1
Vraag
2
Reageer en help mee
MeindertF1

Level 8
  • 194Posts
  • 3Oplossingen
  • 52Likes

Stoelendans Formule 1 2019

Eind dit jaar lopen veel contracten af. Vettel heeft een langdurig contact bij Ferrari en Verstappen bij RedBull. En wat gaat de rest doen? Wat denken jullie? Het is nog vroeg in het seizoen 2018, maar ik durf wel een voorspelling te doen voor 2019:

MercedesF1
- Hamilton
- Ocon

Ferrari
- Vettel
- Ricciardo

RedBull
- Verstappen
- Sainz of Gasly ?

Force India
- Perez
-

McLaren
- Alonso
- Vandoorne of Norris?

Renault
- Hulkenberg
- Perez of Rowland

Williams
- Bottas ?
-

Sauber

Haas
- Magnussen
- Leclerc
12 Reacties 12
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Je bent Torro Rosso vergeten.

Mercedes F1
- Hamilton
- Ocon

Ferrari
- Vettel
- Ricciardo

RedBull met Renault of Honda ??
- Verstappen
- Gasly

Force India ??
- Perez
- ?

Torro Rosso
- Hartley
- ??

McLaren
- Alonso
- de Vries

Renault
- Hulkenberg
- Sainz

Williams
- ??
- Sirotkin

Sauber
- Ericsson
- Leclerc

Haas
- Magnussen
- Bottas ??
MeindertF1
Topicstarter
Level 8
  • 194Posts
  • 3Oplossingen
  • 52Likes
Beeblebrox wrote:
Je bent Torro Rosso vergeten.


Oeps! :fearful:
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes
Ik zelf denk dat deze wel gaat kloppen, maar denk wel dat Red Bull met een nieuwe motor ipv Honda of Renault gaat rijden, ze zijn in gesprek met Porsche en Mercedes.

Bij Ferrari denk ik ook dat Vettel eruit gaat, zeker weet ik niet, maar hieronder heb ik mijn optie gezet.

Mercedes F1
- N.Rosberg
- Hamilton

Ferrari
- Vettel
- K. Räikkönen tekent 1 jaar bij

RedBull met Porsche of Mercedes motor
- Verstappen
- Ricciardo

Force India ??
- Perez
- D.Kyat

Torro Rosso
- Hartley
- Van Doorne

McLaren
- Alonso
- de Vries

Renault
- Hulkenberg
- Sainz

Williams
- Kubica
- Sirotkin

Sauber
- Ericsson
- Leclerc

Haas
- Magnussen
- Jenson Button
MeindertF1
Topicstarter
Level 8
  • 194Posts
  • 3Oplossingen
  • 52Likes
Vandaag las ik het artikel dat Stoffel Vandoorne op het verlanglijstje staat bij RenaultF1, aldus teambaas Cyril Abiteboul. Dit maakt de stoelendans erg interessant. Wie zou daar plaats gaan maken? Het is mogelijk dat Sainz naar RedBull promoveert wanneer Ricciardo verkast van RedBull naar Ferrari. Gasly zal dan niet doorstromen en bij Toro Rosso blijven.

Wanneer Stoffel vertrekt bij McLaren zal Norris daar waarschijnlijk aansluiten. De Vries is een goede coureur, maar nog niet op niveau van de Formule1.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Na 1/3 van het seizoen toch een nieuwe stoelendans. Bottas doet het nu goed, dus die blijft ws bij Mercedes. Wil Honda ergens een Japanse coureur stallen ???. Ik denk dat Alonso en Kimi er volgend jaar niet meer bij zijn. Voor Grosjean en Stroll is het einde oefening, ws sneller dan ze denken.

Mercedes F1
- Hamilton
- Bottas

Ferrari
- Vettel
- Ricciardo

RedBull met Renault of Honda ???
- Verstappen
- Sainz ??? / ???

Force India / Rich Energy ???
- Perez
- Ocon

Torro Rosso
- Gasly
- ???

McLaren
- van Doorne
- Norris

Renault
- Hulkenberg
- Sainz ??? / ???

Williams
- Russel of Sirotkin
- Wehrlein

Sauber
- Ericsson
- Leclerc

Haas
- Magnussen
- ???
MeindertF1
Topicstarter
Level 8
  • 194Posts
  • 3Oplossingen
  • 52Likes
Nou ik kan wel zeggen dat ik op 10 april behoorlijk de plank heb mis geslagen. De move van Ricciardo naar Renault had niemand zien aankomen. Dit bracht wel een behoorlijke kettingreactie met zich mee met winnaars, maar ook verliezers. Denk eens aan Ocon die mogelijk vanaf Singapore geen stoeltje meer heeft.

Bevestigingen op een rijtje:
-Mercedes Lewis Hamilton +Valtteri Bottas
-Ferrari Sebastian Vettel
-Red Bull Max Verstappen + Pierre Gasly
-Renault Daniel Ricciardo +Nico Hülkenberg
-McLaren Carlos Sainz

Het heeft er alle schijn van dat Raikkonen heeft bijgetekend voor 1 jaar bij Ferrari. Dit om rust te creëren na het overlijden van Sergio Marchionne. Het hangt van de prestaties af van Haas en Sauber in de laatste races waar Leclerc in 2019 rijdt. Dat zal 1 van deze teams worden.

Speculaties op een rijtje:
Point F1 Force India:
De geruchten zijn dat Stroll vanaf Singapore zal instappen ten koste van Ocon. Perez neemt namelijk meer geld met zich mee. Echter heeft Ocon de steun van Mercedes en het team heeft de steun van Mercedes ook hard nodig, willen ze een B-team van Mercedes worden. In mijn ogen kan dit beide kanten op. Mocht Ocon het veld moeten ruimen, zal hij in 2019 naar McLaren of Williams gaan.

-Williams
Wanneer Stroll vertrekt naar het team van zijn vader is de verwachting dat Kubica in de Williams zit vanaf Singapore. Op deze manier kan het team en de Pool kijken of hij het nog kan na zijn ongeluk. De verwachting is dat Russell in 2019 zijn debuut zal maken bij dit team wanneer Ocon blijft bij zijn huidige team.

-Toro Rosso:
Het opleidingstraject voor de junioren is nog niet zo ver dat er een nieuwe coureur klaar is voor de Formule1. Veel namen worden genoemd uit het RedBull opleidingsprogramma maar nog niet iedereen is klaar voor de grote stap. Zien we dan volgend jaar Albon (en Russell) hier rijden?

-Sauber
Stoffel heeft nog goede banden met de teambaas Frederic Vasseur. Ik hoop echt dat Vandoorne een 2e kans krijgt bij dit team (naast mogelijk Leclerc). In alle opstapklasses rolde Vandoorne het veld volledig op, dus deze jongen kan ècht wel rijden.

-Haas:
Persoonlijk verwacht ik dat Grosjean niet meer bij Haas rijdt in 2019. Wie volgend jaar de teamgenoot wordt van Magnussen? Ik weet het nog niet. Wanneer ze zo sterk blijven rijden en structureel voor Sauber blijven zie ik Leclerc wel naar Haas gaan.

Zo`n wilde stoelendans hebben we in jaren niet meer gehad!
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Door de onverwachte moves, zat ik er ook behoorlijk naast. Ik snap werkelijk niet wat Ricciardo ziet in Renault. Buiten het feit dat hij ms veel meer gaat verdienen.

Sainz zag de bui al hangen en heeft eieren voor z'n geld gekozen zodat hij in de F1 kon blijven. Na het gezeur met Pa Sainz zal Red Bull hem ws nooit meer terug nemen.

Ferrari

Kimi zal wel blijven.

Racing Point Force India F1 team

Perez blijft. Mucho euries.
Stroll. Papa's kindje.

Haas Ferrari B1

Magnussen
Persoonlijk zie ik Grosjean ook niet blijven bij Haas. Die wordt vervangen door Leclerc.

Sauber Ferrari B2

Ericsson
Giovinazzi

Torro Rosso

Hartley's prestaties vallen tegen. Die blijft ws niet.
Nyck de Vries stapt over, hoop ik. Bij McLaren wordt hij aan het lijntje gehouden.
???

Williams

Ocon
Sirotkin zie ik niet blijven. Die valt tegen. Ms rentree van Pascal Wehrlein.

McLaren

Sainz
Lando Norris
MeindertF1
Topicstarter
Level 8
  • 194Posts
  • 3Oplossingen
  • 52Likes
En wederom een bevestiging voor 2019:
Stoffel mag op zoek naar een nieuwe werkgever en Lando Norris (geen familie van Chuck) mag volgend jaar racen bij McLaren.

De geruchten worden ook telkens sterker dat Kvyat terugkeert bij ToroRosso en dat Antonio Giovinazzi naar Sauber gaat.

Na Monza denk ik dat Leclerc in 2019 naar Ferrari gaat. Kimi heeft met het blokkeren van Vettel het kampioenschap voor Ferrari een aardige deuk opgeleverd. Daarnaast had Vettel ook een paar rondjes kunnen wachten, maar dankzij het uitblijven van teamorders, kon Lewis winnen in Monza. Vettel zei zelf `Ik moet tegen 3 auto`s vechten en Lewis maar tegen 1'. Mijn mening is dat Ferrari afgelopen weekend duidelijke teamorders had moeten afspreken voor het kampioenschap, al had ik een overwinning voor Kimi prachtig gevonden. In deze fase van het kampioenschap moet je denken aan het team en niet meer aan individuele successen binnen Mercedes en Ferrari.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Het is niet meer bij te houden, Kimi naar Sauber en Leclerc naar Ferrari.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Dat is toch prima bij te houden?
Zijn maar twee namen 🙂
MeindertF1
Topicstarter
Level 8
  • 194Posts
  • 3Oplossingen
  • 52Likes
Afgelopen weekend weer wat moois gehoord over de lineup van Toro Rosso: Pascal Wehrlein en Daniil Kvyat worden in Rusland aangekondigd voor 2019.
MeindertF1
Topicstarter
Level 8
  • 194Posts
  • 3Oplossingen
  • 52Likes
Inmiddels zijn weer enkele namen bevestigd voor het seizoen 2019. Ik heb weer wat zaken op een rijtje gezet:

MercedesF1
-Hamilton
-Bottas

Ferrari
-Vettel
-Leclerc

RedBull Honda
-Verstappen
-Gasly

Point Racing Mercedes
-Perez
-(Dit wordt waarschijnlijk Stroll)

McLaren Renault
-Norris
-Sainz

Renault
-Hulkenberg
-Ricciardo

Williams Mercedes
-Russel
-(Dit wordt waarschijnlijk Ocon)

Sauber Ferrari
-Raikkonen
-Giovinazzi

Haas Ferrari
-Magnussen
-Grosjean

Toro Rosso Honda
-Kvyat
-
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic