Mijn signaalkwaliteit op kanaal 16 (spike) gaat alle kanten op.
ik heb dan ook vastlopend beeld en af en toe valt hij helemaal weg.
Signaalsterkte blijft gewoon op 94 procent staan.
Ik heb al een nieuwe zwarte ziggo coax kabel rechtstreeks tussen het AOP en de tv gezet en dat maakt geen verschil.
Kan ik er dan vanuit gaan dat het probleem bij ziggo ligt?
Of is dat te kort door de bocht?
Het lijkt trouwens of het met regen erger is.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik begrijp dat het voor jou niet wenselijk is. Maar als 4 TV's er last van hebben, lijkt het in de signaaltoevoer naar 4 TV's niet goed te gaan. We moeten dan uitsluiten of het misgaat naar je woning toe, of vanaf de AOP ( eerste aansluitpunt )
Hoe testen we dat? Door 1 TV rechtstreeks op de AOP aan te sluiten ( dus zonder andere apparaten en materialen er tussen ) Werkt de zender dan wel storingsvrij? Dan veroorzaakt mogelijk de splitter, versterker of de doorlussing signaal verlies op 1 of meerdere kanalen.
Werkt het rechtstreeks op de AOP ook niet goed? Dan is de kans groot dat het in ons netwerk zit en we daar een monteur voor kunnen aansturen.
We kunnen ook direct een monteur inplannen, maar de kans is dus aanwezig dat je dan de voorrijkosten gepresenteerd krijgt als het wel in de aansluiting binnenhuis ligt. Dat willen we je graag besparen, en voorkomen doen we dus met bovenstaande instructie.
Het treedt ook direct op de AOP op. Momenteel (in de avond lijkt het vaak erger) is het minder en zonder blokken, maar ook daar treedt het dus op.
Op 15/16 sec zie je een korte hapering in beeld en geluid:
https://www.dropbox.com/s/nv2qia0216m0k6g/IMG_9936.MOV?dl=0
(link wordt 11-8 verwijderd)
en deze kabel is ook geprobeerd naast degene in het filmpje
Bedankt voor de video, @Morri . Heb je dit ook op deze manier getest zonder de splitter? Dus rechtstreeks op de hoofdaansluiting? De splitter kan namelijk ook de boosdoener zijn.
Tijdens deze test heb je even geen internet want je modem gaat dan offline. Hou je hier rekening mee?
Vreemd dat het enkel Spike betreft, als het bij Ziggo zit zou ik dit ook bij TVe, rtl8, rtlz en Eurosport1 verwachten, deze zitten in dezelfde mux.
Heb even gezappt en kort gekeken naar de andere zenders die genoemd worden, geen enkele hapering.. spike wel.
scherp Meindert! Die had ik er inderdaad niet afgeschroefd…
en de splitter lijkt inderdaad de boos doener na de tv weer te hebben aangesloten en een minuutje kijken zonder hapering.
En dan zegt mijn oogarts ook nog eens dat ik een nieuwe bril nodig heb 😉
Even zonder gekheid, @Morri fijn dat dit de boosdoener is en dat we het gevonden hebben.
Heb je nog een nieuwe meterkast splitter liggen in huis of zal ik eentje toesturen?
Niet nodig die nieuwe bril 😊
Ik heb even gekeken en gezocht, maar helaas alleen hele oude meuk nog. Dus als je een nieuwe kan sturen, graag!
Geen probleem @Morri , een nieuw exemplaar is inmiddels naar je onderweg!
We zijn inmiddels een aantal dagen verder. Heb je de splitter ontvangen en heb je nu nog steeds last van spikes? We horen het graag!
Nope.. Nog steeds last van op Spike..
Dan zal de oplossing ergens bij het vervangen van de kabels in huis liggen, maar ik heb het opgegeven...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.