1
Vraag
2
Reacties
Asteeneveld

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Storing cs2004

Ik krijg sinds 2 dagen met regelmaat de foutcode Cs2004 in beeld... op alle zenders die ik aandoe. Als ik dan heel stil blijf zitten verdwijnt de code binnen een paar minuten weer... alle kabels al meerdere malen gecontroleerd. 

Daarnaast klinkt het alsof de ventilator oververhit raakt. Echter de mediabox staat niet in een kast, dus voldoende luchtcirculatie mogelijk... wat is het probleem, en nog belangrijker wat is de oplossing?

Dank! Amanda 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @Asteenveld! Welkom hier op de Ziggo Community allereerst 🙂

Zuur dat je enkele dagen geleden voor het eerst foutmelding CS2004 zag en dat de mediabox inmiddels helemaal niets meer doet. Het gaat van kwaad tot erger begrijp ik 😞 Als de mediabox nergens meer op reageert is een vervangende mediabox nodig. Die bestel ik direct voor je en heb je zo snel als mogelijk kosteloos in huis.

Tevens bestel ik kosteloos een nieuwe splitter voor je met daarbij een nieuwe coaxkabel van 5 meter. Indien mogelijk adviseer ik je gebruik te maken van deze materialen zodat ook dat nieuw is. Deze aansluitmaterialen worden apart geleverd van je mediabox en ontvang je dus mogelijk eerder of later. 

Houd je ons op de hoogte hier? Dank alvast!

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Asteeneveld
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

20220620_223030.jpg

 bekabeld naar de mediabox....

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

cs2004 is een signaal probleem, beste is om te beginnen met een poa-01-b splitter ipv de poa-3iec-nl en nieuwe coaxkabel naar de tv-wat is de afstand die je nodig hebt? (en eentje voor het modem). als je in je profiel postcode en huisnr invult kan een moderator dit opsturen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Asteeneveld Kun je de volgende stappen eens uitproberen?

Vaak helpt het om het witte kapje van de splitter af te halen:

 

 

 

Asteeneveld
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Inmiddels reageert de mediabox nergens meer op = stuk. Hij start niet meer op, dus het lijkt mij dat het probleem niet in de kabel zit maar in de mediabox... daarnaast is het ook wel bijzonder dat de kabel of de spliter het opeens na een paar jaar niet meer doen. Kan ik een nieuwe mediabox opgestuurd krijgen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"daarnaast is het ook wel bijzonder dat de kabel of de spliter het opeens na een paar jaar niet meer doen."

Net zo bijzonder als een lamp die het ineens niet meer doet of een TV die het ineens niet meer doet, alles gaat opeens kapot nadat het een paar jaar gedaan heeft.

 

Natuurlijk kan ook een Mediabox XL ook kapot gaan, nadat die het een aantal jaren gedaan heeft, maar het kan ook nog steeds een signaal probleem zijn en dan doet de box ook niets meer.

Heb je het witte kapje er al afgehaald?

 

Een Ziggo moderator kan kijken wat er moet gebeuren.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @Asteenveld! Welkom hier op de Ziggo Community allereerst 🙂

Zuur dat je enkele dagen geleden voor het eerst foutmelding CS2004 zag en dat de mediabox inmiddels helemaal niets meer doet. Het gaat van kwaad tot erger begrijp ik 😞 Als de mediabox nergens meer op reageert is een vervangende mediabox nodig. Die bestel ik direct voor je en heb je zo snel als mogelijk kosteloos in huis.

Tevens bestel ik kosteloos een nieuwe splitter voor je met daarbij een nieuwe coaxkabel van 5 meter. Indien mogelijk adviseer ik je gebruik te maken van deze materialen zodat ook dat nieuw is. Deze aansluitmaterialen worden apart geleverd van je mediabox en ontvang je dus mogelijk eerder of later. 

Houd je ons op de hoogte hier? Dank alvast!

Asteeneveld
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Fijn, bedankt!

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @Asteenveld 🙂 Inmiddels zijn we enige weken verder en ik ben erg benieuwd hoe het ervoor staat. Is het probleem verholpen met de nieuwe mediabox en aansluitmaterialen? We horen graag!

Asteeneveld
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De mediabox is ontvangen en geplaatst. De foutcodes zijn verdwenen.  Hij kwam echter niet online. Daar is inmiddels een monteur voor geweest. Dat wordt opgelost. Dank voor de reacties!

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Fijn om te lezen! Dankjewel voor je terugkoppeling en een mooie dag gewenst 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic