1
Vraag
2
Reacties
ivo.bouten

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Streamen van 4k en true HD sound vanaf pc met Next

Kan ik met de Next, 4K streamen vanaf mijn pc. Belangrijk is dan ook dat het geluid van True-HD & DTS Xmee gestreamd wordt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
ivo.bouten wrote:

Kan ik met de Next, 4K streamen vanaf mijn pc. Belangrijk is dan ook dat het geluid van True-HD & DTS Xmee gestreamd wordt.

Hallo,

Dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, mogelijkheden & rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

Ik heb geen idee of u met de Next ( zonder een instelling aan te passen ) 4K en True-HD & DTS X kan streamen.

De vraag is: wilt u dat wel? Dat de Next geen subliem apparaat is weten we ondertussen al, dus waarom die gebruiken als het niet nodig is?

Mijn voorstel is ( zo heb ik het aangesloten 😞 PC - HDMI - receiver/stereo/surround/... - HDMI - Tv. De ‘lijn’ wordt dus op een eigen HDMI aansluiting op de Tv aangesloten. Dat u daarvoor de Tv moet omschakelen naar een ander HDMI input is een klein nadeel, maar de kans dat deze opzet de ‘stream’ wel/goed/beter kan verwerken is vele malen groter.
Tevens kan u nu gebruik maken van de vele opties, die receiver/stereo/surround/… apparatuur tegenwoordig hebben en daardoor alles gewoon naar wens kan instellen.

Als u de ‘lijn’ zo aansluit, dan mag/moet u het geluid van de tv uitzetten, want die verstoort natuurlijk uw surround geluid. In veel receiver/stereo/surround/… apparatuur, kan u instellen om wel het beeld door te sturen, maar niet het geluid. Zo hoeft u het geluid van uw tv ook niet zachter/uit te zetten en verzorgt uw receiver/stereo/surround/... het geluid.


Edit: @Steefb Ach, vergeten. De Next heeft helemaal geen input’s , wat een super apparaat toch ook !

Bekijk in context

4 Reacties 4
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
ivo.bouten wrote:

Kan ik met de Next, 4K streamen vanaf mijn pc. Belangrijk is dan ook dat het geluid van True-HD & DTS Xmee gestreamd wordt.

Hallo,

Dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, mogelijkheden & rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

Ik heb geen idee of u met de Next ( zonder een instelling aan te passen ) 4K en True-HD & DTS X kan streamen.

De vraag is: wilt u dat wel? Dat de Next geen subliem apparaat is weten we ondertussen al, dus waarom die gebruiken als het niet nodig is?

Mijn voorstel is ( zo heb ik het aangesloten 😞 PC - HDMI - receiver/stereo/surround/... - HDMI - Tv. De ‘lijn’ wordt dus op een eigen HDMI aansluiting op de Tv aangesloten. Dat u daarvoor de Tv moet omschakelen naar een ander HDMI input is een klein nadeel, maar de kans dat deze opzet de ‘stream’ wel/goed/beter kan verwerken is vele malen groter.
Tevens kan u nu gebruik maken van de vele opties, die receiver/stereo/surround/… apparatuur tegenwoordig hebben en daardoor alles gewoon naar wens kan instellen.

Als u de ‘lijn’ zo aansluit, dan mag/moet u het geluid van de tv uitzetten, want die verstoort natuurlijk uw surround geluid. In veel receiver/stereo/surround/… apparatuur, kan u instellen om wel het beeld door te sturen, maar niet het geluid. Zo hoeft u het geluid van uw tv ook niet zachter/uit te zetten en verzorgt uw receiver/stereo/surround/... het geluid.


Edit: @Steefb Ach, vergeten. De Next heeft helemaal geen input’s , wat een super apparaat toch ook !

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

De next is geen media player Dus het kan niet.

ivo.bouten
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Pasi 

Helaas, maar dat zal in mijn geval niet gaan. Te ver uit elkaar. Ik stream al jaren via mijn Mede8er. Helaas geen 4K.

Ik ben dus aan het rond kijken. Plex en Kodi geprobeerd via NAS. Was ook geen oplossing.  Voor de NUC moet ik teveel gaan configuren (en daar ben ik te lui voor ). Ik ben bang dat ik dan toch uit kom bij de 

Zidoo Z10 4K UHD

Zappiti One 4K HDR

 

Of heb jij betere opties?

Alvast bedankt voor het advies 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ik heb voor een nog goedkopere oplossing gekozen ( maar ga niet verder dan 1080 ) en heb een tweedehands pc gekocht. Daarbij een tweedehands videokaartje ( met HDMI-out ) en een nieuwe harddisk. Totaal voor iets meer dan €150,-

Oke, het is allemaal wel niet nieuw, maar met deze setup kan je wel alles zelf ( en goedkoop ) aanpassen, want het is gewoon een Windows pc, dus is er van alles te krijgen.

Ik heb m'n pc ( SFF model met Win 10 pro ) in de tv kast gezet. Die bedien ik m.b.v. een wireless keyboard/mouse en natuurlijk de tv als beeldscherm. Staat de tv uit, kan je m.b.v. RemoteDesktoP vanaf een ander device op de pc inloggen en daar allerlei zaken ( laten ) uitvoeren.

Als je Win 10 dan ook nog patched, dan kan je meerdere actieve sessies gelijktijdig gebruiken en kan je b.v. een active RDP een sessie naar een account hebben, die b.v. wat download, terwijl je met een ander account een film bekijkt.
Natuurlijk moet er dan ook een 'Share’ account & share zijn, waarmee je vanaf alle devices naar je media bestanden kan, om deze remote af te spelen.
Maar je hebt ook al een Mede8er en een NAS, dus hoeft de pc niet alles te kunnen.


Ik wil ooit misschien nog wel een zoiets als jij voorstelt kopen of een mooie NUC, maar dat kost veel geld en vaak ben je dan beperkt qua mogelijkheden.


Ps. de pc hoeft geen snelheid wonder te zijn, dat is ook lekker zuinig als je een lange download start.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic