Volgens mij ben je niet de enige kvwestbroek, ook wij hebben er al een tijdje last van. Nu een week of 4.
Alleen de publieke zenders - bij de commercielen heb ik (zover ik weet) geen last.
Ik heb ook collega's die er sinds kort last van hebben. Zelfde verschijnselen
Ik weet niet of het verschijnsel bij jou hetzelfde is als bij ons, maar het gaat heel lang goed. De kwaliteit van het signaal kan ineens wegzakken (van 90% naar 40% ofzo). En dan is het beeld zwart/hakkelig/etc. De ontvangststerkte blijft dan vaak (niet altijd) wel goed.
En dan kan het beeld ook net zo snel weer terugkomen - weer naar kwaliteit 90% ofzo.
De eerste helpdeskmedewerker wist te vertellen dat "de vezeltjes van Ned 1,2 en 3 kapot waren van de kabel, dus die moest ik maar eens vervangen". Met zulke k*tsmoezen moet je niet aankomen. "vezeltjes voor ned 123" in een coax kabel: je verzint het niet, manmanman.
Kabel ligt er al heel wat jaren, ook van het dure soort.
Ik ben er ook van overtuigd dat het niks met externe storingen te maken heeft.
Via ander kanaal van Ziggo (via twitter) krijg ik een iets normaler advies, maar is nog steeds tijdverdrijf. Er is nu een verloopje gestuurd om de Humax (in mijn geval) rechtstreeks aan te sluiten, en niet meer via de versterker. Nou je raad het al natuurlijk: weer geen enkel verschil.
Ik heb nu glasvezel in huis en hoop binnenkort maar eens over te schakelen. Dat gedoe met "vervang je kabels maar" ben ik zo beu.....