1
Vraag
2
Reacties
Klavertje2211

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

TV Gids Mediabox Next tijd staat niet juist

Ik heb met de next het probleem dat de tijd rechts boven correct is, maar de programmagids tijdlijn loopt een uur achter. (Zomer/wintertijd ?)

Met mijn CI+ moduul is niets aan de hand, hier loopt de tijdlijn van de programma gids correct.

Het is geen groot probleem, maar soms lastig. Hoe is dit op te lossen, of moet Ziggo hier iets doen?

25 Reacties 25
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @corelsje 

Dit ben ik inderdaad:

"Dit kun je doen als een kleine reset (spanning eraf) of de gewone manier van terug stellen naar de fabriekstand niet baat:

-Haal de spanning geheel van de decoder. (Minimaal 20 minuten).
-Verwijder de smartcard.
-Verwijder de coax kabel.
-Verwijder de HDMI kabel.
-Verwijder een eventueel aangesloten cinch kabel.
-Sluit de kabels na een minuut of 15 weer aan*. (*zie onder).
-Schakel, nadat de spanning weer is ingeschakeld de decoder in en wacht tot deze om de smartcard vraagt.
-Plaats de smartcard
-Stel de decoder na het geheel opstarten terug naar de fabriekstand. In eerste instantie hoef je de schijf NIET te formatteren, dus opnamen blijven bewaard. Let er dus even op dat deze optie NIET is aangevinkt als je terug gaat stellen!
-Installeer de decoder opnieuw met de juiste frequentie en ID-Code (netwerknummer).
-Controleer in het menu of je een nieuwe software update kan binnenhalen, zo ja, doe dit even.

-Tip: haal daarna in het menu bij de optie 'energiebeheer' de decoder van de energiespaarstand. Bij de 5200, 5300 en 5400 kun je hier ook het automatisch uitschakelen uit zetten.

*Je kunt in sommige gevallen ook alleen de HDMI kabel aansluiten en de andere kabels nog even los laten, tot de decoder weer geheel is geinstalleerd. Is er geen beeld via HDMI, gebruik dan even scart voor het installeren.

Bij problemen is het vaak raadzaam deze handelingen even uit te voeren daar dit veel, zo niet alle software issues oplost.

Mvg. Willem".

Maar dit gaat om de oudere 5050c, een heel ander apparaat als de 5500c/5550c, maar goed, dat loskoppelen van het net en het los nemen van de kabels is natuurlijk wel gewoon te gebruiken. 

Maar @corelsje geloof me, een Humax werkt het best als de spanning er gewoon op blijft staan. Ik heb er al jarenlang meerdere in huis, vaak ook om te testen, en haal daar nooit de spanning vanaf. 

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

corelsje

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank, Willem voor al je tijd!

Op de andere "discussie" zond ik gisteren:

Ik heb nog niet het kastje-op-standby-aanlaten-experiment gedaan.
Zou nog wel proberen de procedure van (dezelfde?) Willem op:
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/elektronica-tv/humax-5050c-resetten
(Houdt in dig.ontv/kastje/mediabox tijdje van het lichtnet af met alle kabels los)
Maar.................
vanavond blijken alle programmatijden weer OK
terwijl ik (gister en) vandaag het ziggokastje weer uren lang van het lichtnet af had!!
Beste Rikst (in dienst van Ziggo?, in ieder geval moderator), heeft Ziggo toch misschien vandaag een reparatie in het kabelsignaal uitgevoerd? Laat het even horen. Zolang de EPG OK blijft doe ik op brandweeradvies toch maar bij weggaan de stekker eruit.
Alvast dank.
Cor

----------------

mijn vraag aan Rikst was of Ziggo iets heeft verbeterd........................

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @corelsje , het werkt nu dus weer naar behoren? Dat is mooi om te zien. @Rikst is inderdaad een moderator, en in dienst van Ziggo. Dat zie je aan de naak met Ziggo erbij als je hem tagt. Ik zal @Rikst bij deze dus vragen of hij iets weet van een aanpassing o.i.d. 

Maar volg echt ons advies de Humax niet meer spanningsloos te zeten. Geloof me, dan werkt deze echt het best, met veel minder problemen. Ik heb ruime ervaring met de Humax en ja kan dit dus echt wel van me aannemen. 

En graag gedaan. We willen graag anderen helpen en dat geld ook voor mij. 

Veel kijkplezier maar weer. 

corelsje

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank
Cor

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemorgen @corelsje en @Willem-A1 , ik heb even contact gehad met Rikst en er zijn (naar ons weten) geen aanpassingen hierin geweest vanuit ons. 
Fijn om te lezen dat het weer goed werkt bij je. Dat is het allerbelangrijkste! 

corelsje

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank, Meindert.
Cor

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic