1
Vraag
2
Reacties
Vdfield

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Storing op SBS 6

Hi, ik heb al twee weken geen of heel slecht haperend beeld op sbs 6. Ik kijk via de media box next en heb alle kabels al opnieuw aangesloten. WiFi gereset. Heeft iemand hier ook problemen mee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Teun

Level 17
  • 4192Posts
  • 182Oplossingen
  • 796Likes

@Vdfield . Heb je dit ook op discovery? zitten namelijk in dezelfde transportstroom en is meestal een sluiting met een massa draadje.

 

Teun.

Bekijk in context

Uitgelicht
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 17910Reacties
  • 1337Oplossingen
  • 6511Likes

Goedemorgen @Vdfield,

Zo te lezen heb je met behulp van de hier gegeven tips al ontdekt dat het probleem in de binnenhuisbekabeling (splitter) zit. Het kan zij dat de splitter die je nu gebruikt
niet alle frequenties doorlaat. Hierdoor kan het zijn dat je verstoord of geen beeld hebt op 1 of meer kanalen. Als de zenders wel werken bij een rechtstreekse aansluiting, dan weet je dat het tot en met
het aansluitpunt dus goed gaat. 

Loop anders met behulp van deze stappen de installatie nog eens na. Laat onder dit topic maar weten of het allemaal gelukt is, anders helpen wij je hier graag verder.

Nog een fijne dag!

Groeten,

Paul 

13 Reacties 13
Steefb

Level 19
  • 14804Posts
  • 2838Oplossingen
  • 6468Likes

Kun je wat foto s posten van de aansluitingen ,zoals aop splitter en evt singaalversterker .

 

Sbs zit vaak op een gevoelige freq. qua instraling.

 

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2747Posts
  • 290Oplossingen
  • 2053Likes

@Vdfield Welkom op de Community. Een haperend kanaal kan een fijne avond tv-kijken flink in de weg zitten. Zoals @Steefb al noemt, is dit vaak een interferentie-probleem. Dit is op te lossen door de bekabeling te controleren op kwaliteit/leeftijd/juistheid. Vandaar de vraag van hem om wat foto's te posten. Fijne zondag gewenst!

Teun

Level 17
  • 4192Posts
  • 182Oplossingen
  • 796Likes

@Vdfield . Heb je dit ook op discovery? zitten namelijk in dezelfde transportstroom en is meestal een sluiting met een massa draadje.

 

Teun.

Vdfield
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Vdfield
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Teun, 

nee ik heb dit niet op discovery. Wel op ESPN vanmiddag, gedurende de hele wedstrijd. Uiteindelijk moeten streamen via de ziggo app ging beter. Gr

Steefb

Level 19
  • 14804Posts
  • 2838Oplossingen
  • 6468Likes

Kun je wat foto s posten van de aansluitingen ,zoals aop splitter en evt singaalversterker .

 

Laat je net het belangrijke niet zien

Teun

Level 17
  • 4192Posts
  • 182Oplossingen
  • 796Likes

Ik mis inderdaad de foto van de splitter links.

 

Teun.

Vdfield
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Vdfield
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Teun

Level 17
  • 4192Posts
  • 182Oplossingen
  • 796Likes

Kun je het betreffende toestel ook rechtstreeks aansluiten? dus een van de kabels op de splitter direct aan je aop. 

 

Teun.

Vdfield
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Teun, ja dan werkt die wel. Alleen die splitter is voor dat 1 kabel naar mn modem gaat. 
maar zoals ik nu de kabel direct erin stop werkt sbs 6 / ESPN zonder problemen

Teun

Level 17
  • 4192Posts
  • 182Oplossingen
  • 796Likes

Dan toch eens serieus naar de splitter kijken. Of op andere poort zetten is ook nog te proberen.

 

Teun.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 17910Posts
  • 1337Oplossingen
  • 6511Likes

Goedemorgen @Vdfield,

Zo te lezen heb je met behulp van de hier gegeven tips al ontdekt dat het probleem in de binnenhuisbekabeling (splitter) zit. Het kan zij dat de splitter die je nu gebruikt
niet alle frequenties doorlaat. Hierdoor kan het zijn dat je verstoord of geen beeld hebt op 1 of meer kanalen. Als de zenders wel werken bij een rechtstreekse aansluiting, dan weet je dat het tot en met
het aansluitpunt dus goed gaat. 

Loop anders met behulp van deze stappen de installatie nog eens na. Laat onder dit topic maar weten of het allemaal gelukt is, anders helpen wij je hier graag verder.

Nog een fijne dag!

Groeten,

Paul 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic