Ik had hetzelfde probleem met mijn Sony, Ziggo Router / modem stond eerst in de meterkast van daaruit naar de Humax. Ik had wel iets last van storing maar dat was te doen (bijna niet merkbaar). Ik heb mijn modem / router naast de TV geplaatst (bekabeld is nu eenmaal sneller dan Wifi).
Maar bij gebruik wifi -naast- de TV ontstond het probleem zoals besproken, heel veel meer storing bij gebruik Wifi met de smartfoon en PC. (niet te doen)
In de woonkamer heb ik een aansluiting TV / R. Volgens de gebruiksaanwijzing zou je dan de splitter PTS02KK (bijgeleverd) moeten gebruiken. Of de Signaalverdeler SQ601 (bijgeleverd). -Beide- geven veel storing (ook in de meterkast, maakt feitelijk niets uit). Ik heb nog wel een goede kabel gehaald (TV coax). Maar ook dat bood geen uitkomst.
Ik had toevallig nog een oude CFS 02/60 (Cable Modem Optimizer) liggen, welke -wel- / ook, in de radio aansluiting gaat (wat de twee andere Splitters / signaalverdelers van Ziggo dus niet hebben), deze erop gezet (in de woonkamer bij de TV / Router /Humax) en verhip geen enkele storing meer.
(Ik heb gelezen dat de CFS 02/30 geen retour op TV heeft en dat daardoor ‘on demand’ niet zou werken. Echter bij mij werkt het wel, maar ik heb er geen verstand van. Alternatief zou zijn de MCP-03, zonder filter. Kost ca € 11,-, niet geprobeerd want het werkt bij mij met de CFS 02/60, maar kan wel een optie zijn om te proberen)
Of het werkelijk aan een Sony TV ligt durf ik niet te zeggen, ik lees op meerdere plekken dat Sony TV dit probleem geeft zoals omschreven. Bij mij is het nu opgelost, bij toeval. Nb ik gebruik geen andere versterkers dan de genoemde CFS 02/60 (Cable Modem Optimizer) in de woonkamer. Alles zit op een kluitje aan apparatuur, maar alles werkt perfect.
Het plaatsen van een High Pass filter van Technetix schijnt soms te werken.