jmvanwessem
Gedreven Meedenker
  • 32Reacties
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Storing TV signaal

Beste iedereen,

wij hebben sinds kort een harde storing in ons TV signaal. We zien veel blokken en strepen op het beeld. Heel soms komt er een zwart scherm met een error code (maar die kan ik niet oproepen dus weet niet welke code uit mijn hoofd) dat ie slechte verbinding heeft. Het geluid heeft geen haperingen.

Troubleshooting zegt dat het aan stoorzenders in de meterkast kan liggen maar hier is in jaren niks veranderd…. Ik heb van alles geprobeerd; kabels aanduwen, alle verbonden apparaten resetten maar niks werkt. Ook op een andere tv in het netwerk met een andere digitaal kastje zijn dezelfde problemen, wat mij doet denken dat er iets mis is met het signaal dat het huis binnen komt.

Hopelijk kan iemand ons helpen! Alvast bedankt,

4 Reacties 4
Steefb
Expert
Expert
  • 9573Reacties
  • 1748Oplossingen
  • 2907Likes

Kun je hier wat foto's plaatsen van je coax aansluitingen? Vooral van het eerste aansluitpunt, splitters en eventuele versterker.

Juist dat er al jaren niets veranderd is kan je problemen veroorzaken, er is de laatste jaren nogal wat veranderd.

Tv-signaal verbeteren | Klantenservice | Ziggo

jmvanwessem
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 32Reacties
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

image.jpg

image.jpg

Bij deze wat foto’s. Op overzichtfoto: links komt signaal binnen wat wordt gesplitst door de Teleste rechts. Vanuit daar gaat tv signaal naar 4 kamers. 

image.jpg

jmvanwessem
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 32Reacties
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

En? Niemand met een idee??

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1512Reacties
  • 167Oplossingen
  • 290Likes

Goedemorgen @jmvanwessem

Heb je de kabels aangesloten op de Teleste al eens verwisseld? Elke connector heeft namelijk een aantal +dB en daarmee kun je dus spelen. Als het daarna nog blijft bestaan is het wenselijk de TV die storing ervaart eens rechtstreeks op de AOP aan te sluiten, is het beeld dan goed? Dan ga je in vervolg stappen de stoorbron opzoeken middels testen splitter - testen versterker en als laatste de coaxkabel 🙂