Mijn signaalkwaliteit op kanaal 16 (spike) gaat alle kanten op.
ik heb dan ook vastlopend beeld en af en toe valt hij helemaal weg.
Signaalsterkte blijft gewoon op 94 procent staan.
Ik heb al een nieuwe zwarte ziggo coax kabel rechtstreeks tussen het AOP en de tv gezet en dat maakt geen verschil.
Kan ik er dan vanuit gaan dat het probleem bij ziggo ligt?
Of is dat te kort door de bocht?
Het lijkt trouwens of het met regen erger is.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ok helder. Ik ga even kijken of ik mijn andere afspraak iets op kan schuiven.
En anders verzet ik de monteursafspraak wel.
Hartelijk bedankt voor je hulp zover. 🙂
Geen probleem!
Nou even een update van de situatie.
Er is een monteur geweest.
Van een extern bedrijf kennelijk, die door ziggo ingehuurd worden.
Zwaluw stond er op zijn auto.
Hij heeft de aop vervangen,ook al waren de waardes goed volgens hem.
Hij heeft ook de versterker er tussen uit gehaald.
Die was volgens hem niet nodig omdat het signaal al sterk genoeg is.
Dan zit je natuurlijk met het probleem dat je een modem en 2 tv’s op 1 splitter met 2 uitgangen moet aansluiten.
Zijn oplossing daarvoor was om er nog een 2e splitter tussen te zetten.
Dus een splitter op een splitter.
Niet echt een elegante oplossing,maar ja als het maar werkt.
En dat leek inderdaad het geval.
Tot zojuist.
Weer storing op Spike en comedy central.
Dus het maakt dus geen enkel verschil.
Hij heeft ook niet de gegevens in de modem bekeken of in de wijkkast gemeten.
Ik vond het al wat kort door de bocht.
Hij is een half uur binnen geweest en heeft daarna nog een uur in de straat gestaan zittend in zijn auto.
Ik ga er dan maar vanuit dat hij pauze had en niet 1,5 uur schrijft voor zijn bezoek.
Maar goed, het probleem is dus niet opgelost.
Hoe gaan we nu verder?
Goedemiddag forummembers,
zou iemand mijn topic weer even onder de aandacht willen brengen van een moderator?
Het probleem is namelijk nog steeds niet opgelost.
Alvast bedankt,
Martin.
Hey @Snijders1977,
Wat gek dat er niet eerder meer op je topic is gereageerd, sorry! Als ik je berichten zo lees, heb je alles behalve een goed gevoel aan het bezoek van de monteur overgehouden. En dat kan ik mij helemaal voorstellen als je erachter komt dat het probleem niet is opgelost. Dat is zeker niet tof. Ik heb daarom een garantiemonteur voor je ingepland zodat alles nogmaals van top tot teen op locatie wordt nagekeken. De garantiemonteur komt langs op maandag 23 november tussen 08.00 en 13.00 uur.
Beste,
Ik heb exact ditzelfde probleem met Spike.
Alle tv zenders komen goed door en zonder storing (al 4 jaar) sinds een maand of 2 (eigenlijk dus ook na het topic is gestart) zijn dezelfde problemen ook ontstaan. Soms dagen prima signaal op spike, soms is er niet naar te kijken door alle onderbrekingen en blokken.
Aansluitingen en kabels nagekeken maar gezien alle andere zenders wel goed zijn lijkt me dit een ander probleem. Ik ben benieuwd of de topic starter al verder is met een oplossing.
Jonathan
Goedenavond @J&M,
Welkom op de Community!
Goed ook dat je dit topic hebt gevonden, al zijn problemen met de zender Spike natuurlijk minder.
Aan de topic starter zijn ook heel wat vragen gesteld.
Kun jij ook foto's delen van hoe de tv en/ of mediabox is aangesloten?
Goededag, sinds een week de xl eindelijk draaiende. Maar ook hier alleen spike ontvangst probleem. Alleen op de xl. Op de humax boven nergens last van. Als ik spike kijken en kies kijken vanaf het begin of als ik opneem heb ik geen probleem.
Problleem is dus spike op de xl rechtstreeks kijken storingen. Van vastlopen tot melding kabelcontrolle. Alle zenders zijn verder perfect.
Zelfde probleem hier, met CI+. Valt niet naar Spike meer te kijken zo. Er is iets aan de doorgave gewijzigd want een paar maanden geleden was er nog niets aan de hand en aan mijn setup thuis is niks veranderd.
Valt echt op dat het alleen Spike is. Ook even bij de buren geïnformeerd. Die kijken daar nooit naar. Maar even gekeken en precies het zelfde. 5 minuten 3 keer storingen.
Hey @Constant67 en @Peezes, Irritant dat Spike niet meer te bekijken is door deze hardnekkige storingen. Dat het een Mediabox XL only issue is, is uitgesloten. Aangezien @Peezes dit met een module ervaart. Ergens wordt deze specifieke zenderfrequentie bij jullie thuis verstoord. Dit kan komen door verouderde aansluitingen/kabels/splitters, maar ook door interferentie vanuit bijvoorbeeld mobiele 4G netwerken. Sluit de apparatuur eens rechtstreeks aan op de hoofdaansluiting, bij voorkeur met een andere coax kabel. Daarmee sluit je de huidige kabels en splitters uit van problemen. Op deze pagina vind je nog meer uitleg wat je kunt testen. Laten jullie ons weten wat eruit komt?
@Vincent Ziggo vorige week is alles bij mij vernieuwd. Oude splitters en kabel eruit nieuwe erin etc. Daar ligt het niet aan. Zoals ik aangaf is dit ook bij mijn buren het geval . Ik heb net erns getest en de “oude" humax er op gezet en daar kan ik onderstaande zonder storing spike kijken. . wanneer het een 4g of microgolf of iets zou zijn dan zou ik dat op meerdere zenders moeten hebben en dit is specifiek alleen spike. Wanneer ik het opneem of via replay kijk is er niets aan de hand. Alleen bij live kijken. En als het 4g zou zijn dan had dat ook dan moeten zijn. Gaat via zelfde kabeltje zelfde box etc etc. In de slaapkamer ook geen problemen. Telefoon uitgezet ook nog probleem. . Magnetron stekker eruit ook probleem. Geluidsboksen staan daar niet.
Constant
@Constant67 deels volg ik je redenatie, als je de Mediabox XL gebruikt en deze al de nieuwe software heeft kijk je live via DVB-C opname's en Replay zijn geen DVB signaal. Dat zal dat verschil verklaren. Het gaat wel via hetzelfde kabeltje het signaal is zover ik weet anders. Mogelijk is het de in de XL ingebouwde modem en dan met name het wifi deel wat deze storing veroorzaakt, dat is het wezenlijke verschil met een Humax!
Ik kan het volledig mis hebben dit is wel de overeenkomst de Mediabox XL. De eerder genoemde CI module kan zijdelings daar ook door zijn getroffen. Dat is aan specialisten om over na te denken.
Bedankt voor je terugkoppeling, @Constant67 . Je hebt de bekabeling dus al helemaal onder ogen gehad en alles vervangen. Kun je eens foto's meesturen van de aansluiting bij jou in huis, vanaf de hoofdaansluiting tot de box? Dan kijk ik letterlijk met je mee en kan ik mijn advies daarop aanpassen.
Heb je bijvoorbeeld ook al geprobeerd om je box rechtstreeks aan te sluiten op het AOP, zonder splitters en/of versterkers er tussen?
Bedank voor je reactie. Weer foto's sturen? Ik heb vorige week al meermalen met jullie over bekabeling etc gesproken gehaald en op dit forum over de aansluiting van de mediabox gehad. Ziggo heeft alle splitter en kabels voor aansluiting nieuw naar mij gestuurd omdat de ETU 2 niet voor bi redactioneel kon communiceren. Ook de coax naar de woonkamer is vervangen naar 100 ohm met goedgekeurde coax Ik heb rechtstreeks geprobeerd en ook dan het zelfde probleem. Nogmaals het gaat alleen om spike. Bij geen enkele andere zender. Ook bij navraag bij buren die ook een mediabox xl gebruiken is dit probleem.
De optie dat het zou kunnen door de wifi van de mediabox zou nog kunnen dit omdat een van de buren die een ci module gebruikt hier geen last van heeft.
Daarbij gaat het maar om spike. Die ik maar om 2 programma's bekijk en ik reageerde op de starter van deze topic. Verveld is het wel maar als ik 10 minuten na de officiële starttijd van het programma ga kijken met start vanaf het begin is het probleem er niet. Het is alleen bij live kijken zoals eerder al opgemerkt.
Goedemorgen @Snijders1977 en welkom op de Community,
Goed dat je met je vraag aanklopt op dit forum! Zo te lezen hebben de hier aanwezige expert ook al goed met je meegekeken en meegedacht om de storinsgklachten samen met jou op te lossen.
Uit je laatste bericht begrijp ik dat je na wat aanpassingen (nog) geen storing meer hebt geconstateerd. Laten we even de vinger aan de pols houden. Mocht je toch nog storing ervaren, dan lijkt het mij verstandig dat er
een netwerkmonteur langskomt om alles op locatie door te meten. In dat geval hoor ik graag op welke data een afspraak het beste uitkomt.
Alvast een prettig weekend gewenst!
Groeten,
Paul
Is hier inmiddels al een oplossing voor? Ik heb dit probleem ook al tijden. Op elke tv (3) en zowel op mediabox xl als ci+ modules.
alleen bij Spike…
Spijtig dat jij nu ook problemen ervaart met Spike. De eerder genoemde storingen dateren uit januari, en het topic is vervolgens doodgebloed. Wel hebben we aangegeven in het topic dat dit ontstaat door signaal verlies binnenhuis.
Dit kun je uitsluiten door 1 TV eens rechtstreeks aan te sluiten op de AOP en de zender dan te testen. Heb je dan wel goed beeld? Dan wordt de frequentie van de zender verstoord. Je kan vervolgens aan de slag met deze tips om de verbinding te verbeteren.
@Morri Is het probleem inmiddels opgelost met behulp van de tips?
Sorry, het probleem speelt nog steeds op 4 tv’s op verschillende verdiepingen en incl up to date materiaal, versterker in de meterkast en kabels. Ik heb geen behoefte om met een tv los te koppelen om deze naar de meterkast te slepen voor 1 kanaal wat hapert welke ik toch zelden kijk, de rest is prima in orde.
Maar ik vind het wel vreemd dat dit alleen met Spike is en ik blijkbaar niet de enige ben met dit probleem. 😊
Maar bedankt voor de tips!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.