1
Vraag
2
Reacties
Foob

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Streamen op tv-toestel

Goedemiddag. 

Het probleem: Sinds gisterenavond lukt het niet (meer) om TV-programma’s op ons toestel in de slaapkamer te streamen. Het TV-toestel is in orde, staat - zoals moet - op HDMI, herkent de eigen naam (‘grote slaapkamer’) maar reageert niet op de Ziggo Go-app. 

Op de app staat, in plaats van het gebruikelijke icoontje (rechthoekje met links onderin kwartvormige circeltjes) nu een icoontje met een schermpje met half daarin een afstandsbediening. Als ik daarop druk, word gevraagd of ik de mediabox wil activeren en dat lijkt mij niet de bedoeling. Ik kan alleen het programma afspelen over de iPhone zelf, eveneens niet de bedoeling.

Ik krijg het met geen mogelijkheid weg; kan iemand mij uit de brand helpen?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Foob
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De Wifi is weer ingesteld, en de app werkt nu inderdaad weer naar behoren!!!!

Dank je wel voor je hulp!!!!

Fijne dag nog.

Groet, Foob.

Bekijk in context

9 Reacties 9
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat icoon klopt, dat hoort bij de nieuwe software, de keuze om via de mediabox of de tablet/ telefoon af te spelen een afstandsbediening zo gezegd.

 

Welke Televisie, heeft deze Airplay of Chromecast ingebouwd, daar gaat het namelijk om dat de telefoon en tv met hetzelfde wifi netwerk zijn verbonden.

 

Foob
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor het antwoord. Ik begrijp het overigens niet helemaal: de iPhone is in mijn geval de afstandsbediening voor de TV. Beide zijn met hetzelfde netwerk verbonden. De Mediabox heeft er toch niets mee van doen? Als ik op het icoontje druk, krijg ik de vraag of ik de Mediabox wil activeren; als ik dat doe reageert de televisie beneden daarop.

Nog even voor de goede orde: er was helemaal niets aan de instellingen veranderd. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik was mogelijk niet duidelijk middels dat icoon is de Ziggo Go app als interactieve gids te gebruiken. Dus zoals de vraag laat zien je kan de Mediabox aan en uit zetten en via de app van kanaal wisselen.

 

Nu terug naar het streamen, wordt daar Chromecast voor gebruikt of Airplay?

Foob
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Chromecast

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Meestal is het dan zo dat Chromecast en de iPhone in dit geval niet met hetzelfde netwerk zijn verbonden.

Foob
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Kom er net achter dat de Wifi van het betreffende toestel niet werkt 😞

Daar eerst maar eens achteraan.

Voor nu: dank voor je advies.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vervelend, de Chromecast is ook niet opnieuw te koppelen via de Home app?

Dan is in ieder geval opgelost waarom het icoon niet meer zichtbaar was.

Foob
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De Wifi is weer ingesteld, en de app werkt nu inderdaad weer naar behoren!!!!

Dank je wel voor je hulp!!!!

Fijne dag nog.

Groet, Foob.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Graag gedaan fijn dat het weer naar behoren werkt, fijne avond.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic