1
Vraag
2
Reacties
070kijkbuiskind

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Synchroniseren afstandsbediening

Ik kan mijn LG afstandsbediening opeens niet meer gebruiken voor mijn mediabox. Nu moet ik 2 ab's gebruiken om van kanaal te wisselen en het volume te regelen. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er zijn meerdere mensen, inclusief ondergetekende, die worstelen met dit probleem.

Zie: https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/LG-Magic-Remote-amp-Mediabox-Next/m-p/890424/emcs_t/S2h8ZW1ha...

 

Af en toe, als ik moed heb verzameld, onderneem ik weer een nieuwe poging.

Met de bij de Next meegeleverde AB werkt het naar tevredenheid.

Wil ik specifieke functies van de tv benutten, dan gebruik ik de LG magic remote.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75172Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Bedoel je dat je met de AB het van de Next het volume van de TV niet meer kan bedienen?

 

Of bediende je de Next met de AB van je LG zoals het er nu staat?

070kijkbuiskind
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hi Bert, ik bedien mijn box met ziggo ab en de tv met lg ab. Dus als ik over schakel naar een kanaal moet ik dat met ziggo ab dien en het geluid met lg ab. Volgens klantenservice ziggo is dat bewust geregeld zo. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75172Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dat is niet bewust zo geregeld, je kunt het volume van je TV regelen met de afstandsbediening van de Next.

 

Kun je de afstandsbediening opnieuw koppelen met de LG TV?

Afstandsbediening en tv koppelen | Klantenservice | Ziggo

070kijkbuiskind
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hi Bert, dat is dus wel degelijk zo verteld door de dame aan de lijn. Ik wil niet mijn ziggo ab koppelen met mijn tv maar mijn LG ab met mijn mediabox. Dit kon ik de afgelopen 2 jaar sinds ik de tv heb wel doen en sinds de laatste update opeens niet meer. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75172Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

 

"Dit kon ik de afgelopen 2 jaar sinds ik de tv heb wel doen en sinds de laatste update opeens niet meer. "

 

Ah, nu begrijp ik het goed.

Ik was nog nergens tegengekomen dat dit werkte.

Dat zou dan via infrarood moeten gaan.

 

Vreemd dat dit ineens niet meer lukt, ik zie nergens iets vergelijkbaars.

Heb je de Next al een keer 30 seconden van de stroom gehad of de fabrieksinstellingen terug gezet?

070kijkbuiskind
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb alles (box, kabels, tv, routers, versterkers) gereset. Samen met KS Ziggo alle stappen doorlopen. Noppes. Mijn LG ab maakt geen verbinding meer met mediabox. Ondertussen met 2 ab's op de bank terwijl dat nou juist niet zo bedoeld was toen ik een dure tv kocht en met mijn mediabox ging koppelen on het meeste uit mijn ziggo abbo te kunnen halen. Afwachten wat er nog meer wordt losgekoppeld door ziggo updates. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75172Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Goed dat je het hier zo duidelijk uitlegt, nu kan een Ziggo moderator dit meenemen naar de achtergrond en de juiste afdeling.

Zij kunnen dan kijken wat er aan de hand is, wand de Next zou gewoon te bedienen moeten zijn met een andere afstandsbediening via infra rood.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @070kijkbuiskind

Dit is officieel niet iets wat wij ondersteunen, maar ik heb een collega bereid gevonden om dit te testen op een LG Oled.
Wanneer jij deze ook hebt, is de kans groot dat de volgende instellingen voor jou werken:

 

Druk op de source knop van de LG afstandsbediening

Kies "Home dashboard" links

Kies rechtsboven voor het tandwieltje en dan "Device connector"

Daar kan je de set-top box kiezen en dan de stappen doorlopen

De tv gaat vervolgens verschillende infrarood codes proberen.

Voor zover ik jouw verhaal goed begrijp, gaat het je voornamelijk om het gebruik van 1 afstandsbediening.
Wij raden in dit geval dan ook altijd de afstandsbediening van de Next aan omdat wij hierin ondersteuning kunnen bieden. Via de volgende stappen kun je deze gemakkelijk koppelen: Menu > tandwiel > Beeld en geluid > koppel je afstandsbediening
 

Laat je even weten of het gelukt is?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er zijn meerdere mensen, inclusief ondergetekende, die worstelen met dit probleem.

Zie: https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/LG-Magic-Remote-amp-Mediabox-Next/m-p/890424/emcs_t/S2h8ZW1ha...

 

Af en toe, als ik moed heb verzameld, onderneem ik weer een nieuwe poging.

Met de bij de Next meegeleverde AB werkt het naar tevredenheid.

Wil ik specifieke functies van de tv benutten, dan gebruik ik de LG magic remote.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Ik zag het @KBX458 Bedankt voor jouw melding.
Deze mensen heb ik hier weer heen verwezen 🙂

070kijkbuiskind
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hi Jiri ik heb deze settings zonder dat ik zd Jan wijzigen. Mijn decoder /ott is gekoppeld met een universele ab. Als ik wil resetten krijg ik de melding dat ik de lg ab niet meer kan gebruiken voor de tv. Dus nee het is niet gelukt. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Nee, dat snap ik dan. Wat ontzettend balen zeg. Ik moet je eerlijk bekennen dat mijn opties in deze nu ook een beetje op zijn omdat wij dit verder ook niet ondersteunen. Je zou eventueel nog navraag kunnen doen bij LG hierover. Wellicht weten zij hoe je deze instelling kunt aanpassen op jouw tv.

ekorvemaker

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb precies hetzelfde probleem. Echter kon ik alles bedienen met mijn LG MAGIC REMOTE AB.

Totdat ik vanochtend mijn tv moest resetten. Nu kan ik bijna alles bedienen met mijn LG AB behalve overschakelen naar een ander kanaal. Super irritant.

 

Komt dit door een update ofzo?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic