Sindskort heb ik de MediaboxXL ingeruild voor een Next. Erg blij mee. 😃
De Next heeft de nieuwe functie om met de AB ook het volume van je audiosysteem aan te passen. Dat werkt ook mooi met mijn Samsung soundbar.
Alleen het volgende is een beetje irritant:
Het geluid van de Next gaat via HDMI naar de TV. En het geluid komt dus uit de TV speakers.
Het geluid van mijn AndroidBox gaat via optische kabel naar de soundbar (met slechts 1 optische ingang). Dan gaat het geluid dus via de soundbar.
Als ik TV kijk, wil ik dat de AB het tv-volume aanpast. Als ik iets via de AndroidBox kijk, wil ik dat de AB het soundbar volume aanpast.
Helaas moet je relatief diep de Next instellingen in om te wisselen tussen die twee AB functies.
Het zou een stuk makkelijker/sneller werken als er een stemcommando was ala "bedien volume audiosysteem" en "bedien volume TV".
Of dat de functie wisselt als een bepaalde cijfercode invoert. Maar het stemcommando lijkt me minder secundaire problemen opleveren.
Wellicht een idee?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @z-user015,
Mooi idee! Ik heb je topic verplaatst naar de suggesties-categorie. Ik kan me wel voorstellen dat het technisch wat meer voeten in de aarde heeft dan alleen het stemcommando, maar mocht er meer vraag naar zijn, kan dat altijd onderzocht worden uiteraard.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.