peterbx

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Stiekeme downgrade TV Complete Next?

Heb onlangs een nieuwe 4K tv aangeschaft. Tot eind november kon ik daar diverse 4K zenders mee bekijken. Geheel volgens de website van Ziggo. Mediabox Next, TV Complete Next - althans de info die tot eind november daar was te lezen.

Sinds een paar dagen kan ik echter geen 4K-zenders meer bekijken, op kanaal 14 na.

Ben een paar uur tevergeefs ‘in de weer’ geweest met Ziggo, kabels, instellingen 😡

 

Helpdesk Ziggo beweert dat het abonnement niet is gedowngrade (ik zou daarom bijv. kanaal 205 moeten kunnen bekijken, werd gisteren verteld!) maar ik heb de stellige indruk dat dit stiekemweg toch is gebeurd. Ook op de website zie ik nu ineens dat alleen het Ziggo (met dit abo) sportkanaal 14 in 4K wordt aangeboden. Signaal op dat kanaal is prima.

 

Hebben andere gebruikers ook deze ervaring?

Of zou ik een ‘transport stream’ kunnen missen (wordt ontkend door Helpdesk)?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @peterbx. Gefeliciteerd met je nieuwe tv! Ik heb je account bekeken om het zeker te zijn. Het zenderpakket is recent niet gewijzigd. 

 

Bij ons kijk je Formule 1 in 4K op Ziggo Sport (kanaal 14), en bij Movies & Series XL zit momenteel één 4K zender: Love Nature (kanaal 205). Daarnaast bekijk je via Movies & Series diverse films en series in 4K. Dit was voor eind November ook al het geval. Er is geen ander aanbod in 4K zenders geweest bij ons, het is dus niet mogelijk dat je naar andere zenders in 4K hebt kunnen kijken.

 

Het kan zijn dat je vorige toestel het beeld heeft omgezet naar 4K met bepaalde filters. Dan zie je 4K in beeld als je het toestel de beeldinformatie laat weergeven, ook al is de bron niet in 4K. Dit heet upscaling en dergelijke filters maakt het beeld niet perse beter. Zou dit je vergissing kunnen verklaren?

Bekijk in context

8 Reacties 8
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23612Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik ga dit even voorleggen aan een Ziggo Medewerker, want Ziggo zal nooit zonder toestemming van de klant iets uit zichzelf downgraden. De klant is verantwoordelijk voor de samenstelling van zijn abonnement. Daarom zal ik vragen of ze kunnen kijken wat er gaande is, dit is een klant helpt klant community en dit ben ik nog nooit tegen gekomen, dus goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

 

Als tweede wil ik je graag even volgende vragen dan kunnen we een beeld vormen met hoe alles is verbonden en aangesloten, voor de Ziggo medewerkers ook handig om te weten.

 

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ziggo heeft enkel Love Nature kanaal 205 en Ziggo Sport als opgewaardeerd UHD kanaal waarvan de F1 deels UHD is de rest van de programma's op dat kanaal niet en ESPN echter dat kanaal is een uhd variant die gewoon 1080i is aangevuld met HDR. 

Voor kanaal 205 in uhd is een netwerk verbinding nodig de Next haalt dit als IP kanaal binnen niet als DVB-C.

 

Dus mogelijk gaat het wat 205 betreft daar mis, Ziggo heeft in hun wijsheid voor de UHD variant geen apart kanaal nummer toegewezen, wat in mijn ogen een misser is.

 

Ps @peterbx Love Nature zit in het Movies en Series XL pakket dat is geen onderdeel van TV Compleet!!!

 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Kanaal 14 is nu het enige wat voor iedere abonnee met een next in 4K uitzend.

Love Nature alleen met een geschikt pakket .

 

Ziggo haalt HD-zenders uit de etalage | Totaal TV

 

De gehele maand november stonden hierdoor de zenders RTL Crime HD, RTL Lounge HD, Discovery Science HD en Love Nature HD voor alle klanten met het digitale basispakket TV Start/TV Standaard open.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @peterbx. Gefeliciteerd met je nieuwe tv! Ik heb je account bekeken om het zeker te zijn. Het zenderpakket is recent niet gewijzigd. 

 

Bij ons kijk je Formule 1 in 4K op Ziggo Sport (kanaal 14), en bij Movies & Series XL zit momenteel één 4K zender: Love Nature (kanaal 205). Daarnaast bekijk je via Movies & Series diverse films en series in 4K. Dit was voor eind November ook al het geval. Er is geen ander aanbod in 4K zenders geweest bij ons, het is dus niet mogelijk dat je naar andere zenders in 4K hebt kunnen kijken.

 

Het kan zijn dat je vorige toestel het beeld heeft omgezet naar 4K met bepaalde filters. Dan zie je 4K in beeld als je het toestel de beeldinformatie laat weergeven, ook al is de bron niet in 4K. Dit heet upscaling en dergelijke filters maakt het beeld niet perse beter. Zou dit je vergissing kunnen verklaren?

peterbx
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kijk, aan deze reactie heb ik wat. Klantenservice was hiervan blijkbaar niet op de hoogte. Probleem overigens nog niet helemaal opgelost, maar het is nu wat minder mysterieus 😉

peterbx
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank! Het gaat mij net even te ver om hier van alles over mijn modem/historie te delen. Dit zijn foto's van mijn AOP. Versterker is in orde. 

peterbx
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank! Het was blijkbaar geen vergissing, zie eerdere reactie. Het was toch een downgrade (na een zeer kortstondige upgrade). Spijtig dat de betreffende Ziggo-medewerker dit (ook) niet wist. 4k-probleem is hiermee trouwens nog niet opgelost.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@peterbx welk 4K probleem heb je nu dan nog?

Uitgelicht topic