sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

TV 538 verstoring in beeld

Doordat mijn vorige topic in het archief is beland en ik daar niet meer op kan reageren na 4 maanden, wil ik het bestaande probleem toch weer onder de aandacht brengen bij de moderators van Ziggo en Ziggo zelf. 

 

De verstoring op TV538 is sinds de vorige melding in juni j.l nog steeds niet opgelost. Voorbeelden ook te zien in oude topic.

 

In het oude topic had ik al aangegeven dat dit niet een signaal probleem is bij mij, maar hoe Ziggo TV538 doorgeeft (in SD kwaliteit) aan de klant.

 

Graag wil vragen of dit probleem op korte termijn nog opgelost kan worden.

 

Link naar oude topic:

 

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/TV-538-verstoring-in-beeld/m-p/788763 

 

 

 

46 Reacties 46
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat je een 'verstoring' noemt komt op mij over als een overlay dus een balk om info te tonen zoals de uitvoerende artiest bijvoorbeeld. Ik heb dat kanaal niet meer dus ik kan het hier niet checken. Het ziet er iets te netjes uit op die afbeelding om het een verstoring te noemen.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Ik heb het kanaal ook niet. Ben het met @RoWi. eens. Als het niet in de HD versie voorkomt dan is het een downscale fout die niet goed met overlay omgaat. 

Dit zal zo aangeleverd worden en kan Ziggo waarschijnlijk niet veel aan doen behalve aan de bel trekken bij de Zender die het aanlevert. 

Het zou mooi zijn als je de HD versie zonder probleem en SD versie met probleem kunt tonen. Liefst gefilmd natuurlijk. 

sebas14
Topicstarter
Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Heren @RoWi. en @bloemen64 ,

 

Op de afbeelding is het moeilijker te zien. Ik ga morgen filmpjes maken zowel, Ziggo (SD versie), KPN (HD versie) en de Livestream van TV538 (720p) dat het probleem alleen bij Ziggo zit.

 

Het onderste gedeelte van het beeld, dus onder de infobalk tijdens Live programma's die gaat zeer irritant trillen en zie je ook dat het niet goed meeloopt met de rest van het beeld. 

 

Wordt vervolgt met bewijs.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Voor de goede orde dit ervaar je met de Next, het zou mooi zijn als je een CI module en smartcard hebt om dat te vergelijken. Het doorzichtige stuk is dus wel een infobalk, het gaat dus om de beeldlijnen daar weer onder? 

sebas14
Topicstarter
Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Ik heb vanochtend een opname gemaakt samen met een laptop (van de buren) waar KPN iTV op staat. Tot 1:10. is het van vanochtend, na 1:10 zijn het delen van een opname waar het duidelijk te zien is van gisteren via de Mediabox Next.

Dat is ook een bewijs dat het bij Ziggo zelf ligt.

Als op de opname dit niet aanwezig was geweest had het probleem hier in huis geweest dus een opname via de Ci+ module met smartcard en/of Humax decoder is niet nodig. Ik kan wel bevestigen dat deze verstoring ook aanwezig is met de Ci+ module en de Humax die hier ook aanwezig is.

Of er gaat iets fout doordat Ziggo TV538 het aangeleverd krijg in HD en het doorzet in SD naar de klant of een andere onverklaarbare fout. Dat mag intern uitgezocht gaan worden.

@RoWi. het gaat om de onderste beeldlijnen onder de info balk. Als de balk niet in beeld is, is de verstoring ook nog aanwezig zoals je kan zien in het filmpje. 

 

Hierbij het filmpje:

 

 

Ik hoor graag of dit probleem op korte termijn opgelost kan worden. Na mijn melding van 4 maanden geleden wordt het een beetje vervelend kijken zo.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Is een duidelijk filmpje en komt vanaf Ziggo. Anders zou het niet via CI+ en Humax te zien zijn. Het zit in de bron.

 

De vraag aan Ziggo zou zijn om deze zender in HD door te geven maar dat ligt gevoelig volgens mij.

Als de bron van TV538 komt dan kan het een "kastje muur" verhaal worden.

Het blijft Ziggo die het doorstuurt en opzich actie moet ondernemen in deze zaak. Zeker met zulk duidelijk bewijs.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik betwijfel deels of dit in het HD en SD verschil zit. Ik zal op een groter scherm kijken als ik thuis ben. De telefoon is hiervoor niet ideaal 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@sebas14 zojuist even gekeken, dit moet bijna wel in het signaal fout gaan hoe en wat durf ik niet te zeggen, wel heb ik nog steeds mijn twijfels of dit in het verschil tussen HD en SD zit. Itv en dvb-c is lastig vergelijken.

Als je via Ziggogo.tv kijkt valt het dan ook op bij live kijken.

Andere SD kanalen hebben dit niet echt alleen tv538?

Dexterity

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
sebas14
Topicstarter
Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

@RoWi. dit probleem zit alleen bij TV538. Bij alle andere SD zenders nog nooit dit probleem gezien.

 

Vanmiddag ook weer even gekeken tussen 16.00u. en 18.30u. en de TV stream van TV538 op 538.nl ernaast gehouden en daarop is de verstoring ook niet te zien. Ik kan hieruit halen dat het bij Ziggo zelf moet zitten.

Maar zoals ik al eerder zei, als het ook in de opnames zit via de Next kan je al aannemen dat het bij Ziggo zit en dat hun hierop actie moeten ondernemen. Dan zit het namelijk in het signaal wat bij Ziggo binnenkomt en/of waarmee Ziggo deze doorzet naar de klant. Het wordt waarschijnlijk niet 1 op 1 doorgezet dus daar gaat iets fout.

 

Graag hoor ik dan hoe Ziggo dit op kan lossen. Zoals in het filmpje al te zien is, kijkt dit niet fijn. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Klopt omdat opnames een kopie in de cloud betreft moet het wel op het Ziggo platform fout gaan. Dat lijkt nu wel vast te staan.

Byzonder dat er nog weinig bijval is tv 538 toch niet zo veel bekeken?

sebas14
Topicstarter
Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Bij Ziggo denk ik inderdaad niet veel of je hoort ze hier niet of kennen het bestaan niet van deze community. Wat meer kijkers als er Live registraties zijn zoals Koningsdag bijvoorbeeld.

Het kan mede te maken hebben dat het in het aanvullende zenderpakket zit.

 

Bij KPN zit TV538 in het basispakket. 

 

Maar ik vind wel dat Ziggo het op moet lossen. Het is 1 van de weinige zenders die hier gekeken wordt die in het aanvullende zenderpakket M&S XL zit.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @sebas14

Bedankt voor alle voorbeelden en details in deze. Als ik het goed begrijp, heb je dit getest op TV. Waar ik nog benieuwd naar ben, ervaar je het ook als je de zender bekijkt via ziggogo.tv of in de Ziggo GO app. Zou je een volgende keer als je het ervaart ook eens online via Ziggo GO willen testen? We horen de uitkomst graag. 

sebas14
Topicstarter
Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Beste @Rikst dat kan ik ook al bevestigen dat het daar ook aanwezig is. Ik ben hier vanaf mijn 1ste melding in juni al uitgebreid mee bezig geweest in de tussentijd. Daarom heb ik nu als goed bewijs maar eens een filmpje gemaakt. Maar je bent het met me eens als het in de opnames zit die in de cloud staan op jullie servers dat het in de bron zit. Dus het signaal wat bij Ziggo binnenkomt. Of hier goed naar gekeken kan worden en dat ik niet weer 4 maanden ernaar hoef te kijken.

Het is zoals in de filmpjes te zien zeer irritant.

 

Ik hoor het graag!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Duidelijk @sebas14. Ik heb zojuist melding gemaakt, zodra er een terugkoppeling is laten we het hier weten. 

sebas14
Topicstarter
Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Ik ga toch eventjes brutaal zijn en vragen hoe de status is van dit probleem. Persoonlijk vind ik een verstoring oplossen in het beeld van een TV zender een hoge prioriteit. We zijn nu inmiddels 3 weken verder.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Brutaal zijn mag hoor, @sebas14 😉 Inmiddels is er meer bekend over het probleem. Wij krijgen een SD feed van Talpa maar ze produceren de beelden in HD. Talpa doet de downscaling van HD naar SD en daar zit het probleem in (vandaar dat je dit bij KPN niet ziet, zij krijgen de HD feed). We hebben dit gemeld bij Talpa en wachten nu op hun oplossing. We hopen dat dit niet lang meer op zich laat wachten.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dus Ziggo kan het makkelijk oplossen door de HD feed in te kopen. Iedereen blij.

sebas14
Topicstarter
Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Bedankt @Erik S voor je antwoord.

Ik zou inderdaad zoals @RoWi. ook al aangeef het oplossen door de HD feed te gebruiken.

 

Neem TV538 mee in de HD opwaardeerronde net zoals 192TV die 1 december a.s. in HD komt bij Ziggo. 

Uitgelicht topic