1
Vraag
2
Reacties
Joop80

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Stroperig beeld bij voetbal

Ik heb al langere tijd last van bijzonder irritant stroperig beeld met vertragingen bij het kijken van voetbal. Vanavond bij espn is het ook weer een drama.

Ik kijk met een Samsung QLED 55Q74T tv. Zijn er vergelijkbare ervaringen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Joop80 Wellicht is hier wat handige info voor jou. 

 

https://community.ziggo.nl/t5/Kennisbank/ESPN-in-Ultra-HD-uitgebreid-getest/ba-p/851733

 

En wat extra info: https://community.ziggo.nl/t5/Kennisbank/3-tips-voor-het-beste-beeld-op-de-Mediabox-Next/ba-p/821763

 

 Edit: In zake de slowmotion. Zet beeldverbeteraars uit, zoals te lezen in 2e link.

Bekijk in context

29 Reacties 29
Barry-Evy

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het beeld van espn is slecht, maar vanavond is het wel heel erg.

Alleen uhd is goed.

Live voetbal bij rtl of sbs6 is een veel beter beeld 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Joop80

Je bent niet de enige die hier tegenaan loopt! Er staat momenteel een ticket bij ons open dat de ESPN-kanalen regelmatig haperen en slecht beeld geven. Er is recent een wijziging doorgevoerd op de feed van onder andere ESPN2 om te controleren of dit het gewenste effect geeft. Helaas lijkt het probleem nog steeds af en toe op te treden. Het is nog onduidelijk wat de oorzaak exact is, dit is in onderzoek bij Red Bee. 

Onze excuses voor het ongemak en ik hoop van harte dat dit spoedig is opgelost.

Joop80
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Cicilia,

 

Hoe lang ervaren jullie deze klachten al? Dit loopt bij mij al ruim een jaar namelijk.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Al een jaar, @Joop80 !? Dat is veel langer dan dat wij dit probleem op de radar hebben...
 

We zagen in april 2022 wel kort wat verstoringen op deze zender. Deze problemen zijn destijds gelijk binnen de dag opgelost. De huidige verstoringen op ESPN2 zien wij de afgelopen maand zo af en toe voorbij komen. Dat wordt nog onderzocht.


Just checking: ervaar je dit probleem alleen bij ESPN2 of ook bij andere zenders? Ik wil graag wel even uitsluiten dat er niet iets anders aan de hand is bij je. In de werkbon van de monteur zie ik dat je ook contact zou opnemen met Samsung. Wat is daar uitgekomen?


Vermeld in je reactie ook eens het type televisie dat je gebruikt. Mogelijk dat een andere gebruiker van deze Community dezelfde televisie heeft. 

Joop80
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb een Samsung QLED 55Q74T

De tv is inmiddels aangeboden bij Samsung ter reparatie, dit moet nog gebeuren. De problemen zijn bij meerdere zenders, maar recentelijk op ESPN dusdanig erg, dat ik benieuwd was of er meerdere klachten waren. Vandaar deze post.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Snap ik! Ik ben benieuwd hoe de tv uit de reparatie komt. Laat je ons dat dan weten? 

Joop80
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het heeft even geduurd, afgelopen zaterdag is door een monteur zowel het moederbord als het beeldscherm van de tv vervangen. We hebben nu eigenlijk vrijwel een nieuwe tv door deze nieuwe onderdelen. 

Het probleem is echter niet opgelost. De oorzaak kan echter niet bij de tv zitten. Welke opties zijn er nog meer?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Joop80 het is niet genoemd of gevraagd kijkt u ESPN via een CI+ module? 

Als het probleem bij meerdere zenders voorkomt dan heeft u mogelijk een verouderde coax kabel in gebruik. En mogelijk een verouderd aansluitpunt.

 

Het kan een beeld Verversing instelling zijn daar kom ik later op terug. 

Joop80
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik kijk via Ziggo Next, aangesloten met een nieuwe HDMI kabel

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De HDMI kabel zal het niet zijn dit zal eerder in het binnenkomende signaal zitten.  Vandaar dat ik de coax kabel noem.

Joop80
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ah, zo. Coax verbindingen en kabel zijn allemaal al eens vernieuwd door een monteur van Ziggo. Dit is een aantal maanden geleden gedaan. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Naast die mogelijkheid had ik nog de beeld instelling in mijn achterhoofd.

Dat is Motion Plus bij Samsungs die zou bijvoorkeur op automatisch mogen. Vermoedelijk vind u dat dat bij de beeld instellingen en dan Expert Instellingen.

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Joop80 Aan je tv is enorm gesleuteld, lees ik. Irritant dat het nog steed speelt. Heb je de instellingen van @RoWi. nog kunnen checken? 

Op welke ESPN kanalen ervaar je dit trouwens? En hoe ervaar je voetbalwedstrijden op de kanalen van Ziggo Sport kanaal 14 of wellicht op de zenders uit het Ziggo Sport Totaal pakket?

Joop80
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het is ook bij wedstrijden op Ziggo.

Vanavond voetbal gekeken op ESPN 1, het was weer de gebruikelijke vertragingen. Na de eerste helft dezelfde wedstrijd gekeken op het Ultra HD kanaal op ESPN 5 en dat was perfect. 

Na alle reparaties en de test van vanavond kan ik niet anders concluderen dat het probleem bij Ziggo ligt.

 

@Ziggo hoe kan dit worden verholpen? Het "dossier" loopt nu al een jaar.

Garihd

Level 16
  • 2024Posts
  • 72Oplossingen
  • 1106Likes

@Joop80 als dit bij Ziggo zit of de leverancier, dan zou het regen van de klachten, dat lijkt mee te vallen.

 

Heeft u die beeldinstellingen bekeken?

 

Espn UHD heeft een andere  framerate dan de gewone kanalen. Dat moet ik toch aan een instelling in de TV of de mediabox denken, staat uw box op 4K of automatisch?

 

Stroperig beeld en vertragingen is lastig te beoordelen. Ziet u haperingen of schokken of alsof u naar een stukje slow motion kijkt?

Joop80
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb de beeldinstellingen geprobeerd => geen effect 

Ik heb de mediabox ingesteld gehad op 1080p, 4k en auto's => geen effect 

 

Geloof me, ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd. Niks helpt.

 

Om op je vraag terug te komen, het lijkt een soort van slow motion.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Joop80 Wellicht is hier wat handige info voor jou. 

 

https://community.ziggo.nl/t5/Kennisbank/ESPN-in-Ultra-HD-uitgebreid-getest/ba-p/851733

 

En wat extra info: https://community.ziggo.nl/t5/Kennisbank/3-tips-voor-het-beste-beeld-op-de-Mediabox-Next/ba-p/821763

 

 Edit: In zake de slowmotion. Zet beeldverbeteraars uit, zoals te lezen in 2e link.

Joop80
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

En soms zijn het haperingen

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Een vreemd fenomeen @Joop80! Ik heb het zojuist nog eens kritisch bekeken, maar dergelijke issues ondervinden we hier niet in de testopstelling. Wel een kleine disclaimer: hier staat geen 4K tv. 

Staat 'framesnelheid aanpassen' op je Next op aan of uit? Daarnaast las ik elders dat de HDR+ (Deep Color mode) voor framerate issues kan zorgen. Kun je eens checken of het beter werkt door het aan te passen? Ook beschikt je tv over interne 'motionsmoothing'. Wellicht kun je hier ook wat mee finetunen

Hebben jullie wellicht ook nog (meer) ideeën @robbo @Teun

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic