3feringa

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Storing ziggo golf kanaal

Aleen het ziggo 403 golfkanaal geeft een stilstaand beeld of een beeld met veel blokken, inleg geval geen beeld van het golfen. Alle andere kanalen hebben een prefect beeld.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Hallo en welkom 3feringa,

 

Waarschijnlijk is er een probleem met de coax-verbinding naar je Mediabox XL. Speelt het probleem toevallig ook op kanaal 16 (Paramount Network)?

Je kan de coaxaansluiting van het eerste punt in huis tot de Mediabox XL nalopen, kabels controleren, stekkers aandrukken. Eventueel kan je ook foto's van de bekabeling - van het eerste punt tot de Mediabox XL - delen zodat we mee kunnen denken 🙂

Bekijk in context

3feringa
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Fantastisch; iedereen dank voor de suggesties. Ik heb de cdmi kabel vervangen en de aansluitingen stevig aangedrukt. Alles, ook de golf, doet het weer.

Bekijk in context

9 Reacties 9
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Kun je andere zenders controleren die op dezelfde multiplex (frequentie) uitzenden? Dit zijn ID HD (Investigation Discovery) en Paramount Network.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing? Indien de Mediabox XL op een eigen contactdoos is aangesloten, kun je dan ook van die contactdoos een foto plaatsen?

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Wat geeft je tv/mediabox aan qua signaal kwaliteit en signaal sterkte? 

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Hallo en welkom 3feringa,

 

Waarschijnlijk is er een probleem met de coax-verbinding naar je Mediabox XL. Speelt het probleem toevallig ook op kanaal 16 (Paramount Network)?

Je kan de coaxaansluiting van het eerste punt in huis tot de Mediabox XL nalopen, kabels controleren, stekkers aandrukken. Eventueel kan je ook foto's van de bekabeling - van het eerste punt tot de Mediabox XL - delen zodat we mee kunnen denken 🙂

3feringa
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

kanaal 16 heeft inderdaad het zelfde probleem

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

En dan heeft kanaal 123 het waarschijnlijk ook. mogelijk heb je hier ook al een oplossing: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @3feringa, een heel warm welkom op de Ziggo Community! Een storing in het beeld is er om op te lossen. Ik zie dat @AlexHelpt al heeft aangekaart dat de oorzaak van het probleem mogelijk in de bekabeling zit. Zou je foto's willen delen van de aansluiting? 

franske1958

Level 7
  • 161Posts
  • 5Oplossingen
  • 80Likes

Hier een reactie van deze kant. Kanaal 403 kan ik niet bekijken, zit niet in mijn pakket, maar de kanalen 16 en 123 uiteraard wel.  Even zoeken in de menu's van mijn Humax leerde mij dat de stream van deze kanalen zit op 434 Mhz. En dat is iets waar ik als gelicenceerd radio zend amateur wel heel erg vreemd tegen aan kijk.  Aangezien het stuk 430 tot 436 Mhz primair is toegewezen aan gelicenceerd radio zend amateurs, en dat als gevolg daarvan dat deze frequentie daar zeer druk voor wordt gebruikt.  Ik vindt het daarom heel erg vreemd dat Ziggo van enkele TV kanalen de stream op deze frequentie heeft zitten. Dit is mijn inziens vragen om storing en problemen. Nu weet ik ook wel dat een Coaxkabel in huis signalen van buitenaf zou moeten afschermen, maar gezien het zendvermogen dat zendamateurs daar legaal gebruiken, verbaast het mij dat er niet meer klachten hierover zijn.   Of er een zendamateur of wat voor zender dan ook in iemand zijn buurt staat, dat kan iedereen zelf nakijken op DEZE  website.  even in zoomen en klaar.

 

 

3feringa
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Fantastisch; iedereen dank voor de suggesties. Ik heb de cdmi kabel vervangen en de aansluitingen stevig aangedrukt. Alles, ook de golf, doet het weer.

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

@franske1958 is het niet logisch dat Ziggo alle kanalen gebruikt die ze mogen gebruiken, ook al mag een ander daar op uitzenden, je geeft zelf al aan dat een coax daar bescherming tegen moet bieden.

Uitgelicht topic