1
Vraag
2
Reacties
Sadhu

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Stereo verbinden met mediabox next

Bij het uitleg op Ziggo over het direct verbinden van mijn stereo naar de mediabox wordt gezegd dat ik de kabels zelf moet kopen. Maar ik heb geen flauw idee welke ik moet hebben.

Ik zou dolgraag weer radio kunnen luisteren.

  • Ik heb op Alle kabels.nl gekeken, maar daar staat bij audiokabels geen HDMIkabel erbij. Hoe kom ik te weten welk kabel in de mediabox next passt. 
  • Ik ben 75 jaar, niemand in mijn buurt die kan helpen, en weet niet hoe ik dat moet oplossen!
  • Bedankt alvast
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Sadhu  schreef:

Bedankt, langzamerhand leer ik het wel


 

@Sadhu het is inderdaad soms weer even leren, is het gelukt zoniet ter info het onderstaande.

Zojuist gevonden inderdaad Digital in,  deze knop kiest elke keer dat deze wordt in gedrukt 1 van de drie digital in opties dus Optical, Network of CD. Hoort u geen radio geluid via de Denon net zolang op de Digital in knop drukken tot u geluid heeft.

Screenshot_20220413-202159_Chrome.jpg

Bekijk in context

11 Reacties 11
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Welkom op de community @Sadhu 

Om u zo goed mogelijk te kunnen adviseren zijn het merk en model/type van de Stereo nodig, welke audio ingangen heeft deze?

 

Van de Next zijn er twee modellen beide hebben een optische uitgang. Als uw stereo een optische ingang heeft dan zou dit kabeltje de oplossing kunnen zijn.

http://www.allekabels.nl/audio_kabels/optische_kabels.html?gclid=CjwKCAjw9LSSBhBsEiwAKtf0n0sdzUJFOzo...

 

 

Sadhu
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de vlugge reaktie. Ik heb een Denon DRA-F109 en een mediabox next waar achter een rij met eerst coax, dan audio start, HDMI,usb,internet,  optische aansluiting, voeding en aan-uitschakelaar staan

Sadhu
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mijn mediabox next is eennArris DCX 960

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het makkelijkste is de genoemde optische kabel. U zult dan op de Denon die ingang moeten kiezen. Voor het kiezen van de radio kunt u de afstandsbediening van de Next met stemcommando's gebruiken, anders zal voor het kiezen van een radio kanaal de TV  aan moeten.

Screenshot_20220406-195725_Chrome.jpg

Sadhu
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt, ik zal het Kabel bestellen!

Sadhu
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het optische Kabel besteld en op de mediabox next en mijn denon stereo aangesloten. Als ik op mijn stereo de Tuner aanzet, dan hoor ik wel ruisen op de boxen, dus de verbindung is aanwezig. Maar wat moet ik nu verder doen? 

Als ik de Tv aanzet en met spraak bijvoorbeeld skyradio zeg. Dan hoor ik alleen de TVradio en niet over de luidsprekers, deze geven alleen maar een ruisgeluid.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Je moet de juiste ingang op je Denon selecteren, Tuner zal dat niet zijn.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Op de afstandsbediening van de Denon zal de ingangsbron met de naam optical of digital in gekozen moeten worden. Welke dat exact is zal in de handleiding staan.

 

Met tuner kiest u de oude methode dat werkt niet meer. 

Sadhu
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt, langzamerhand leer ik het wel

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Sadhu  schreef:

Bedankt, langzamerhand leer ik het wel


 

@Sadhu het is inderdaad soms weer even leren, is het gelukt zoniet ter info het onderstaande.

Zojuist gevonden inderdaad Digital in,  deze knop kiest elke keer dat deze wordt in gedrukt 1 van de drie digital in opties dus Optical, Network of CD. Hoort u geen radio geluid via de Denon net zolang op de Digital in knop drukken tot u geluid heeft.

Screenshot_20220413-202159_Chrome.jpg

Sadhu
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de informatie

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic