1
Vraag
2
Reacties
Klavertje2211

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

TV Gids Mediabox Next tijd staat niet juist

Ik heb met de next het probleem dat de tijd rechts boven correct is, maar de programmagids tijdlijn loopt een uur achter. (Zomer/wintertijd ?)

Met mijn CI+ moduul is niets aan de hand, hier loopt de tijdlijn van de programma gids correct.

Het is geen groot probleem, maar soms lastig. Hoe is dit op te lossen, of moet Ziggo hier iets doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heb je al eens de box uitgezet met de knop achterop?

Mocht dat niet helpen dan fabrieksinstellingen toepassen. Opnames en vrijwel alle instellingen blijven bewaard.

Gebruik je een “eigen” router?

Bekijk in context

25 Reacties 25
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heb je al eens de box uitgezet met de knop achterop?

Mocht dat niet helpen dan fabrieksinstellingen toepassen. Opnames en vrijwel alle instellingen blijven bewaard.

Gebruik je een “eigen” router?

Klavertje2211
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De box niet uitgezet met de knop achterop...Zal dat eens proberen.

Mij bevindingen meld ik!

De box staat aangesloten op het Ziggo modem via de Wifibooster van Ziggo.

Dat zou toch goed meoten gaan.

Klavertje2211
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De Next uit gezet met de knop achterop, en weer aan. Probleem lijkt opgelost.

Bedankt voor het meedenken.

Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes

Fijn dat het weer werkt, @Klavertje2211. Bedankt voor je terugkoppeling!

corelsje

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ik heb dat ook, tijd zelf is goed, maar bij alle programma's zijn de start- en stoptijden  een uur te vroeg weergegeven. Daardoor zijn ook lopende programma's (mits niet langer durend dan een uur) niet meer in de gids te zien.

Waarschijnlijk heb ik deze fout sinds het ingaan van de wintertijd 2021.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@corelsje Op welk apparaat / mediabox zie je dit?

corelsje

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dag Bert,

ik heb het simpelste kastje van Ziggo (geen naan, geen resetknopje), wat tussen de coaxkabel en een HDMI-ingang van mijn TV zit. In het menu zit wel een "her-installatie"-mogelijkheid, maar dat vraagt om een wachtwoord wat ik voor zover ik weet nooit heb ingesteld.

vriendelijke groet, Cor

pajvanijperen

Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

dat zal een humax boxje zijn....al geprobeerd het stekkertje van de netvoeding er een minuutje uit te trekken en dan weer opstarten?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Of een Pace mediabox.

corelsje

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor jullie reakties.

Het is zeker geen mediabox.

De netvoeding is er altijd af als ik van huis ben.

dat helpt dus niet.

Cor

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan ben ik benieuwd wat het wel is, je schrijft "ik heb het simpelste kastje van Ziggo"  "wat tussen de coaxkabel en een HDMI-ingang van mijn TV zit".

Dat kan dan niets anders dan een mediabox zijn.

 

Kun je eens onderop kijken of daar iets staat?

corelsje

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik dacht dat een mediabox een computer met harde schijf alleen tbv afspelen van fotoos, films en muziek was. Er zijn meer termen dan verklaringen. Blijft vaag.

Onderaan mijn kastje (gekregen bij het goedkoopste Ziggo-aansluiting-abonnement) staat:

Humax Digitale Ontvanger

FRHD

5500C/Nl  9-00114

Ligt het probleem niet bij de toelevering-data door Ziggo?

Cor

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Alle boxen waar je media op kunt zien zoals TV en en waarmee je vaak ook on-demand kunt kijken en vaak ook kunt opnemen en/of afspelen, zoals de Horizon box / Mediabox XL / Humax / Pace / Samsung / Cisco boxen, zijn ook allemaal mediaboxen en zijn ook allemaal kleine of grote computers.

 

Mogelijk kan @Willem-A1 hier meer over zeggen, hij weet veel van Humax boxen.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

 


@corelsje  schreef:

 

De netvoeding is er altijd af als ik van huis ben.

 

Co


Misschien moet je de netspanning er een nachtje op laten.

 

Als dit bij de Ziggo systemen fout zou gaan had ik hier wel meer meldingen verwacht, tot nu toe ben je met de laatste omschakeling de eerste en enige.

 

Overigens is het standaard wachtwoord  0000 bij de Humaxen.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dank @Bert en @Steefb 

@corelsje het is niet de bedoeling dat je de spanning steeds van de Humax haalt. Het stand-by verbruik is zeer laag en tegenwoordig gebeurt er nog zelden iets met een apparaat dat in stand-by staat. Sterker nog: vaak is er geen echte aan/uit knop meer en dat heeft natuurlijk een reden. Zo kunnen de meeste nieuwe Tv's ook niet meer helemaal worden uitgeschakeld en moet je dat ook niet doen, zeker niet bij een Oled!

 

Maar je kan ook best een keer een fabrieksreset uitvoeren bij de Humax. Dat kan veel issues verhelpen. Het wachtwoord heeft @Steefb al genoemd en als je dat niet hebt gewijzigd, is dat nog steeds 0000. Een reset is heel snel gebeurd bij deze box, maar haal daarna niet meer de spanning eraf. 

corelsje

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank @Bert, @Steefb  en @Willem-A1,

Ik ga die "reset" nu proberen

resultaat:

software opwaarderen, ww=0000, > mededeling "zender niet beschikbaar"

fabrieksinstellingen terugzetten, ww=0000, > na procedure is er dezelfde fout nog steeds

(dwz alle programma's zouden uur eerder beginnen en ophouden, lopend programma (<=1u) weg uit tijdlijn.

Er zijn teveel branden door apparatuur-op-standby  gebeurd.

Zie  https://www.brandweer.nl/onderwerpen/elektrische-apparaten/

Cor

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@corelsje 

reset hoeft niet tussen aanhalingstekens, want dit is de enige juiste manier van resetten. Software opwaarderen gaat niet meet gebeuren. Ziggo rolt geen software meer uit op de kabel voor Humax apparaten, en zeer waarschijnlijk ook niet voor de Quantis radiotuner. 

Dringend advies is toch de Humax aangesloten te laten op het net, en het dan even aan te kijken. Ik weet niet hoelang dit issue zich al voordoet, maar mijn visie is dat het heeft te maken met de overgang naar de wintertijd. Als je de stroom niet op apparaten wilt laten staan, kun je niks meer. Je kan nou eenmaal niet alles elke keer  spanningsloos zetten. Zeker veel nieuwe apparaten zijn daar niet blij mee. Ik zou dus proberen wat word geopperd, want anders houd het een beetje op. Ik heb dit verder nog niet zien langskomen, en het lijkt dus geen issue te zijn, wat vaker voorkomt bij de 5500c/5550c.

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @corelsje

Onhandig dat de gids niet helemaal in orde is. Jammer dat een reset dit nog niet verholpen heeft. Ik wil je vragen het advies van @Willem-A1 op te volgen om de box aangesloten te laten en ons de uitkomst te laten weten. 

corelsje

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

voor Rikst (2021-11-08-21u40)
Ik heb nog niet het kastje-op-standby-aanlaten-experiment gedaan.
Zou nog wel proberen de procedure van (dezelfde?) Willem op:
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/elektronica-tv/humax-5050c-resetten
(Houdt in dig.ontv/kastje/mediabox tijdje van het lichtnet af met alle kabels los)
Maar.................
vanavond blijken alle programmatijden weer OK
terwijl ik (gister en) vandaag het ziggokastje weer uren lang van het lichtnet af had!!
Beste Rikst (in dienst van Ziggo?, in ieder geval moderator), heeft Ziggo toch misschien vandaag een reparatie in het kabelsignaal uitgevoerd? Laat het even horen. Zolang de EPG OK blijft doe ik op brandweeradvies toch maar bij weggaan de stekker eruit.
Alvast dank.
Cor

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic