Homer14

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Streamen na gebruik radio op Next niet mogelijk?

Pas na volledige herstart van next kan je weer streamen naar je mediabox na gebruik van radio functie

34 Reacties 34
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

@Homer14 Afgelopen vrijdag heb ik precies hetzelfde ervaren als jij en dit doorgezet naar de juiste afdeling. Ik krijg zojuist een reactie dat het hen niet lukt om dit probleem te reproduceren dus ik ben opnieuw aan het testen geslagen en het lukt mij nu weer om te streamen na het gebruik van de radio app. Kun je eens checken hoe dit voor jou is? 

Homer14
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Mariska,

 

Zojuist nog even geprobeerd maar casten na gebruik van de radio app werkt hier nog niet. NEXT herstart maar maakt niet uit.

 

Dus nog niets veranderd.

 

Gr, Frank

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Homer14 dankje voor de toelichting. Wat irritant dat het allemaal nog steeds niet vlekkeloos gaat.

Als je even het stappenplan in je achterhoofd houdt, waar gaat het dan precies mis in het proces? Tot hoever kom je? Wat zie je dan precies in beeld (of niet), of een bepaalde melding, ik noem maar wat zaken die van belang kunnen zijn voor de analyse 😉

 

Homer14
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hier een vervolg van dit probleem.

 

1. Next van ECO naar snelstart laten zetten om uit te sluiten dat juist de eco mode het probleem zou zijn.

Casten werkte direct nadat deze was omgezet ninieter was geen internet verbinding (WIFI)

20220120_165956.jpg

dus Next uit gezet en weer aan met de schakelaar. Casten werkt weer.

3. Radio app gebruikt en weer terug naar tv gegaan. Wederom geen internet.

4. UTP kabel aangesloten en Next ingesteld op kabel verbinding en herstart, casten werkt.

5. Radio app gebruikt en weer terug naar tv, wederom werkt casten niet. Herstart lost het dan voor nu weer op tot de volgende keer dat ik radio wil luisteren.

 

16426986195475065425686335882157.jpg

Dus, niet afhankelijk van eco mode of WiFi/kabel internet.

Hopelijk wordt het snel opgelost.

 

Mocht iemand nog tips hebben of oplossingen hoor ik het graag.

 

Gr,

Frank

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Thanks @Homer14! Dit probleem ligt op het moment bij de juiste afdeling die alle info hebben van jou (en mij) om hiermee aan de slag te gaan, dat het vorige week wel bij mij heeft gewerkt was eenmalig. 

Zodra ik hier nieuws over heb zal ik (of een andere moderator) het delen.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hey @Homer14, het lukt ons op dit moment niet meer om dit probleem te reproduceren. Werkt het bij jou ook weer goed?

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Het probleem is door ons niet meer te reproduceren in de huidige softwareversie, we beschouwen dit probleem als opgelost.

 

Mocht iemand toch een manier vinden om dit te reproduceren, laat je horen!

Homer14
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Mark, versie 4.37 geeft bij mij geen verandering. Na gebruik radio kan ij nogsteeds niets casten. De Media Box is wel zichtbaar maar zodra je wil casten loopt het nog steeds vast.

 

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hm, balen! Zou je het nogmaals kunnen reproduceren en dan het exacte tijdstip aan ons doorgeven wanneer je probeerde te casten? Dan kunnen we de logs van de box rond dat tijdstip laten uitpluizen.

Homer14
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zojuist vanaf 17:30 uur tot 17:53 uur geprobeerd te casten. Het gaat goed zolang ik de radio start vanaf de app. Dus knop "home" dan naar beneden de radio app starten. Radio afgesloten d.m.v. voorkeuze 24 te drukken en tv kijken. Casten vanaf smartphone lukt. Indien ik de radio start vanuit spraaksturing en zelfde manier als hiervoor de radio afsluit, dan werkt het casten niet meer. Na stekker er uit te hebben gehaald en NEXT weer is  opgestart werkt het casten weer.

Tijden zie foto

20220222_175135.jpg

Screenshot_20220222-175301_YouTube.jpg

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

@Homer14 thanks voor je beschrijving! Als ik het goed begrijp dan is onderstaand jouw constatering, toch? 

* Menu -> Naar beneden -> Radio app starten -> Willekeurig radiokanaal afspelen -> Kanaal 24 -> YouTube casten lukt wel
* Spraakbesturing 'radio' -> Willekeurig radiokanaal afspelen -> Kanaal -> Kanaal 24 -> YouTube casten lukt niet

Voor alle zekerheid: Hoe lang speel je het radiokanaal af? En ga je naar kanaal 24 met de cijfers 24 of met de 'back' knop? 

Homer14
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Mariska,

 

Je stelling klopt. Om het uit te proberen is 10sec. Radio luisteren al voldoende.

 

Terug naar tv d.m.v. cijfers 24 on te toetsen.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Dank voor je snelle reacties @Homer14, ik heb het opnieuw voor je doorgezet naar de juiste afdeling. Als er nieuws is dan laten we van ons horen!

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey @Homer14

Het is al een tijdje geleden dat je van ons hebt gehoord dus bij deze een update, het probleem is langs meerdere afdelingen gegaan en ik zie nu de bevestiging dat het opgelost gaat worden in een toekomstige update van de mediabox. Welke update dit wordt en wanneer deze komt weet ik helaas niet. Er wordt in elk geval aan gewerkt! 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Goedemorgen @Homer14 ! 

Het is al een hele poos geleden dat we elkaar hebben gesproken. Ik krijg zojuist een bericht dat dit probleem opgelost moet zijn. Hoe is jouw ervaring nu? 

Uitgelicht topic