1
Vraag
2
Reacties
marklenaerts

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Storing na ophalen zenders smartcard

Wij waren alle extra zenders kwijt op de slaapkamers waar we via smartcard module tv kijken. Monteur die er toch was gaf aan dat gekochte smartcards verouderd waren en we abonnement moesten nemen. Ziggo helpdesk kwam na aantal mails en opties met oplossing ophalen zenders. Hierdoor weer alle extra zenders ook op extra TV's zichtbaar. Maar vanaf dat moment storing bij bepaalde zenders (RTL 4 en 5, Veronica en Fox). Om de 10-20 seconden haperend beeld en/of geluid dat wegvalt. Hoe verhelpen we dat probleem?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

mediabox xl kan worden aangevuld met een next mini extra

 

Bekijk in context

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Ik heb 'm nu voor je besteld, @marklenaerts! Je krijgt hier een mailtje ter bevestiging voor en je ontvangt de Track & Trace ook per mail. 

 

Als je hier nog vragen over hebt, stel ze hier gerust! 

Bekijk in context

47 Reacties 47
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat is een duidelijk signaalprobleem op bepaalde frequenties.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de TV op aangesloten zit?

marklenaerts
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Zie bijgaand de meterkast, waar recent e.e.a. op internetgebied vernieuwd is door Ziggo na aanhoudende Wi-Fi problemen (met dank voor de hulp vanuit hier!). Nooit geen versterker gehad voor TV signaal. Zie ook foto van aansluiting TV 1e verdieping, waar kabel recent door dezelfde Ziggo monteur is vervangen, toen hij op verzoek al eens keek naar niet ontvangen van zenders via module. Zenders nu dus wel, maar sinds ophalen steeds terugkerende (bijna doorlopende) storing bepaalde zenders.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Is de inhoud van deze wandcontactdoos toen ook bekeken?

 

Bert_0-1653505291572.png

 

marklenaerts
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Nee dat niet. De monteur gaf toen aan verplicht te zijn de kabel te vervangen en dat heeft ie gedaan. Hij maakte wel een opmerking over het feit dat dit een oudere wandcontactdoos is. Maar los van destijds de zenders die niet door kwamen (en nu wel) hadden we toen geen klachten. En dus geen reden er iets mee te doen. De storing in beeld en geluid is pas sinds kort. Kan het aan de doos liggen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een oude wandcontactdoos kan mogelijk niet goed afgeschermd zijn voor 4G 5G en andere zenders wat ruis kan veroorzaken op bepaalde frequenties en dat wordt als storing zichtbaar.

 

Een Ziggo monteur kan dit uitvoeren, maar dat kost € 50,00.

Mogelijk kun je het zelf of iemand in je omgeving: Braun telecom Coax stopcontact btv01-UPC enkelgats einddoos incl. afd - Type: Einddoos - Retourgesch...

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @marklenaerts

 

Is het gelukt iemand uit je omgeving om hulp te vragen? Of zie je graag dat onze monteur nog eens terug komt?

We horen het graag van je.

marklenaerts
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Hoi @Jamyla @Bert ik heb het binnenwerk van de oude wandcontactdoos vervangen door de nieuwe, welke je aan hebt bevolen. Ze zagen er identiek uit. En helaas ook geen oplossing, nog steeds hetzelfde probleem. Zijn er nog andere manieren om er vanaf te komen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan de volgende 3 mogelijke oorzaken.

 

Een nieuwe kabel van de splitter naar de versterker, die kan Ziggo je gratis toesturen.

 

Bert_0-1654346581794.png

 

En het witte kapje van de splitter halen, die kan soms veroorzaken dat de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos kan.

 

 

Of op de versterker een lagere versterking proberen, oversturing geeft dezelfde problemen als te laag signaal.

marklenaerts
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Dank je @Bert, ga ik mee aan de slag. @Jamyla kun jij er voor zorgen dat ik de kabel krijg toegestuurd, zoals door Bert aangegeven?

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @marklenaerts! Een groen/groen coaxkabel met aan beide zijden een IEC female aansluiting kunnen wij helaas niet leveren 😞 Is dit inderdaad de kabel die je nodig hebt?

marklenaerts
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Hoi @Erik S geen idee, ik ga op de tip van @Bert af. Hij gaf aan:

Een nieuwe kabel van de splitter naar de versterker, die kan Ziggo je gratis toesturen.

Ik ben al een tijd bezig en nog altijd geen oplossing. Wel alle zenders na het opnieuw ophalen, maar voor het eerst in 12 jaar op veel zenders storing in beeld en geluid, waardoor kijken geen optie is.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Begrijpelijk hoor! Ik stuur je een kabel toe maar durf niet met 100% zekerheid te garanderen dat hij past. Mocht het allemaal niet lukken en de storing blijft, dan is een nieuw monteursbezoek altijd nog een mogelijkheid. 

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

Misschien lastig uit te voeren maar kan je alles eens rechtstreeks aansluiten?

En dan bedoel ik zo min mogelijk kabels spliters versterkers... je moet gaan uitsluiten wat het is. Dus liefst zo kort mogelijk bij punt van binnenkomst... kan zomaar al daar misgaan...

marklenaerts
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Beste @Erik S jullie suurde mij de kabel op bijgaande foto. Een kabel die al was aangesloten tussen de splitter en jullie router. Dit is m.i. de te vervangen kabel zoals door @Bert bedoeld, toch? Kun je mij de juiste toesturen? Dan ga ik die vervangen en de tip opvolgen vwb kapje splitter. Bedankt.

marklenaerts
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Thanks. Ik probeer eerst obv de tips van Bert en als die niets brengen, kan ik dat proberen of een monteur laten komen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@marklenaerts De groen omrande stekker moet op de splitter en de rood omrande splitter kun je in de ingang van de versterker steken, als het goed is ziet de ingang, oranje pijl, er als volgt uit en kun je de rood omrande stekker, direct over de aansluiting duwen.

 

Bert_0-1655301428099.png

 

marklenaerts
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

20220615_165302.jpg

Als volgt aangesloten en kapje splitter en kapje versterker eraf gehaald. Akkoord @Bert ? Helaas nog altijd dezelfde storingen in beeld en geluid, hooguit iets minder frequent.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat is de juiste manier.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je hebt je coax kabels aan de hoogste versterkingen zitten op de versterker, als het signaal nu te hoog binnenkomt op je TV, dan heeft dit hetzelfde effect als te zwak signaal, kun je eens de kabel die daar naartoe gaat, aansluiten op de minste versterking?

Ben benieuwd of je dan wel een goed beeld krijgt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic