Dag
edmondvs Ja, ik lees mee...
In de uitleg over het gebruik van een DVD recorder als het analoge signaal is vervallen, heb ik daarom de Humax 5200c ook genoemd. Opnemen vanaf een decoder kan prima, maar dan zou je er eigenlijk al een apart moeten reserveren voor het gebruik met de DVD recorder, en een ander voor het Tv kijken. Niet de beste oplossing, maar dat gaf ik ook eerlijk aan. En anders word het even wennen, maar er zijn toch wel wat mensen welke zo werken en het prima vinden.
Maar je kan uiteraard de DVD recorder ook aansluiten op de Humax 5200c als je zo opnames op DVD wil zetten. Deze Humax is echter ook op te nemen in je netwerk, maar dat is niet heel eenvoudig. Heb daar wel ook een topic voor aangemaakt.
Het is inderdaad de vraag of de 5200c daar goed werkt, want ook deze is ook wel gevoelig voor een signaal dat nadelig beïnvloed word of niet in orde is. Maar natuurlijk heb je met de 5200c we veel meer apparaat in handen. En als je je rustig oriënteert en inleest is het gebruik ervan zeker niet moeilijk.
Even over de smartcard: zoals je in dit topic kan zien: https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-ofwel-fupc-gebied-26634 zie je dat het alleen mogelijk is een smartcard te gebruiken als je fZiggo, ofwel oud Ziggo gebied woont. Heb je geen smartcard, ontvang je wel alle vrije zenders.
Woon je in fUPC gebied, dan is het gebruik van een smartcard niet mogelijk, maar ontvang je tevens alle vrije zenders. Maar goed, de uitleg is daar denk ik wel duidelijk over. Daar staat dus ook bij dat Ziggo in bepaalde situaties zal aangeven dat de Humax niet bruikbaar is in jou postcodegebied.
Hoe verkrijg je een smartcard? Dat kan alleen nog via Ziggo zelf. Het heeft dus geen zin een nieuwe of gebruikte smartcard te kopen, al bieden mensen deze nog wel steeds aan, vaak ook samen met een Humax. Maar deze zullen niet worden geactiveerd.
Hoe krijg je dan wel een goed exemplaar? Dat kan door bij Ziggo bv. een CI module (goedkoopste optie) te huren voor 2 euro per maand. Daarbij zit dan een smartcard welke je kan gebruiken in de 5200c. Let op: Bij de Humax 5500c/5550c is het niet mogelijk een smartcard te gebruiken.
Maar gezien je verhaal ziet het ernaar uit dat je in fUPC gebied woont, en dan kun je het verhaal smartcard dus vergeten. Het is niet anders.
Zo zie je maar weer, ik help je toch weer op weg. Ik ben niet zo slecht hoor. Veel plezier van de 5200c en ik hoop dat deze geen fouten laat zien op de andere locatie, maar dat is dus wel even afwachten.