Homer14

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Streamen na gebruik radio op Next niet mogelijk?

Pas na volledige herstart van next kan je weer streamen naar je mediabox na gebruik van radio functie

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

Goedemorgen @Homer14 ! 

Het is al een hele poos geleden dat we elkaar hebben gesproken. Ik krijg zojuist een bericht dat dit probleem opgelost moet zijn. Hoe is jouw ervaring nu? 

Bekijk in context

Uitgelicht
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Reacties
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

Hey @Homer14

Het is al een tijdje geleden dat je van ons hebt gehoord dus bij deze een update, het probleem is langs meerdere afdelingen gegaan en ik zie nu de bevestiging dat het opgelost gaat worden in een toekomstige update van de mediabox. Welke update dit wordt en wanneer deze komt weet ik helaas niet. Er wordt in elk geval aan gewerkt! 

34 Reacties 34
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hoe bedoel je dit streamen? 

Vanaf de Ziggo Go app de Next bedienen?

Homer14
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nee, ik bedoel vanaf mijn smartphone YouTube streamen naar je Next mediabox

Homer14
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Screenshot_20220101-130546_YouTube.jpg

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is niet echt streamen of casten je start remote de YouTube app van de Next op, dat terzijde.

 

Nu is wel het probleem duidelijker. Kan je wel de radio app afsluiten en via de afstandsbediening van de Next de YouTube app starten?

Homer14
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Na radio geluisterd te hebben en daarna de YouTube app starten en kijken werkt wel

Homer14
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Blijft dat het casten dan niet lukt totdat ik de next met de schakelaar uit en aan zet. Aangezien analoog radio gaat stoppen luister ik via de next maar moet nu dus eerst uit aan zetten om YouTube to casten.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het lijkt erop dat de Next moeite heeft met omschakelen. 

Uiteraard begrijp ik dat je via de smartphone wil werken, dat doe ik ook, maar dan direct naar de smart tv.

 

Nog even voor de duidelijkheid je stopt wel de radio app voor je via de smartphone YouTube op de Next wil starten?

Homer14
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zeker, radio zet ik af door op zender nummer te drukken die ik wil kijken. Vanaf dat moment lukt het niet meer. Ook niet als ik de next uit zet met afstandsbediening en de dag erna wil casten.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Homer14, goed dat je het hier aankaart! Radio moet je natuurlijk kunnen luisteren. Ik zie dat @RoWi. al met je meegekeken heeft. Als ik je goed begrijp dan werkt het alleen weer wanneer je de mediabox helemaal van de stroom afhaalt en het probleem doet zich voor na het gebruiken van de radio functie? Dan kunnen we hier gaan kijken of we het kunnen reproduceren. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Lotte wat is de normale procedure met een Next, hoor je niet via de Home of een terugknop eerst de radio app te stoppen, het lijkt mij dat een TV kanaal nummer kiezen niet correct is, maar dat kan aan mij liggen, dat ik een app netjes wil kunnen afsluiten.

 

Ik heb hier nog over nagedacht en kom hooguit op een procedure fout.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@RoWi., klopt het correct afsluiten van de radio gaat via een terugknop of een Home knop. Wat mij echter verbaast is dat het na het aan-uit zetten via de afstandsbediening, het een dag later nog niet werkt. Hij lijkt dus ergens de opdracht niet op te pakken/ prioriteren wanneer de radio op de next aanstaat. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat verbaasde mij ook, succes met testen. Ik blijf mee lezen.

Homer14
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Lotte kan je het reproduceren?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @Homer14

Hier getest, maar het werkt hier wel. Dat zal je altijd zien.

Even voor mijn beeld. Je start de app op op jouw telefoon. Vervolgen kies je daar voor "casten" en selecteer je jouw mediabox. Dit werkt gewoon. 
Dit sluit je vervolgens weer af. Je opent de radio app op de Next en sluit deze deze weer af.
Daarna start je de Youtube app weer op op de telefoon, kies je voor casten, maar dan komt jouw mediabox niet meer naar voren als beschikbaar apparaat?

Homer14
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi,

Of je vooral iets cast naar de mediabox next is in principe niet belangrijk, alleen om te weten of het vooraf werkt.

1. Start next op en gebruik spraak input van afstandsbediening en zeg "radio" en kies dan de radio zender die ik wil luisteren.

2. Als ik nu TV wil kijken, dan druk ik op afstandsbediening nummer 4 voor rtl4. Nu kan ik gewoon tv kijken.

3. Vanaf mijn telefoon start ik youtube en klik op stream/cast icoontje. Nu kan je kiezen waar je naar toe wil casten, ik kies dan de mediabox (dit is de next). Deze is wel zichtbaar maar de youtube app op de next wordt niet gestart.

4. Nu kan er niet meer gecast worden, ook niet vanaf een andere telefoon androide of iPhone.

5. Schakelaar achter op de next gebruiken om next uit te zetten en na een minuutje weer aan, het opstarten duurt dan best lang maar als hij is opgestart werkt het casten weer.

 

Hopelijk is het nu duidelijk en kan iemand anders dit reproduceren en kan er een oplossing voor gemaakt of gevonden worden.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik heb de Next niet, gebaseerd op,wat ik vroeg over de procedure zou je niet het kanaal moeten kiezen, eerst naar het hoofmenu..

Ik heb het vermoeden dat het fout gaat omdat de radio app niet correct wordt gestopt.

Mogelijk dat het met deze stappen nu wel te reproduceren is.

Wat @Jiri beschrijft is de manier die wordt verwacht. Niet wat @Homer14  doet.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

Thanks voor je toelichting @Homer14, ik ben aan het testen geslagen en ik ervaar precies hetzelfde. Ook heb ik gecheckt hoe het gaat als je de radio app wel eerst afsluit en niet direct kanaal 4 kiest maar ook dan lukt het casten niet. Voor gebruik van de radio app gaat het zonder problemen. 

Is dit voor jou precies hetzelfde? Hoe je het ook wendt of keert, na het luisteren van radio lukt het niet (meer) om te casten vanaf je telefoon naar de mediabox? Ik hoor het graag.

Homer14
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Mariska,

 

Ik ervaar dit inderdaad ook. Enige oplossing is dan volledig uitschakelen (schakelaar uit of stekker er uit) en opnieuw de NEXT starten, dan lukt het casten weer totdat je de radio hebt gebruikt, dan moet je eerst weer helemaal uitschakelen etc etc. Denk dat dit een software foutje is.

 

Gr,

Frank.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

Thanks voor je snelle reactie! Ik heb het voor je doorgezet naar de juiste afdeling zodat zij hiernaar gaan kijken. Ik heb nog geen reactie ontvangen maar als we terugkoppeling hebben dan hoor je dit van mij of een andere moderator. 

Uitgelicht topic