Bij het kijken naar een zender geeft het beeld regelmatig rechtsboven in beeld ...een momentje.... maar komt niet meer terug.
Ook wordt dan soms vermeld de balk dat je moet kijken bij diagnostics. Daar blijft dat de internetverbinding hoog is. De betreffende zender kan nog steeds niet bereikt worden. Enige tijd later is de zender weer terug.
Dit gebeurt ook regelmatig bij terugkijken van opgenomen programma's. Monteur gaf al aan dat er veel kinderziekten zij bij next Mini omdat de adapter te warm wordt en dan storingen geeft. Ik vind dit geen service van Ziggo, het is niet prettig tv kijken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste Bert, de monteur is langs geweest en heeft de contactdoos aan de muur vervangen. De oude contactdoos had nog een coax aansluiting en internet aansluiting. Volgens hem was deze contactdoos ook gevoelig voor 4G signalen. Tevens was het modem te sterk 10,5 -11 en d.m.v een demper heeft hij het modem bijgesteld tot max 10. Dit resulteerde in een gebundelde upsteam-kanalen, T3 timeouts in verlaging bij alleen kanaal 1 op 1 en de rest 0. Ook heeft hij de kabel tot aansluitkastje doorgemeten en was goed.
Tot nu toe werkt alles goed. Mogelijk heb je iets aan deze informatie om anderen te helpen.
Nadat diverse gesprekken met helpdesk en medewerkers technische dienst en bezoeken van monteurs is na een uitgebreide dialoog met de technische dienst het probleem verholpen. De demper welke tussen het modem zat heb ik na advies weggehaald en de next mini is van eco stand op snelle start gezet, toen was het probleem met "momentje" gelukkig verholpen. Zo eenvoudig kan het soms zijn als je het weet.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Vreemd, er zijn nu 400.000 Next mini's en die adapter problemen hier nog niet tegengekomen en verder ook niet veel problemen, buiten een momentje en dat heeft met de internet verbinding te maken.
Hoe maakt de Next mini verbinding met je modem? Via wifi of via een netwerkkabel?
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Hierbij mijn foto van het modem en het punt waar Ziggo de kamer in komt. Er zijn geen splitters of versterkers.
Heb de next mini via kabel aan adapter verbonden geen wifi. Heb nog wel van Ziggo 3 wifi boosters gekregen om een eventueel wifi probleem uit te sluiten, maar zoals gezegd next mini is via kabel aan adapter-modem aangesloten. Ook hieronder de down- en upload stream.
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal | Frequentie (Hz) | Vermogen (dBmV) | SNR (dB) | Modulatie | Kanaalnummer |
1 | 618000000 | 8.8 | 38 | 256 qam | 3 |
2 | 610000000 | 8.6 | 38 | 256 qam | 2 |
3 | 602000000 | 8.1 | 38 | 256 qam | 1 |
4 | 626000000 | 8.6 | 38 | 256 qam | 4 |
5 | 634000000 | 8.1 | 38 | 256 qam | 5 |
6 | 658000000 | 7.8 | 38 | 256 qam | 8 |
7 | 666000000 | 8 | 38 | 256 qam | 9 |
8 | 682000000 | 8.1 | 38 | 256 qam | 11 |
9 | 690000000 | 8 | 38 | 256 qam | 12 |
10 | 698000000 | 7.6 | 38 | 256 qam | 13 |
11 | 714000000 | 7.1 | 38 | 256 qam | 15 |
12 | 722000000 | 7.6 | 38 | 256 qam | 16 |
13 | 730000000 | 7.8 | 38 | 256 qam | 17 |
14 | 738000000 | 8.3 | 38 | 256 qam | 18 |
15 | 762000000 | 8.3 | 38 | 256 qam | 21 |
16 | 770000000 | 8 | 38 | 256 qam | 22 |
17 | 778000000 | 8 | 38 | 256 qam | 23 |
18 | 786000000 | 8.1 | 38 | 256 qam | 24 |
19 | 794000000 | 8.5 | 38 | 256 qam | 25 |
20 | 802000000 | 8.8 | 38 | 256 qam | 26 |
21 | 810000000 | 8.5 | 38 | 256 qam | 27 |
22 | 818000000 | 8.5 | 38 | 256 qam | 28 |
23 | 842000000 | 7.6 | 38 | 256 qam | 31 |
24 | 850000000 | 7.5 | 38 | 256 qam | 32 |
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal | Locked Status | RxMER (dB) | Fouten voor RS | Fouten na RS |
1 | Locked | 38.9 | 79 | 0 |
2 | Locked | 38.6 | 92 | 0 |
3 | Locked | 38.6 | 105 | 0 |
4 | Locked | 38.9 | 102 | 0 |
5 | Locked | 38.6 | 139 | 0 |
6 | Locked | 38.6 | 219 | 0 |
7 | Locked | 38.6 | 196 | 0 |
8 | Locked | 38.6 | 115 | 0 |
9 | Locked | 38.6 | 197 | 0 |
10 | Locked | 38.9 | 223 | 0 |
11 | Locked | 38.6 | 187 | 0 |
12 | Locked | 38.9 | 130 | 0 |
13 | Locked | 38.6 | 91 | 0 |
14 | Locked | 38.6 | 92 | 0 |
15 | Locked | 38.9 | 56 | 0 |
16 | Locked | 38.9 | 94 | 0 |
17 | Locked | 38.6 | 55 | 0 |
18 | Locked | 38.6 | 59 | 0 |
19 | Locked | 38.9 | 53 | 0 |
20 | Locked | 38.6 | 41 | 0 |
21 | Locked | 38.6 | 37 | 0 |
22 | Locked | 38.6 | 74 | 0 |
23 | Locked | 38.6 | 145 | 0 |
24 | Locked | 38.6 | 109 | 0 |
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal | Frequentie (Hz) | Vermogen (dBmV) | Symbol Rate (ksps) | Modulatie | Kanaalnummer |
1 | 52000000 | 46.5 | 5120 | 64 qam | 8 |
2 | 58800000 | 47 | 5120 | 64 qam | 7 |
3 | 38400000 | 46.8 | 5120 | 64 qam | 10 |
4 | 45200000 | 47.3 | 5120 | 64 qam | 9 |
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal | Kanaal soort | T1 Timeouts | T2 Timeouts | T3 Timeouts | T4 Timeouts |
1 | ATDMA | 0 | 0 | 32 | 0 |
2 | ATDMA | 0 | 0 | 69 | 0 |
3 | ATDMA | 0 | 0 | 40 | 0 |
4 | ATDMA | 0 | 0 | 36 | 0 |
Ik zie heel veel T3'Timeouts, die zouden vrijwel 0 moeten zijn.
Kun je de splitter er eens tussenuit halen en de groene stekker rechtstreeks in de wandcontactdoos?
Dan het modem 30 seconden van de stroom en over meer dan een uur de downstream en upstream nog een keer hier plaatsen.
Ik wacht nog even met acties. Gisteren heeft n.a.v. de problemen Ziggo technische dienst gebeld en woensdag komt een escalatie monteur langs om alles te bekijken en te meten. Hopelijk ontdekt hij wat en wordt het opgelost.
Jammer van de tijd die ik hier ingestoken heb, ik had een ander kunnen helpen in die tijd.
In ieder geval succes gewenst verder.
Beste Bert, je hebt echt je best gedaan en dit waardeer ik ten zeerste. Ziggo zelf heeft mij gecontact om een monteur langs te sturen. Ik hoop dat deze met de metingen het probleem kunnen oplossen. Daarom hoop ik dat je niet teleurgesteld bent. Ik heb nog nooit zo'n snel en deskundig advies van iemand gekregen als jou. Succes met het helpen van mensen.
@riedo1 Ik had het verkeerd gelezen, terwijl je tekst heel duidelijk is: "Gisteren heeft n.a.v. de problemen Ziggo technische dienst gebeld"
Ziggo zelf heeft je gebeld, dat is altijd prima natuurlijk, dat kan mogelijk ook voortgekomen zijn uit dit topic.
Dan is het nu al snel in goede handen.
@riedo1, ik zie dat de monteur is geweest en een hoop heeft vervangen! Hoe ervaar je het signaal nu? 🙂
Gisterenavond na het bezoek van monteur 's-morgens hebben we geen storingen meer gezien. Mogelijk is het opgelost hoop ik, nog even een paar dagen aanzien. De monteur heeft goed zijn best gedaan.
Beste Bert, de monteur is langs geweest en heeft de contactdoos aan de muur vervangen. De oude contactdoos had nog een coax aansluiting en internet aansluiting. Volgens hem was deze contactdoos ook gevoelig voor 4G signalen. Tevens was het modem te sterk 10,5 -11 en d.m.v een demper heeft hij het modem bijgesteld tot max 10. Dit resulteerde in een gebundelde upsteam-kanalen, T3 timeouts in verlaging bij alleen kanaal 1 op 1 en de rest 0. Ook heeft hij de kabel tot aansluitkastje doorgemeten en was goed.
Tot nu toe werkt alles goed. Mogelijk heb je iets aan deze informatie om anderen te helpen.
Alleen de contactdoos aan de muur is vervangen en een demper geplaatst op het modem.
@riedo1 TOP, dank je, Veel succes verder gewenst 🙂
Er is inmiddels 2 keer een andere monteur langs geweest. Zoals vermeld de eerste keer is het muurkastje vervangen en het modem gedempt. Dit heeft echter niet gehlopen. De laaste week heb ik meerdere keren op een avond het "momentje" rechtsboven in beeld en beeld komt niet terug. Scrollen naar andere zender gaat dan wel maar de oorspronkelijke zender geeft een tijd zwart beeld. Laatste monteur had het over een IP conflict met de next mini. Hij heeft de internet aansluiting nu van het modem weggehaald en aangesloten op de TP-link Wifi booster. Leek eerst goed maar nu weer "momentje" in beeld. Wordt een beetje gestoord dat ze het maar niet kunnen oplossen en het kijken naar de tv is ook op deze wijze geen plezier meer.
Die TP-Link wifiboosters gaan in de loop van de tijd vreemde dingen doen in het netwerk.
Hoe oud is die TP-Link wifibooster?
ik heb deze nu ruim een maand geleden gekregen.
ik heb nu ook de next mini een vast IP adres gegeven.
Welke TP-Link wifibooster heb je precies?
Ik bedoelde de zwarte wifibooster.
ik heb 3 witte TP-Link boosters
Deco M4R
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.