1
Vraag
2
Reacties
Florijnstraat61

Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Synchronisatie geluid

Ik benieuwd wanneer nu eindelijk de sync tussen beeld en geluid opgelost. Echt irritant.
16 Reacties 16
Meldingen
Aan Uit
K_Hlo

Level 8
  • 221Posts
  • 14Oplossingen
  • 94Likes
Heb je het hij alle zenders? Of alleen bij Replay TV? Luister je rechtstreeks naar je Next of loopt het audio via een ander apparaat?
BBV8

Level 5
  • 181Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes
Ik begin me ook erg te irriteren aan het zelden of nooit synchroon lopen van audio video, heel soms denk ik dat 't wel meevalt maar dan de andere keer weer zit ik me toch wel erg te storen en ik heb van alles geprobeerd, ik kan mijn geluid via mijn AVR laten lopen en dan krijg ik t niet goed, en op mijn tv krijg ik t ook niet goed, helemaal naar de min en stapjes naar de plus, het lijkt alleen maar erger te worden, het is net alsof het totaal onmogelijk is om het goed te krijgen. Mijn gevoel is dat ik denk te zien dat het geluid eerder is dan het bewegen van de mond bijvoorbeeld. Ik heb laatst op mijn versterker denk ik een uur geprobeerd om een opgenomen dartwedstrijd om dat echt goed te krijgen en ik krijg het niet voor elkaar. Het lijkt op sommige zenders (discovery e.d.) soms erger te zijn dan op bijvoorbeeld de Nederlandse zenders. Momenteel zit ik bewaarde opnames te kijken en ook hier denk ik weer het geluid voorop te lopen, terwijl ik het liever andersom zou willen of beter nog 100% gelijk.
Florijnstraat61
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Bovenstaande is dus precies wat ik ook ervaar. Kom op ziggo, los het op. Verder vind ik het een geweldige box
Verwijderd account
Niet van toepassing
ik heb ook problemen met geluid dat niet sync loopt met de live-uitzending van de box via Dennon versterker.
BBV8

Level 5
  • 181Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes
Ik hoorde vandaag trouwens dat ik op de slaapkamer tv waar ik zo nu en dan wel es digitaal tv kijk met een insteekmodule dat ik die wel op kan doeken, daar betaal je extra voor en naar het schijnt kan je met een moderne tv zonder insteekmodule ook digitaal tv kijken zonder de extra kosten
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken-zonder-kastje

Die insteekmodule heeft ook zo zijn beperkingen (volgorde van zenders instellen en traag zappen) dus als t en goedkoper en beter kan 🙂
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1617Posts
  • 139Oplossingen
  • 1941Likes
We zijn ons ervan bewust dat het beeld en geluid niet altijd goed synchroon loopt. Irritant is het zeker! In dit topic loopt ook een gesprek over beeld en geluid en worden een aantal mogelijke oplossingen geboden. Ook in dit topic heeft iemand een oplossing gevonden, al is dit voor een specifieke situatie.

BBV8, zonder CI+ module kan je inderdaad gebruik maken van Digitale Kabel TV. Daarmee kijk je naar de volgende zenders: Kabel TV Zenderoverzicht. Extra zenderpakketten kan je alleen via een CI+ module of mediabox kijken.
Bekijk hier hoe je je tv instelt voor Digitale Kabel TV.
Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes
Marianne Ziggo wrote:
We zijn ons ervan bewust dat het beeld en geluid niet altijd goed synchroon loopt. Irritant is het zeker! In dit topic loopt ook een gesprek over beeld en geluid en worden een aantal mogelijke oplossingen geboden. Ook in dit topic heeft iemand een oplossing gevonden, al is dit voor een specifieke situatie.

Schitterend dit soort opmerkingen en doorverwijzingen naar lopende topics.
Maar wat schieten wij er als klant mee op?
De manier waarop Ziggo het probleem aanpakt komt bij mij over als “pappen en nathouden.”
Wanneer mogen wij als klant verwachten dat Ziggo het beeld/geluid probleem daadwerkelijk heeft opgelost?
Hoop niet dat het antwoord gaat luiden zoals een dokter vaak moet zeggen tegen zijn patiënten: “U moet er maar mee leven”.
(Het beeld/geluid loopt bij mij asynchroon, zowel bij de Next/TV als Next/TV/Bose 321 systeem verbinding.)
Florijnstraat61
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Blauwvinger, .ooi gezegd. We betalen een boel geld voor tv plus nog extra voor de box zelf. We mogen verwachten dat dit snel opgelost word.
Ricardo Ehv

Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
Blauwvinger wrote:

Marianne Ziggo wrote:
Schitterend dit soort opmerkingen en doorverwijzingen naar lopende topics.
Maar wat schieten wij er als klant mee op?
De manier waarop Ziggo het probleem aanpakt komt bij mij over als “pappen en nathouden.”
Wanneer mogen wij als klant verwachten dat Ziggo het beeld/geluid probleem daadwerkelijk heeft opgelost?
Hoop niet dat het antwoord gaat luiden zoals een dokter vaak moet zeggen tegen zijn patiënten: “U moet er maar mee leven”.
(Het beeld/geluid loopt bij mij asynchroon, zowel bij de Next/TV als Next/TV/Bose 321 systeem verbinding.)

Idd een zeer nietszeggend antwoord van Ziggo... En per 1 juli wel weer de abonnementsprijzen verhoogd?
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1617Posts
  • 139Oplossingen
  • 1941Likes
Een specifieke datum kan ik jullie nog niet meegeven, dat vind ik ook jammer! Ik snap dat jullie graag een verwachting meekrijgen van hoe lang dit nog aanhoudt. Dat beeld en geluid niet synchroon loopt, vinden wij ook onacceptabel. Weet dat we hier druk mee bezig zijn om de beeld en geluid doorgave te optimaliseren. Tot die tijd kan ik je alleen sturen op mogelijke tijdelijke oplossingen. Ik hoef gelukkig niet de uitspraak van dokter te gebruiken, want dat is hier niet het geval 🙂
TPR

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Zet je TV eens op game-mode.

Sommige TV's hebben een te zware decode functie, waardoor er latency ontstaat tussen audio en video. Vaak is dit niet echt te waarnemen en bij de ene TV is het erger dan bij een ander.

Ligt niet aan de box, maar aan de TV (of een ander device wat in het circuit zit die iets met het video-signaal doet).
cameraatje

Level 6
  • 106Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
TPR wrote:

Ligt niet aan de box, maar aan de TV (of een ander device wat in het circuit zit die iets met het video-signaal doet).

Of het ligt gewoon aan Ziggo! Want ik ervaar het sync-probleem niet alleen op de Next-box, maar ook op de App via Windows 10 PC en App via Android op tablet.
Old Man

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds een week de nieuwe Mediabox in huis en overeenkomstig de Ziggo aanwijzingen aangesloten. Toen ik ook constateerde dat het geluid tussen TV en Mediabox niet synchroon was heb ik alle bestaande bekabeling (had in eerste instantie gebruik gemaakt van de bekabeling van de oude mediabox XL) vervangen door de kabels welke waren meegeleverd met de nieuwe box.
Dit had overigens geen enkel effect. Het geluid bleef asynchroon!

Omdat mijn Marantz versterker middels een digitale kabel verbonden was met de mediabox heb ik het geluid nu via de versterker laten ‘lopen’. Vreemd genoeg is de synchronisatie nu een stuk beter maar nog niet 100% ondanks het feit dat ik via de versterker getracht heb het geluid te vertragen en/of te versnellen tot de maximale standen.

Telefonisch contact met Ziggo leerde dat er deze week (week 33) een software update zou komen die het probleem zou gaan oplossen. Het is nu donderdag 15 augustus en ik ben in spannende afwachting van deze update.

Ik hoop dat men dan ook het probleem heeft aangepakt wat zich voordoet als de mediabox (in mijn geval) 5 uur heeft aangestaan en ik op “OK” moet drukken om verder te kijken. Als ik dan op OK druk gebeurt er niets anders dan dat ik informatie te zien krijg van het lopende programma. Zal wel een apart topic worden.
Steefb

Level 20
  • 16662Posts
  • 3073Oplossingen
  • 7906Likes
Old Man wrote:

Ik hoop dat men dan ook het probleem heeft aangepakt wat zich voordoet als de mediabox (in mijn geval) 5 uur heeft aangestaan en ik op “OK” moet drukken om verder te kijken. Als ik dan op OK druk gebeurt er niets anders dan dat ik informatie te zien krijg van het lopende programma. Zal wel een apart topic worden.

Dat is de "stand by" instelling. > tandwiel > systeem > wanneer in standby.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 248Oplossingen
  • 665Likes
Old Man wrote:

Niet toevallig een melding van de TV zelf (dat deze in standby gaat)?
TPR

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Omdat mijn Marantz versterker middels een digitale kabel verbonden was met de mediabox heb ik het geluid nu via de versterker laten ‘lopen’. Vreemd genoeg is de synchronisatie nu een stuk beter maar nog niet 100% ondanks het feit dat ik via de versterker getracht heb het geluid te vertragen en/of te versnellen tot de maximale standen.

Dat is het dus; er zitten allerlei "converters" in ons apparatuur om het beeld/geluid beter te maken (digitaal) wat latency geeft (Bij het ene merk meer dan bij het andere).

10 jaar terug hadden we hier nog niet zoveel last van, zeg maar..