1
Vraag
2
Reacties
riedo1

Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Storing: Regelmatig "een momentje" in beeld

Bij het kijken naar een  zender geeft het beeld regelmatig rechtsboven in beeld ...een momentje.... maar komt niet meer terug.

Ook wordt dan soms vermeld de balk dat je moet kijken bij diagnostics. Daar blijft dat de internetverbinding hoog is. De betreffende zender kan nog steeds niet bereikt worden. Enige tijd later is de zender weer terug.

Dit gebeurt ook regelmatig bij terugkijken van opgenomen programma's. Monteur gaf al aan dat er veel kinderziekten zij  bij next Mini omdat de adapter te warm wordt en dan storingen geeft. Ik vind dit geen service van Ziggo, het is niet prettig tv kijken. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
riedo1
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Beste Bert, de monteur is langs geweest en heeft de contactdoos aan de muur vervangen. De oude contactdoos had nog een coax aansluiting en internet aansluiting. Volgens hem was deze contactdoos ook gevoelig voor 4G signalen. Tevens was het modem te sterk 10,5 -11 en d.m.v een demper heeft hij het modem bijgesteld tot max 10. Dit resulteerde in een gebundelde upsteam-kanalen, T3 timeouts in verlaging bij alleen kanaal 1 op 1 en de rest 0. Ook heeft hij de kabel tot aansluitkastje doorgemeten en was goed.

Tot nu toe werkt alles goed. Mogelijk heb je iets aan deze informatie om anderen te helpen.

Bekijk in context

riedo1
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Nadat diverse gesprekken met helpdesk en medewerkers technische dienst en bezoeken van monteurs is na een uitgebreide dialoog met de technische dienst het probleem verholpen. De demper welke tussen  het modem zat heb ik na advies weggehaald en de next mini is van eco stand op snelle start gezet, toen was het probleem met "momentje" gelukkig verholpen. Zo eenvoudig kan het soms zijn als je het weet.

Bekijk in context

26 Reacties 26
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Vreemd, er zijn nu 400.000 Next mini's en die adapter problemen hier nog niet tegengekomen en verder ook niet veel problemen, buiten een momentje en dat heeft met de internet verbinding te maken.

 

Hoe maakt de Next mini verbinding met je modem? Via wifi of via een netwerkkabel?

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

riedo1
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Hierbij mijn foto van het modem en het punt waar Ziggo de kamer in komt. Er zijn geen splitters of versterkers.

Heb de next mini via kabel aan adapter verbonden geen wifi. Heb nog wel van Ziggo 3 wifi boosters gekregen om een eventueel wifi probleem uit te sluiten, maar zoals gezegd next mini is via kabel aan adapter-modem aangesloten. Ook hieronder de down- en upload stream.

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal

Frequentie (Hz)

Vermogen (dBmV)

SNR (dB)

Modulatie

Kanaalnummer

1

618000000

8.8

38

256 qam

3

2

610000000

8.6

38

256 qam

2

3

602000000

8.1

38

256 qam

1

4

626000000

8.6

38

256 qam

4

5

634000000

8.1

38

256 qam

5

6

658000000

7.8

38

256 qam

8

7

666000000

8

38

256 qam

9

8

682000000

8.1

38

256 qam

11

9

690000000

8

38

256 qam

12

10

698000000

7.6

38

256 qam

13

11

714000000

7.1

38

256 qam

15

12

722000000

7.6

38

256 qam

16

13

730000000

7.8

38

256 qam

17

14

738000000

8.3

38

256 qam

18

15

762000000

8.3

38

256 qam

21

16

770000000

8

38

256 qam

22

17

778000000

8

38

256 qam

23

18

786000000

8.1

38

256 qam

24

19

794000000

8.5

38

256 qam

25

20

802000000

8.8

38

256 qam

26

21

810000000

8.5

38

256 qam

27

22

818000000

8.5

38

256 qam

28

23

842000000

7.6

38

256 qam

31

24

850000000

7.5

38

256 qam

32




Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal

Locked Status

RxMER (dB)

Fouten voor RS

Fouten na RS

1

Locked

38.9

79

0

2

Locked

38.6

92

0

3

Locked

38.6

105

0

4

Locked

38.9

102

0

5

Locked

38.6

139

0

6

Locked

38.6

219

0

7

Locked

38.6

196

0

8

Locked

38.6

115

0

9

Locked

38.6

197

0

10

Locked

38.9

223

0

11

Locked

38.6

187

0

12

Locked

38.9

130

0

13

Locked

38.6

91

0

14

Locked

38.6

92

0

15

Locked

38.9

56

0

16

Locked

38.9

94

0

17

Locked

38.6

55

0

18

Locked

38.6

59

0

19

Locked

38.9

53

0

20

Locked

38.6

41

0

21

Locked

38.6

37

0

22

Locked

38.6

74

0

23

Locked

38.6

145

0

24

Locked

38.6

109

0

 

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal

Frequentie (Hz)

Vermogen (dBmV)

Symbol Rate (ksps)

Modulatie

Kanaalnummer

1

52000000

46.5

5120

64 qam

8

2

58800000

47

5120

64 qam

7

3

38400000

46.8

5120

64 qam

10

4

45200000

47.3

5120

64 qam

9




Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal

Kanaal soort

T1 Timeouts

T2 Timeouts

T3 Timeouts

T4 Timeouts

1

ATDMA

0

0

32

0

2

ATDMA

0

0

69

0

3

ATDMA

0

0

40

0

4

ATDMA

0

0

36

0

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Ik zie heel veel T3'Timeouts, die zouden vrijwel 0 moeten zijn.

Kun je de splitter er eens tussenuit halen en de groene stekker rechtstreeks in de wandcontactdoos?

Dan het modem 30 seconden van de stroom en over meer dan een uur de downstream en upstream nog een keer hier plaatsen.

riedo1
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Ik wacht nog even met acties. Gisteren heeft n.a.v. de problemen Ziggo technische dienst gebeld en woensdag komt een escalatie monteur langs om alles te bekijken en te meten. Hopelijk ontdekt hij wat en wordt het opgelost.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Jammer van de tijd die ik hier ingestoken heb, ik had een ander kunnen helpen in die tijd.

In ieder geval succes gewenst verder.

riedo1
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Beste Bert, je hebt echt je best gedaan en dit waardeer ik ten zeerste. Ziggo zelf heeft mij gecontact om een monteur langs te sturen. Ik hoop dat deze met de metingen het probleem kunnen oplossen. Daarom hoop ik dat je niet teleurgesteld bent. Ik heb nog nooit zo'n snel en deskundig advies van iemand gekregen als jou. Succes met het helpen van mensen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@riedo1 Ik had het verkeerd gelezen, terwijl je tekst heel duidelijk is: "Gisteren heeft n.a.v. de problemen Ziggo technische dienst gebeld"

Ziggo zelf heeft je gebeld, dat is altijd prima natuurlijk, dat kan mogelijk ook voortgekomen zijn uit dit topic.

Dan is het nu al snel in goede handen.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@riedo1, ik zie dat de monteur is geweest en een hoop heeft vervangen! Hoe ervaar je het signaal nu? 🙂 

riedo1
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Gisterenavond na het bezoek van monteur 's-morgens hebben we geen storingen meer gezien. Mogelijk is het opgelost hoop ik, nog even een paar dagen aanzien. De monteur heeft goed zijn best gedaan.

riedo1
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Beste Bert, de monteur is langs geweest en heeft de contactdoos aan de muur vervangen. De oude contactdoos had nog een coax aansluiting en internet aansluiting. Volgens hem was deze contactdoos ook gevoelig voor 4G signalen. Tevens was het modem te sterk 10,5 -11 en d.m.v een demper heeft hij het modem bijgesteld tot max 10. Dit resulteerde in een gebundelde upsteam-kanalen, T3 timeouts in verlaging bij alleen kanaal 1 op 1 en de rest 0. Ook heeft hij de kabel tot aansluitkastje doorgemeten en was goed.

Tot nu toe werkt alles goed. Mogelijk heb je iets aan deze informatie om anderen te helpen.

riedo1
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Alleen de contactdoos aan de muur is vervangen en een demper geplaatst op het modem.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@riedo1 TOP, dank je, Veel succes verder gewenst 🙂

riedo1
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Er is inmiddels 2 keer een andere monteur langs geweest. Zoals vermeld de eerste keer is het muurkastje vervangen en het modem gedempt. Dit heeft echter niet gehlopen. De laaste week heb ik meerdere keren op een avond het "momentje" rechtsboven in beeld en beeld komt niet terug. Scrollen naar andere zender gaat dan wel maar de oorspronkelijke zender geeft een tijd zwart beeld. Laatste monteur had het over een IP conflict met de next mini. Hij heeft de internet aansluiting nu van het modem weggehaald en aangesloten op de TP-link Wifi booster. Leek eerst goed maar nu weer "momentje" in beeld. Wordt een beetje gestoord dat ze het maar niet kunnen oplossen en het kijken naar de tv is ook op deze wijze geen plezier meer.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Die TP-Link wifiboosters gaan in de loop van de tijd vreemde dingen doen in het netwerk.

Hoe oud is die TP-Link wifibooster?

riedo1
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

ik heb deze nu ruim een maand geleden gekregen.

riedo1
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

ik heb nu ook de next mini een vast IP adres gegeven.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Welke TP-Link wifibooster heb je precies?

 

Ik bedoelde de zwarte wifibooster.

riedo1
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

ik heb 3 witte TP-Link boosters

riedo1
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Deco M4R

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic