1
Vraag
2
Reacties
nboj

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Storing TV signal

Sinds vrijdag (11-2) avond storingen in beeld op alle kanalen m.u.v. Eurosport 4K. Er zijn heel veel blokjes in beeld en soms een beeld over andere, dus niet mogelijk kijken. Dat gebeurd op beide mediaboxen (next en Horzion). Er is in huis al maanden lang niets veranderd, dus kan niet zijn aan kabels, verplaatsing of iets vergelijkbaars.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
nboj
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Monteur was zeer vakkundig en vriendelijk. Hij heeft  de oude dingen snel vervangen. Daarmee is probleem helemaal opgelost.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

@nboj  schreef:

Er is in huis al maanden lang niets veranderd, dus kan niet zijn aan kabels, verplaatsing of iets vergelijkbaars.


Check het toch maar, even coax opnieuw vastzetten kan wonderen doen in deze gevallen.

.

nboj
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dat heb ik al gedaan. Heb ik ook mediabox 1 minuut van de stroom uitgezet. Geen verbeteringen. /Vreemd is datv storing is savonds en sochtends. Als ik rond 16 uur kijk is er geen storing.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Er is niets veranderd, en toch gaat alles in de loop van de tijd kapot, dat is met alles wat het jaren doet en dan kapot gaat.

Er kan van alles verouderd zijn of defect raken, wandcontactdozen en splitters die defect raken, stekkers, de kern van een kabel die in de stekker afbreekt.

 

Heb je een Horizon en Next tegelijk actief in je abonnement?

 

Om één en ander uit te sluiten en of om het probleem te vinden:

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Horizon box en de Next op aangesloten zit?

 

En om je binnenkomend signaal te kunnen zien:

Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

 

 

Mocht dit om één of andere reden niet lukken, dan kun je een monteur laten komen, als het aan de eerste plaats ligt waar Ziggo je woning binnenkomt en/of aan de apparatuur, zijn de kosten voor Ziggo, ligt het aan de verdere eigen aansluitingen en kabels en stekkers, zijn de kosten voor jezelf.

 

De reden van al de eerdere vragen is om eventuele kosten voor je te voorkomen voor je, vaak is het tegen relatieve lage kosten zelf op te lossen.

nboj
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

downstreamwaardes van mijn modem in bijlage

nboj
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Er is niets veranderd, en toch gaat alles in de loop van de tijd kapot, dat is met alles wat het jaren doet en dan kapot gaat.

Als iets kapot is, is dan hele tijd kapot en niet in op de verschillende delen van de dag (vooral savonds) en zou ook Eurosport 4K niet goed zijn.

 

Heb je een Horizon en Next tegelijk actief in je abonnement?

Ja, ik heb beide in mijn abonnement en storing is op beide (ook als alleen een van de beide aan is)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

"Als iets kapot is, is dan hele tijd kapot en niet in op de verschillende delen van de dag (vooral savonds) en zou ook Eurosport 4K niet goed zijn."

Dat hangt er mede vanaf hoe goed het signaal is en hoe eventuele splitters en versterkers bepaalde frequenties net wel of net niet goed doorgeven of niet meer hedendaags zijn.

 

Ik zie dat er best wel wat ruis op je modem komt, het is nog niet onder de onderwaarde, maar in ieder geval veel meer ruis dan gemiddeld, wat de TV even makkelijk kan storen.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Horizon box en de Next op aangesloten zit?

nboj
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

In bijlage zijn de foto's

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

OK duidelijk, dit is een heel oude splitter op de wandcontactdoos die de problemen kan veroorzaken, er zit techniek in die in de loop van de tijd niet goed meer werkt.

 

Ziggo kan je gratis een nieuwe splitter met een nieuwe passende kabel naar je modem sturen.

Mocht dit nog niet voldoende zijn, dan kan Ziggo nog altijd een monteur sturen om de wandcontactdoos te vervangen.

 

Morgen komt een Ziggo moderator hier langs om één en ander gratis op te sturen.

Bert_0-1644782190915.png

 

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

@Bert Met zo'n oude splitter vertrouw ik het aop ook niet.

Bij wat inzoomen zie ik astro staan, lijkt me dat deze ook vervangen moet worden.

nboj
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

OK. Ik wacht op nieuwe wandcontact met hoop dat dan probleem opgelost wordt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemorgen @nboj en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend  balen dat je last hebt van storing op je digitale tv! Het is goed dat je hiermee aan de bel trekt d.m.v. dit topic. Zo te lezen hebben de hier aanwezige experts @tobiastheebe @Steefb en @Bert al het nodige met je nagelopen. Zo te zijn zowel het aansluitpunt (AOP) als de aansluitmaterialen (MCP-03 splitter) verouderd en aan vervanging toe. Het aansluitpunt dient kosteloos te worden vervangen door een van onze netwerkmonteurs. Die kan op zijn beurt dan ook gelijk de splitter omruilen naar een POA1-B. Ik heb gelijk een afspraak ingepland met een monteur op woensdag 16-02-2022 tussen  8:00-13:00 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem voor het  monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het voor iedereen veilig. 

Laat je onder dit topic weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

nboj
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik zou niet weten wat Ziggo vandaag heeft gedaan op netwerk (een update?) maar toe wij TV om 17 uur hebben aan gezet, zijn er storingen niet meer aanwezig. Zoals ik al eerder heb gemeld is storing sinds vrijdag avond opgetreden en vandaag dus verdwenen (zonder dat ik iets heb gedaan en met "oude" aansluitmateriaal zoals voor vrijdag ook werkte).
Wat mij betreft is monteur welkom om oude aansluitmateriaal te vervangen.

nboj
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik zie net dat toch een storing bij Ziggo was (was niet eerder vermeld en heel vreemd dat helpdesk wist dat niet). Zie onder:

Storingen (1)

Digitale TV

opgelost
Opgelost: Maandag 14-02 om 11:31

Wat is er aan de hand?

Door een storing heb je mogelijk tijdelijk geen gebruik kunnen maken van je dienst(en) van Ziggo. Deze storing is inmiddels opgelost. Werkt je internetverbinding of digitale tv nog niet? Haal dan je modem (en eventueel je router) en mediabox voor minimaal een minuut van de stroom. Dit zal in veel gevallen je probleem oplossen.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

En toch is het raadzaam dat er een nieuwe splitter (POA01) naar je toe komt, en dat een monteur het oude AOP vervangt. Dat mag je niet zelf. Dan kan hij meteen de juiste kabels plaatsen. Dit is gratis. 

@Paul kan jij een monteur voor @nboj inplannen?

@nboj zet alvast even je gegevens in je profiel (alleen zichtbaar voor moderators). 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @nboj, wat jammer om te lezen dat het nog niet goed gaat. Ik ben benieuwd hoe het gaat nu de storing is opgelost?  Als het probleem nog steeds speelt dan hoor ik dat graag en zorg ik ervoor dat er een monteur langskomt! 

nboj
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Zoals ik al eerder heb gemeld is er geen probleem meer sinds Ziggo storing heeft opgelost. Morgen heb ik wel een afspraak met monteur om oude aansluitmateriaal te vervangen.

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

@nboj hoe is het afgelopen met de monteur? Kunnen we nog iets voor je betekenen? 

nboj
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Monteur was zeer vakkundig en vriendelijk. Hij heeft  de oude dingen snel vervangen. Daarmee is probleem helemaal opgelost.

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Heel fijn om te horen @nboj. Bedankt voor de terugkoppeling. Ik wens je een goed weekend toe. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic