Mijn vrouw komt thuis met de mededeling dat ziggo per 1 oktober 2024 stopt met de CI+ kaart en dat de humax buiten werking word gezet mede doordat ook daarin de CI+ kaart niet meer werkt.
Mijn vrouw kijkt boven graag Tv en in deze samsung zit nog een oude CI+ kaart, verder kijkt en neemt graag haar eigen series op via de humax.
Maar klopt het dat dit straks allemaal niet meer kan,TV kijken en Humax opnemen met en via de CI+ kaart.
Mocht dit zo zijn dan neem ik helaas afscheid van ziggo want dit was nu net het sterkste punt van ziggo tv kijken via een coax kabel en geen gedonder met apps enz.
Alvast Bedankt voor een reactie
Henk
Opgelost! Ga naar oplossing.
Klopt niets van, alleen enkele interactieve diensten worden uitgezet.
Opgelost: Vervalt de ontvangst via de CI+ Module? - Ziggo Community
Het is vandaag 5 oktober 2024 en helaas was ik niet in staat om eerder te reageren.
Maar alles werkt nog steeds zoals het was,vrouwtje kan boven nog steeds haar tv kijken en met de humax opnemen en afspelen.
Je word door bepaalde media op een vlas spoor gezet en de ene schrijft er gebeurt niets(die heeft gelijk) terwijl een andere een heel andere mening heeft.
Tot nu toe geen merkbaar verschil geconstateerd en hopelijk blijft dit ook zo.
Een ieder bedankt voor zijn of haar reactie.
We kunnen wel afsluiten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Klopt niets van, alleen enkele interactieve diensten worden uitgezet.
Opgelost: Vervalt de ontvangst via de CI+ Module? - Ziggo Community
Oke ,positief om dit te lezen.
Mijn vrouw heeft het gehoord van onze kleinzoon die dit had gelezen in Totaal TV.
Ook daar staat hetzelfde.
Ziggo versobert diensten op CI+ module en oudere decoders | Totaal TV
Bedankt voor deze link , zal het even doorlezen.
Het ging mij er om dat mijn vrouw rustig op bed liggend graag boven tv wil kijken en terug kan kijken wat ze heeft opgenomen.
Zowel lineair (live) TV kijken als opnemen blijft werken zoals ze gewend is.
De rode knop functie voor interactieve diensten kan je vervangen door de ZiggoGOTV/ZiggoGO app. Je kan er trouwens ook live tv mee kijken.
Je kan op verschillende manieren de ZiggoGO apps en/of website gebruiken. Voor de gebruiker lijkt het hetzelfde maar zijn toch anders in mogelijkheden.
De ZiggoGOTV app die je gebruikt op de SmartTV en boxjes werkt alleen op een Ziggo internet verbinding. Dus niet op een andere internet aansluiting. https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv
Ben zeker benieuwd naar de oplossing aangezien ik precies hetzelfde heb. Ziggo gebeld en krijg te horen dat ik maar een nieuw product erbij moet huren a €4,- per maand! Iets wat in het verleden door ziggo verstrekt is wat goed werkend is/was nu buiten werking stellen en als oplossing iets betalends voor aanbieden liijkt mij niet de oplossing!
Waarom een nieuw product huren voor vier euro per maand?
Je kan toch ook een nieuwe CI+ module huren voor twee euro per maand?
Dan heb je die smartcard en stop je in de Humax en klaar is kees.
@Rara62 schreef:Ben zeker benieuwd naar de oplossing aangezien ik precies hetzelfde heb. Ziggo gebeld en krijg te horen dat ik maar een nieuw product erbij moet huren a €4,- per maand! Iets wat in het verleden door ziggo verstrekt is wat goed werkend is/was nu buiten werking stellen en als oplossing iets betalends voor aanbieden liijkt mij niet de oplossing!
Er is nooit iets door Ziggo verstrekt. Bij Ziggo moest je al je hardware zelf kopen, ten tijde van de voorgangers bij ons Casema kreeg je als nieuwe klant een mediabox kado elke extra box of ci module en smartcard moest je kopen. Er wordt slechts 1 functie uitgeschakeld en daar hoeft niets voor te worden gehuurd. Zie de opties die Karel noemt.
Voor het terugkijken heeft een smartcard in een Humax geen nut.
@Rara62 wat is uw hoofdontvanger of kijk methode? Er hoeft alleen €4,00 te worden betaald vanaf een tweede box, de eerste ontvanger hoort bij uw abonnement.
Wil reageren op opmerking van Rara62.
Wie heeft er nu gelijk komt er wel of niet een verandering op 1 oktober 2024 aangaande de CI+ kaarten.
Als ik andere CI+ kaarten moet aanschaffen voor € 2,00 per maand is dit puur winst voor ziggo want de oude kaarten doen het mij nog prima.
Ziggo is al duur tov van KPN of Odido en halen ze deze geintjes uit , wij moeten de kassa weer vullen van ziggo schijnt het.
En het vreemde is dat je van ziggo zelf niets hoort.
Dit is achterbaks.
@Henk.B schreef:Wil reageren op opmerking van Rara62.
Wie heeft er nu gelijk komt er wel of niet een verandering op 1 oktober 2024 aangaande de CI+ kaarten.
Als ik andere CI+ kaarten moet aanschaffen voor € 2,00 per maand is dit puur winst voor ziggo want de oude kaarten doen het mij nog prima.
Ziggo is al duur tov van KPN of Odido en halen ze deze geintjes uit , wij moeten de kassa weer vullen van ziggo schijnt het.
Dit is achterbaks.
Alleen het interactieve (ondemand/uitzending gemist) onder de “rode knop” van de CI+ module en/of kabelontvanger wordt vanaf 1 oktober niet meer ondersteund. Voor het interactieve kan je daarvoor in de plaats de gratis ZiggoGO/ZiggoGOTV app gebruiken, wat overigens al langer kan.
@@Henk. schreef:Mijn vrouw komt thuis met de mededeling dat ziggo per 1 oktober 2024 stopt met de CI+ kaart en dat de humax buiten werking word gezet mede doordat ook daarin de CI+ kaart niet meer werkt.
Het is weer een typisch voorbeeld van de bekende F.U.D tactiek natuurlijk. 😏
Google: Fear, uncertainty, and doubt
De managers zullen tevreden zijn.
@Henk.B schreef:Wil reageren op opmerking van Rara62.
Dit is achterbaks.
Zolang die kaarten actief worden gebruikt is er niks aan de hand. Gaat er 1 onverhoopt stuk dan zal er wel een volledige nieuwe set van smart card en module moeten worden gehuurd. Die € 2,00 is niet volledige winst ziggo zal een deel moeten afdragen aan bijvoorbeeld irdeto om hun encryptie methoden te mogen gebruiken. De maker van die ci modules waar Ziggo deze zaken inkoopt mogen die encryptie methoden ook niet zomaar gebruiken.
Ik kan u uit eigen ervaring vertellen dat ook KPN met het opdoeken van Telfort die klanten daarvan ook op kosten hebben gejaagd.
Ziggo heeft de klanten wie het betreft benaderd via email ook met een alternatief, wat wilt u nog meer horen?
U schrijft "Ziggo heeft de klanten wie het betreft benaderd via email ook met een alternatief".
Dan "wat wilt u nog meer horen?", ik heb hierover nog nooit een email ontvangen van Ziggo , alleen maar over extra pakketten.
@Garihd schreef:Zolang die kaarten actief worden gebruikt is er niks aan de hand.
Hoezo "actief" worden gebruikt?
Het kan toch zijn dat een of meerdere kaarten, door wat voor redenen dan ook, een korte of langere periode niet worden gebruikt.
Dat kan Ziggo niet weten want er is geen communicatie tussen de kaarten en Ziggo, uitgezonderd dan het oudere interactieve CI/+ gebeuren.
Het gaat er om dat de kaarten actief geregistreerd staan onder je producten en indien nodig bijgewerkt/geüpdatet kunnen worden.
@Doman schreef:
@Garihd schreef:Zolang die kaarten actief worden gebruikt is er niks aan de hand.
Hoezo "actief" worden gebruikt?
Het kan toch zijn dat een of meerdere kaarten, door wat voor redenen dan ook, een korte of langere periode niet worden gebruikt.
Dat kan Ziggo niet weten want er is geen communicatie tussen de kaarten en Ziggo, uitgezonderd dan het oudere interactieve CI/+ gebeuren.
Het gaat er om dat de kaarten actief geregistreerd staan onder je producten en indien nodig bijgewerkt/geüpdatet kunnen worden.
Ik bedoel inderdaad dat bijwerken wat je noemt.
Waar het om gaat blijft gelijk het DVB-C TV signaal gaat voorlopig nog niet weg. Wat wordt gestopt daar is een bericht over uit gestuurd en de 'onzin' die sommige helpdesk medewerkers uit kramen is puur sturen van de klant richting de Mini. Maar dat is al langer gaande aan gezien de Mini voor nieuwe klanten de standaard box is bij het TV product.
Nam u één van die extra pakketten af? Want anders is dat bericht ook vreemd. U heeft niet het mailtje uit dit topic ontvangen.
https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Het-uitfaseren-van-de-CI-module-lijkt-begonnen/td-p/1403497
Bedankt voor deze link,heb deze nooit ontvangen dus alles kwam voor vooral mijn en vrouw en mij vreemd en plotseling over,
Dit terwijl ik al gebruik maakt van internet , tv enz toen de voorganger voor ons althans zich in sneek bevonden en zo langzamerhand ziggo werden.
Het is vandaag 5 oktober 2024 en helaas was ik niet in staat om eerder te reageren.
Maar alles werkt nog steeds zoals het was,vrouwtje kan boven nog steeds haar tv kijken en met de humax opnemen en afspelen.
Je word door bepaalde media op een vlas spoor gezet en de ene schrijft er gebeurt niets(die heeft gelijk) terwijl een andere een heel andere mening heeft.
Tot nu toe geen merkbaar verschil geconstateerd en hopelijk blijft dit ook zo.
Een ieder bedankt voor zijn of haar reactie.
We kunnen wel afsluiten.
Het kan natuurlijk toeval zijn, maar ik moest gisteren voor een tv met een eigen smartcard wel opnieuw de zenders ophalen/instellen ( via 'Mijn Ziggo' ), want alleen NPO 1, 2 en 3 deden het nog. Een andere tv met een gehuurde smartcard, had/heeft geen problemen.
Zou Ziggo misschien alle niet gehuurde smartcards aan het 'controleren' zijn ? Door het even 'uitzetten' van een smartcard kan gecontroleerd worden of de smartcard nog actief wordt gebruikt, want als men deze opnieuw instelt ( of laat instellen ), dan wordt de smartcard dus nog wel gebruikt. Wordt dat niet gedaan, dan is de kans groot dat de smartcard b.v. ergens in een la ligt.
Tevens zal zo het aantal eigen smartcards verminderen, Want zoals hier te lezen is, vertelt de helpdesk dat men dan maar een smartcard moet huren i.p.v. die smartcard opnieuw in te stellen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.