Er is niets veranderd, en toch gaat alles in de loop van de tijd kapot, dat is met alles wat het jaren doet en dan kapot gaat.
Er kan van alles verouderd zijn of defect raken, wandcontactdozen en splitters die defect raken, stekkers, de kern van een kabel die in de stekker afbreekt.
Heb je een Horizon en Next tegelijk actief in je abonnement?
Om één en ander uit te sluiten en of om het probleem te vinden:
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Horizon box en de Next op aangesloten zit?
En om je binnenkomend signaal te kunnen zien:
Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
Mocht dit om één of andere reden niet lukken, dan kun je een monteur laten komen, als het aan de eerste plaats ligt waar Ziggo je woning binnenkomt en/of aan de apparatuur, zijn de kosten voor Ziggo, ligt het aan de verdere eigen aansluitingen en kabels en stekkers, zijn de kosten voor jezelf.
De reden van al de eerdere vragen is om eventuele kosten voor je te voorkomen voor je, vaak is het tegen relatieve lage kosten zelf op te lossen.