1
Vraag
2
Reacties
Pga

Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Storing beeld Humax 5200 - gekleurde blokken

Laatste tijd storing beeld via  de Humax ,niet bij rechtstreeks op tv.Opnames nemen deze storing over.Oude opnames zijn en blijven perfect.

Digitale beeldvervorming met fleurige blokken.

Soms is het volledig weg.

Las eerder hier dacht ik dat dit aan signaalsterkte boven de 90 % zou kunnen liggen.

Signaal is vaak boven de 90 (tot aan 95 soms),Ber is 0 ,kwaliteit altijd 100.

Is hier wat aan te doen ?

Is signaal inderdaad te sterk?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pga
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

OK.Dus de kant met pin zonder schroefaansluiting op de kabel gewoon op het schroefdraad van het modem persen zoals ik schreef.Leek me ook.

Waarom de rest me dan was opgestuurd was me niet duidelijk.

Dank!

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Boven de 80% lijkt een Humax problemen te krijgen.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Humax op aangesloten zit?

Pga
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Er is slechts 1 aansluiting.Heb het idee dat het probleem is ontstaan na groot onderhoud,recent gedurende de nacht.

Pga
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Signaalsterkte was in het verleden ook altijd lager,ongeveer 80-85%.

Kan Ziggo dit niet weer herstellen?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Gaat het beter als je de humax direct op het AOP aansluit zonder versterker(ter test)?

Pga
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Signaalsterkte gaat van 95% naar 87-89, dat wel.

Storingen zie ik nu trouwens sowieso niet, dus moeilijk vergelijken nu.

Zou er evt een t splitter tussen kunnen op de muur ivm mijn internet/tel aansluiting ,of heeft dit negatieve gevolgen voor kwaliteit van mijn tel/ internet aansluiting ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator kan je een gratis splitter sturen met een gratis passende kabel naar je modem, dan kun je alles aansluiten volgens de huidige standaard, 1 uitgang naar het modem en 1 uitgang naar de versterker en kun je de Humax op de aansluiting aansluiten, waar nu je modem zit op de versterker.

Pga
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Is een splitter alleen dan niet voldoende?

Die verticale draad uit het muurkastje onderaan op de foto kan toch gewoon op de splitter?Is dat kastje helemaal niet meer nodig meer dan voor het signaal naar modem(scheelt weer stroom)?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie drie uitgangen gebruikt worden op de versterker.

Ooit was de versterker ergens voor nodig toch?

De kabel die nu uit je versterker komt en naar het modem gaat, heeft een andere aansluiting dan op de 2 weg splitter en dan gaat er 1 uitgang naar je modem en 1 uitgang naar je versterker, die weer 2 uitgangen gebruikt.

Pga
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ziggo stuurt me nu een splitter plus een kabel met verloopstukje voor op het modem.

Zou theoretisch verbetering moeten geven.

Vanavond veel storing,dus kunnen testen op de directe muuraansluiting.

Storing bleef ,zelfs op de muur geeft hij 89% af ,dus veel te veel.Bijna hetzelfde als met de versterker,92%.

Grappig genoeg werkt een houtje touwtje oplossing wel .Door de stekker zo aan te brengen dat hij bijna uit de muur valt leidt ertoe dat de storing lijkt te verdwijnen.

De signaalsterkte is dan bijv 55%-65%.

Is een erg knullige oplossing ,want nog wat losser geeft 35% en dan valt het beeld uit .In muur geduwd dan weer 89% met storing .

Voor zulke oplossingen betalen we geen 60 euro in de maand ,dus zal er toch een oplossing moeten komen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pga Als je de splitter ertussen zet, dan is er een halvering van het signaal, door de weerstand van de splitter en zal het signaal een stuk minder sterk zijn.

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Een halvering van het signaal?

Zover ik weet verzwakt een splitter het signaal met ongeveer 4db. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@wewanl 3db is ruwweg een vermogensverdubbeling of halvering.

Pga
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ziggo heeft nu 4 losse pakketten naar me gestuurd,zonder verdere handleiding.

Sommige lijken me overbodig of dubbel.

Snapt iemand er iets van ?

2 kabels ,1 met dikke normale pin , 1 met een heel dunne.

2 splitters , waarvan 1 met 3 stuks schroefdraad.

De kabel met de dunne pin kan i.p. over een schroefaansluiting van mijn ziggorouter worden geperst. Ik krijg niet helder wat er nu gebruikt moet worden.

Standaard T splitter plus kabel op router zou toch voldoende moeten zijn?

 

 

 

 

Pga
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Het losse koppelstukje kan wel op de router geschroefd, maar daar is weer geen passende kabel voor.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Deze splitter op de wandcontactdoos, met de witte kabel met de groene kant in een uitgang van de splitter en de rode kant schuif je ver over de coax aansluiting op het modem en de stekker die nu in de wandcontactdoos zit op de andere uitgang van de splitter.

 

Bert_0-1660941615382.png

Bert_1-1660941687522.png

 

Pga
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

OK.Dus de kant met pin zonder schroefaansluiting op de kabel gewoon op het schroefdraad van het modem persen zoals ik schreef.Leek me ook.

Waarom de rest me dan was opgestuurd was me niet duidelijk.

Dank!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic