1
Vraag
2
Reacties
woutvankoot

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Stingray Music stopt vanaf 1 april 2019 bij Ziggo. Wat komt ervoor in de plaats?

Ziggo stopt vanaf 1 april 2019 met Stingray Music. Wat komt ervoor in de plaats?
72 Reacties 72
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Xite zenders met dank aan Lycke Ziggo voor het overzicht in een ander topic.
863 - Mini Disco
864 - Teen Party
865 - Piratenplaten
866 - In de Kroeg
867 - POP NL
868 - Schlagerfest
869 - XITE Hits
870 - Muziek Van Nu
871 - Zeroes Heroes
872 - Back 2 The 90s
873 - 80s Flashback
874 - 60s & 70s Fever
875 - Gouwe Ouwe
876 - Thuisorkest
877 - Yoga Flow
878 - Op De Koffie
879 - Pure Focus
880 - Mellow Beats
881 - Take It Easy
882 - Jazzy Diner
883 - LOVE.
884 - Voel Je Goed
885 - Sing-Along
886 - Huisfeestje
887 - All Out Dance
888 - Workout!
889 - Reggae Feels
890 - Siempre Latino
891 - Country Roads
892 - Twist Again
893 - Rock Legends
894 - Rock On
895 - Kneiterhard
896 - Indie Wave
897 - Sit Back & Jazz
898 - Soul Baby
899 - Straattaal
900 - Urban Vibes
901 - Oranje Boven
902 - Ziggo Dome
Peppes

Level 2
  • 1453Posts
  • 1Oplossingen
  • 38Likes
Ik heb het gezien Bert. Maar wat wij zo mooi aan Stingray vonden dat we zelfs op land konden zoeken en zo achter muziek kwamen waar we hier nog nooit van gehoord hadden.
Zo heb ik, dankzij dat systeem, heel wat cd's besteld uit Portugal, Argentinie, Zweden en Noorwegen.
Wat er voor in de plaats komt is middle of the road meuk die er allang is, meer van hetzelfde. Daarbij had je bij de Stingray kanalen in elk geval af en toe nog de indruk dat er in stereo werd uitgezonden, iets wat bij de rest van de radio kanalen ook al niet belangrijk schijnt te zijn.
Net als met "sommige tv kanalen" het is eigenlijk niks, maar de middle of the road mensen vinden het prachtig, dus is het goed genoeg. Maar als je het niet erg vind noem ik het pulp en heeft het niets met kwaliteit te maken.
Pandorasbox

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ze blijven aan het weg nemen van goede zenders, ik heb altijd geleerd, never change a wining team, wel voor mij gaat dit de doorslag geven stingray weg ik naar glasvezel:stuck_out_tongue_closed_eyes:
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Fijn dat je even een account aangemaakt hebt om ons dit heugelijke feit te melden. :sunglasses:
Pandorasbox

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
je moet iets he ?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Gebruik.
www.tunein.com
Al 100 :wink: jaar de beste bron voor anything.

Ik gebruik het in de huiskamer met App op Phone of Tablet met Connectie naar een Bleutooth Reciever Boxje, aangesloten op mijn Audio Versterker. Om maar 1 simpele toepassingsmogelijkheid te noemen.
Er zijn Multimedia Receivers met ingebouwde Tunein Application. Etc. etc.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Pandorasbox wrote:
je moet iets he ?

Jammer dat je er alleen niet bij schrijft dat Ziggo daarvoor wel andere zenders voor terug plaatst. Ziggo voert op 1 april een wijziging van het digitale radio zenderaanbod door. De nonstop en reclamevrije radiozenders van Stingray worden vervangen door het nieuwe zenderaanbod van Xite Music.

Meer info:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-maakt-overzicht-exclusieve-radiozenders-xite-music-bekend/

En kom niet met gebruik van app, want die kan je nog gewoon blijven gebruiken op je device. Dus nog steeds geen problemen toch 🙂
sinon69

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ziggo gooit de zenders van Stingray eruit. En ziggo zegt dat het daarmee de meerderheid van de kijkers en luisteraars tegemoet komt. Althans volgens een email dat ik ontving. Ziggo geeft toe dat het klassieke gedeelte en zenders die een kleine minderheid beluistert, inderdaad niet meer worden doorgegeven. Ziggo is er dus niet voor iedereen maar uitsluitend voor de meerderheid van de mensen die bepaalde soorten muziek, waarvan Ziggo toch minstens 30 zenders in het pakket heeft, is.
Klassieke muziek die Stingray als en ook easy listening worden geschrapt want daar luistert en kleine minderheid naar. En die kan Ziggo missen. Doen andere providers dus ook. Heb ik en vel anderen misschien nog elders een mogelijkheid
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Sinon,

De Stingray app kun je straks in ieder geval nog blijven gebruiken, maar met de nieuwe zenders van Xite is er in ieder geval ook 1 zender met klassieke muziek en dat is kanaal 876 genaamd Thuisorkest.
Misschien zijn er nog wel meer zenders met klassieke muziek, maar we zullen tot 1 april moeten afwachten wat de zenders precies inhouden.

Groet,
Evert
sinon69

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja Stingray kun je als app gebruiken maar na 1 april moet je er voor gaan betalen.
Dus Ziggo laat zijn klanten mooi in de steek en dan zeg ik het netjes.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
De Stingray app hoef je slechts 1 keer in de 180 dagen te heractiveren. Als je dat nou doet op 31 maart, kun je in ieder geval weer 180 dagen vooruit. En wellicht heeft Xite dan na die 180 wel een eigen app 🙂
sinon69

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dat is tenminste iets. Het blijft een rode kaart voor Ziggo hoor. Het feit alleen al dat Ziggo binnen twee weken zegt/schrijft dat het stopt met Stingray. :japanese_ogre:
petercox

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben geschrokken van het verdwijnen van stingray daarvoor krijgen we een commercieel kanaal van ziggo zelf en thema kanalen waar ik al overal mee lastig gevallen wordt, waar is het klassieke aanbod van het XITE zeg maar rustig 0 kanalen,
nog meer van hetzelfde waar al een overaanbod van is. ben voor de zoveelste keer zwaar teleurgesteld in het culturele gehalte van het ziggo aanbod.
kom nu onderhand eens met een fatsoenlijk cultuur pakket.
helaas ben ik genoodzaakt deze beslissing van jullie kant te moeten compenseren in mijn maandelijkse bijdrage.
Toon2

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Even de site van Xite bezocht, en daar wordt aangegeven dat ze m.i.v. 1 april met radiokanalen beginnen. (nu dus nog geen ervaring in). De site ziet er rommelig en amateuristisch uit. De nieuwe radio kanalen worden als volgt aangekondigd:

Tune in vanaf april! Dit is namelijk niet de radio zoals je gewend bent van jouw paps op zondagmiddag. XITE Music is digitale radio die perfect past bij JOU en al je muzikale moodswings!

Waarom jij XITE Music nodig hebt in je leven?
Als jij een kroegentocht wilt doen vanaf de bank, dan luister je de leukste kroeghits via het radiokanaal ‘In De Kroeg’. Wil je terug naar het MSN tijdperk? Luister dan naar Britney Spears en Jamelia via de radio channel ‘Zeroes Heroes’. Ook wanneer jij moet babysitten, dan hebben wij het perfecte radiokanaal voor je favo oppaskindjes. Superhandig! (Hoef jij ze niet meer achter het behang te plakken, en zet je in plaats daarvan simpelweg het radiokanaal ‘Mini Disco’ op.)
Wat jouw music mood ook is, we got you!

Welnu; Ik ben die "paps die op zondagmiddag naar Stingray luistert". Ik zit niet te wachten op een jongerenzender met deze onzin. Ik vraag me af waarom Ziggo deze wijziging doorvoert. Ik heb op de community nog niemand enthousiast horen roepen "hoera, fijn dat we Xite krijgen".
Is dit een financiële keuze? Is Xite eigendom van een familielid van de Ziggo directie? Is dit om de jeugd aan te spreken (die thuis nooit naar de radio luisteren)??????????
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Zover als ik weet heeft het te maken met de hoge vergoeding die Stingray vraagt. Dat is ook de reden dat KPN ermee gestopt is.
Als mensen iets meer de zoekfunctie zouden gebruiken en in bestaande topics verder zouden gaan in plaats van steeds een eigen topic te starten over hetzelfde, zou dat ook sneller duidelijk zijn. :sunglasses:
Toon2

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Jammer dan dat Ziggo in haar schaarse berichtgeving hierover, zelf niet aangeeft wat haar beweegredenen zijn voor deze wijziging.
Zelf duidelijk de verschillen aangeven tussen Stingray en Xite. En mij niet verplichten via de zoekfunctie van deze community naar antwoorden te laten zoeken.
Als abonnee wil je toch serieus genomen worden? Per jaar betaal ik 12 x 75 euro = 900 euro. Bij dat geld past toch een nette, complete voorlichting?
Brutus53

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik werk veel met streaming audio van Stingray met de Stingray-App die je alleen kunt krijgen wanneer Ziggo Stingray in zijn pakket blijft houden!

Voordelen van Stingray:
Het is een prima werkende app, die de klassieke muziek zeker niet vergeet.
Het mooie van Stingray is dat het alle nummers van begin tot zijn einde volledig afspelen!
Bij instellingen kan je de kwaliteit van het geluid veranderen.

Vraag:
Heeft zijn opvolger wel klassieke muziek en een streaming- app?

Voor mij mag Stingray blijven en moet ook als app promotie krijgen!!!
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ik zou zeggen probeer de zoekfunctie eens. Dat zal waarschijnlijk sneller en meer informatie opleveren dan het zoveelste nieuwe stingray topic te maken.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
Je kunt de app blijven gebruiken. Vanaf 1 juli moet je er wel voor gaan betalen.
Felice

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waardeloos aanbod van Xite. Sinds mijn verhuizing geen radio aansluiting mogelijk en nu ook nog muziek kwijt die ik leuk vind ?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic