op het overtreden van de huisregels omdat dit mogelijk niet respectvol zou wezen.

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/TV-Gids-en-opname-issues-updates-amp-discussie/m-p/1067132/hi...

 

 

Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes

Mijn hemel, waar gaat dit heen. Alles gaat kapot. Maar je mag het niet benoemen. En als een epg al zo lang stuk is.... ""Of een ziggo Go app in middels ook al maanden"".. dan mag je een bedrijf wel aanspreken op hun onkunde. Daar is niks respectloos aan natuurlijk. Zeker in de woordkeuze niet. 

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic