Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
yos wrote:
Ziggo, ik heb gezien dat er een andere mediabox is. Wij hebben géén extra MediaboxXL, is het een optie om de XL te vervangen door de Next?
bloemen64 wrote:
Zoals ik dit lees zal het overstappen op de Next het basis issue niet oplossen. Als de HBXL stukjes beeld overslaat dan zitten er teveel fouten in de data die hij binnenkrijgt om een goed beeld te maken. Het geluid loopt dan gewoon door. Er moeten al behoorlijk veel fouten inzitten voordat de box daar mee begint. Heb je nog meer storing dan stopt ook het geluid en kunnen de rare piepen en andere soort vogel geluiden komen. Maar dan is het echt mis met het signaal.
Een indicatie is de diagnose pagina in de box. Bij kwaliteit moet 100% staan en niet minder. Signaal sterke onder "uitstekend". Liefst midden in "goed". Meer is hier zeker niet beter.
de Next doet dit niet anders voor normal live tv. Ik verwacht daarom dezelfde issues op de Next. Helaas heeft de Next geen Diagnose over signal sterkte en kwaliteit meer. Zal wel niet meer nodig zijn of geeft teveel verwarring.
Als het niet in de thuis installatie zit dan kan het ook buiten zitten of je krijgt teveel signal binnen. Hierover zijn voldoende andere topics te vinden op dit forum.
Omdat je ook last hebt van onderbrekingen op internet wijst dat nog eens naar je aansluiting binnen of buiten.
Enige voordeel van de Next is dat de opname niet op het apparat gebeurt. Wil je ze terug kijken dan heb je de internet verbinding nodig om de opname uit de cloud te halen. Heb je een slechte internet verbinding dan zal je een wazig beeld of ook onderbroken beeld krijgen. Op een ander moment terug kijken kan dan helpen. Maar zo zou het niet moeten zijn.
Aangezien het er eerst niet was zou ik zeggen kijk eens in je email of er buurt "verbeteringen" zijn geweest door Ziggo een paar maanden geleden. Soms verhogen ze het signal niveau op je kabel. Waardoor je ineens last hebt. Zonder zelf iets veranderd te hebben, dat is het leuke. Het checken van de up- en downstream levels in je modem geeft daar info over.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.