Vraag
Reacties
Zeeburgia
Level 15

Streamingdienst HBO Max begint op 8 maart in Nederland

Uit een persbericht blijkt vandaag dat de streamingdienst HBO Max op 8 maart start in Nederland.

Dat is ongeveer gelijktijdig met de lancering van Viaplay.

De prijs is nog niet bekend, maar zal waarschijnlijk omstreeks 10 euro gaan bedragen, vergelijkbaar met de

€ 9,30 per maand in Denemarken.

Het landschap van streamingdiensten met films en tv-series raakt hoe langer hoe meer verdeeld. Naar mijn mening snijden streamingdiensten zichzelf in de vingers met het apart aanbieden van content in plaats van de rechten op te strijken van hun eigen producties. De doorsnee Nederlander zal immers budgettaire keuzes (moeten) gaan maken wat men maximaal als extra tv-pakket gaat afnemen bij hun provider. 

Ik voorzie dat Viaplay ondanks de F1 in Nederland geen lang leven zal zijn beschoren en in de nabije toekomst zal Netflix het heel moeilijk krijgen, omdat zij zelf bijna geen films en series produceren. 

HBO Max heeft een heel grote catalogus en veel Ziggo klanten met Movies&Series als extra pakket kunnen gaan kiezen dat extra Ziggo-pakket in te wisselen voor HBO Max.

Amazone Prime zal een blijvertje kunnen zijn in de markt, wanneer de huidige prijsstelling van € 2,99 per maand even scherp blijft in de toekomst.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
6 Reacties 6
Dave
Level 20

Hier is een gelijkwaardig topic HBO - HBO Max bijna in Nederland beschikbaar. 

0 Kudos
Zeeburgia
Level 15
Topicstarter

Dat ander topic over HBO Max is slechts een link naar de nieuwe website van HBO Max.

Mijn topic is inhoudelijk met mijn persoonlijke mening over de 'wildgroei' aan streamingsdiensten in Nederland.

0 Kudos
Dave
Level 20

@Zeeburgia  Jou Topic is zeer uitgebreid met text, deze ziet er netjes uit 😉

0 Kudos
MC-Roos
Level 4

Wij hebben ook nog de toevoeging Movies en Series. Echter valt het huidige aanbod mede door het wegvallen van de HBO content inderdaad wel tegen!!! En zeker als je daarnaast ook bijvoorbeeld nog Netflix hebt.

(uiteraard is dit mede het gevolg van het besluit van HBO die in Nederland vanaf maart 2022 weer zelfstandig een doorstart wil maken) Maar ook voor deze aankondiging van afgelopen jaar dat HBO de samenwerking met Ziggo zou beëindigen werd er trouwens ook al niet echt veel nieuw materiaal in het Mivies en Series pakket aangeboden of werden oude films of series haast niet door nieuwe vervangen.

Als je intussen dan de grote producties van HBO “zoals game of thrones, Westworld of band of brothers” had gezien dan was het overgebleven aanbod van een B of nog lagere kwaliteit.
Ook van de beloofde toezegging van Ziggo dat er meteen in het nieuwe jaar via een vernieuwde opzet het extra pakket veel aantrekkelijker zou worden gemaakt als voorheen… Ook daar zie ik op dit moment nog niet echt veel van terug.
Er zijn nu wel wat vervangende series toegevoegd om het wegvallen van HBO enigszins op te vangen en er staan een paar oude succesfilms volgens Ziggo op de planning, maar dit is zeker geen concurrentie voor een uitgebreide streamingdienst. 
Dan kunnen ze dit extra pakket (L of XL) misschien net zo goed laten vervallen, en uit de markt halen. En de extra zenders gewoon weer als extra zenderpakket aanbieden.
Maar dan uiteraard wel de huidige klanten die dit (L of XL) pakket op dit moment afnemen hiervoor in de plaats “als vorm van compensatie” weer wat leukers aanbieden. Bijvoorbeeld zolang je huidige Abo loopt gratis toegang tot Viaplay.
Dan kunnen deze huidige (L & XL) klanten in iedergeval bij Ziggo wel weer tevreden en normaal naar formule 1 kijken. 

RoWi
Level 20

Er was ooit de roep om keuze waar het de TV zenders betrof, die keuze is er nu. In de vorm van de streamdiensten.

Is het een wenselijke ontwikkeling, nee niet echt zeker niet als je series volgt die op verschillende diensten draaien. Het wachten is nu op een aanbieder die de diverse streamdiensten gecombineerd gaat verkopen voor een acceptabele prijs.

Of doen wat hier en daar wordt geschreven neem elke dienst voor 2 of 3 maanden of om een nieuw seizoen te kijken en dan over op de volgende.

Persoonlijk al kost het per dienst genoeg, ook bij elkaar opgeteld, is het voordeliger dan de films en series zelf kopen. Ik kijk naar wat is er beschikbaar en als ik per dienst 2 of 3 series volg haal ik voor mij het bedrag er wel uit.

0 Kudos
M-roro
Level 5

@RoWi 

Dit is eigenlijk precies wat je nu bijvoorbeeld

al ziet gebeuren bij de aanbieder: NL ZIET. 
Is een combinatie van NPO+ en RTL XL

Nu Videoland er nog bij voor de zelfde prijs en dan heb je hebt alle huidige NL streaming diensten voordelig in een pakket zitten.

0 Kudos