1
Vraag
2
Reacties
jvdst77

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Storing 2e tv

Goedenavond, sinds een week of 2 hebben wij storing op onze tweede tv (slaapkamer) zodra er op de mediabox (aangesloten op tv in de woonkamer) naar het hoofdmenu of dvr menu gegaan wordt. Het beeld in de slaapkamer wordt dan blokkerig of het signaal valt zelfs volledig weg. Op de tv in de slaapkamer kijken we digitaal via de kabel. Reeds met een andere kabel getest maar ook dan blijft het probleem bestaan. Volgens de ziggo helpdesk kan het niets met de mediabox te maken hebben. Echter gewoon tv kijken tegelijk is geen probleem en het beeld is goed maar zodra hoofdmenu/dvr menu gekozen wordt op de mediabox ontstaat het probleem weer. Heeft iemand een idee? Alvast bedankt voor de feedback.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @jvdst77 wat ik zie is dat de splitter op de coax-aansluiting (waar de groene kabel is verbonden met het AOP) aan vervanging toe is. Een moderator van @Ziggo kan in in dit topic langskomen en een correcte splitter toesturen. Ik neem aan dat op de linker poort van je huidige splitter is aangesloten op het modem? 

Op de foto is niet goed te zien hoe het zaakje is aangesloten, maar ikzelf gebruik een antenneversterker om de coax-kabels met de rest van de apparatuur te verbinden.

Bekijk in context

11 Reacties 11
fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Wat verstaat u onder ''digitaal via de kabel''  ?? Van een mediabox kan maar 1 HDMI naar 1 TV.   Wat voor andere kabel en TV?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @jvdst77 

Op de tv in de slaapkamer kijk je digitaal via de kabel via een CI-module of via een mediabox?

Voor de beeldvorming heb ik nog een vraag: hoe is de Mediabox XL in de woonkamer aangesloten en hoe is de TV in de slaapkamer aangesloten?

Om zoveel mogelijk problemen uit te sluiten, zou je ook een foto kunnen maken van de plek waar de  Ziggo-aansluiting (AOP) jullie huis  binnenkomt inclusief splitters en een eventuele antenneversterker?

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Het is waarschijnlijk een zwak signaal door splitters  tussen AOP en 2TV's . Dus hoe zijn de tv aangesloten dat is onduidelijk nu.

Wat is dvr menu?

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Hallo @jvdst77, hartelijk welkom op de Community!

Heb je de reacties van @fred6 en @Wim C.gezien en kun je daar op reageren? Dan helpen we je heel graag verder 😉 

jvdst77
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tv is aangesloten op de reguliere kabel maar via instelling op de tv kijken we digitaal: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/kijken-zonder-kastje

jvdst77
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

5BD26C80-723F-44AD-B12C-28B4191BA5CD.jpeg

Dag Wim,

tv in de slaapkamer alleen op de kabel aangesloten en via instelling tv kijken we digitaal: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/kijken-zonder-kastje

zie bijgaande foto’s van de aansluitingen vanaf binnenkomst kabel in ons huis. Kabel wordt via splitters als volgt verdeeld: 1x naar de woonkamer voor aansluiting op de mediabox, 1x naar slaapkamer beneden welke is aangesloten op tv en 2x naar boven waar op dit moment niets op aangesloten is.

95EE8FC7-7416-4B7B-8AE6-7724F489291A.jpeg

5ADC03A1-3402-4641-A027-265C40D4B5A0.jpeg

jvdst77
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vreemde is dat we tot 2 weken geleden nooit problemen gehad. Met dvr menu bedoel ik het menu waar je opgenomen programma’s staan. Dus zolang we alleen tv kijken is er op beide tv’s geen probleem maar op het moment dat het hoofdmenu of dvr menu geopend wordt op de mediabox gaat het beeld in de slaapkamer storen (blokkerig) of valt geheel weg (zwart beeld met melding “geen signaal”)

jvdst77
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Krista,

 

sorry drukke week; zojuist reactie gestuurd.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @jvdst77 wat ik zie is dat de splitter op de coax-aansluiting (waar de groene kabel is verbonden met het AOP) aan vervanging toe is. Een moderator van @Ziggo kan in in dit topic langskomen en een correcte splitter toesturen. Ik neem aan dat op de linker poort van je huidige splitter is aangesloten op het modem? 

Op de foto is niet goed te zien hoe het zaakje is aangesloten, maar ikzelf gebruik een antenneversterker om de coax-kabels met de rest van de apparatuur te verbinden.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

WillemA1_0-1645226725736.jpeg

Plaats een afsluitweerstand op de niet gebruikte uitgang. En hoeveel Tv's heb je nu in totaal? @Wim C. noemt al een goed punt: een oude splitter. Daar moet even een POA01 op. @Maud , kan jij die even naar @jvdst77 opsturen? @jvdst77 zet even je gegevens in je profiel. 

Haal de splitter die je nu hebt ook eens van het AOP af. Ik ben wel benieuwd of daar een recente eengaats AOP is geplaatst. Ik zie daarop alleen geen aarding. Dat is wat slordig. Maar het is ook raadzaam je splitter/multitap aan aarde te leggen. Er zit vast ergens een aardblokje in de meterkast. 

Maar wat je noemt lijkt een beetje op een Tv die moeite heeft met bepaalde retoursignalen van de XL. Dat zien we eigenlijk zelden, maar het is natuurlijk vreemd dat het issue alleen optreed als je het DVR menu opent. Met een signaalprobleem/signaaltekort, zou het issue er eigenlijk altijd meten zijn. 

Maar plaats eerst de POA01 die je via Ziggo krijgt, en @Maud  wil je dan ook even de juiste kabel meesturen voor de verbinding POA01-->modem? En plaats een afsluitweerstand op je splitter/multitap op de niet gebruikte uitgang(en). En dan moeten we maar even kijken hoe dat uitpakt, en zo nodig verder spitten.

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @vdst77, drukke weken horen er altijd bij, geen probleem! Zo te lezen hebben @Wim C. en @Willem-A1 een top analyse gedaan! Er komt een nieuwe splitter met een nieuwe kabel voor je modem jouw kant op. Binnen 2-3 dagen heb je deze in huis. Laat je aan ons weten of het daarna beter gaat? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic