1
Vraag
2
Reacties
de rijp

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Stereoset aansluiten op mediabox

Om mijn stereoset aan te sluiten op de mediabox next heb ik gebruik gemaakt van een kabeltje met aan de ene kant een tulpaansluiting (achteringang stereoset) en aan de andere kant een minijack 3,5 mm (achteringang mediabox next). Volgens mij moet het zo goed zijn. Maar... ik krijg geen geluid uit de radioboxen. Moet ik misschien nog iets instellen bij de mediabox? (De ingangsbron van de stereo heb ik op Line gezet, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen).

Weet iemand wat niet goed is gegaan of wat ik nog meer moet doen? Dank voor de moeite!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Je kan via voice comando natuurlijk de radio zender kiezen. Alleen next aanzetten . Radio zender inspreken . Dan hoeft de tv niet aan.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke stereoset heb je in gebruik?

Wat staat er bij die tulp ingangen van de stereoset?

de rijp
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb een Pioneer x-hm21.

Er staat LINE bij de tulpaansluiting.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@de rijp Heb je de juiste bron geselecteerd op de stereo set? en zet dolby uit in het menu van de next. en op de ab zit een toets "audio in" toets die in. Ik herinner mij dit omdat mijn ouders volgens mij dit model hadden. en in mijn gedachten ook nog knopje op apparaat zelf . ik meen input. dat kan je ook selecteren dacht ik. ( alweer een tijd geleden vandaar)

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@de rijp Vervolg van mijn bericht. Ik heb nog een gebr. aanw. gevonden op internet (engels) https://www.handleidi.ng/pioneer/x-hm21/handleiding?p=8

de rijp
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor reactie. Het is gelukt om de stereo aan te sluiten op de mediabox next. Blijft wel beetje omslachtig om eerst het radiostation op de tv te kiezen en de tv dan weer  uit te zetten, maar is wel duidelijk en werkt goed.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Je kan via voice comando natuurlijk de radio zender kiezen. Alleen next aanzetten . Radio zender inspreken . Dan hoeft de tv niet aan.

de rijp
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Net geprobeerd en gaat goed. Nogmaals dank.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@de rijp

 

Fijn dat het is gelukt met de tips van @robbo 🙂 Super!

Maak er verder een mooi weekend van.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic