1
Vraag
2
Reageer en help mee
Gerrit van Goor

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Stembediening next mini

Ik heb een probleem, goed voor de ontwikkelaars van de next mini. Ik ben drager van hoorapparaten (Specsavers) en heb de mogelijkheid via een TV-Adapter, de 2.4G DG Neutral om het tv geluid te streamen naar mijn hoorapparaten. De adapter is aangesloten op de optische link van de tv. Dit werkt perfect. Bij Netflix treedt er iets vreemds op. Als ik Netflix selecteer via de Home knop op de afstandsbediening van de Next mini werkt het geluid via de adapter prima. Zodra ik Netflix aanroep via de stembediening is er geen geluid mogelijk via de TV Adapter naar mij hoorapparaten. De adapter springt op ‘Rood’. Ga ik daarna terug naar tv, is het prima. Ook als ik met stemopdracht switch naar kanalen op tv blijft het geluid via de Adapter goed. Ik vermoed dat er een bug zit bij stembediening Netflix. Dan wordt de optische link in ieder geval niet geactiveerd. 

3 Reacties 3
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 13140Posts
  • 1101Oplossingen
  • 5416Likes

Hey @Gerrit van Goor . Welkom! 

Je bericht verbaasde me enorm, dus ik heb het gelijk doorgezet naar iemand die zich intensief met de ontwikkeling en testen van de mediabox bezig houdt. Hij snapt ook niet hoe dit kan. 

Als de optische link zou worden onderbroken, zou iedereen die Netflix met stembesturing start en een audio-installatie die optisch verbonden is hier tegen aanlopen. Gezien ik dit niet eerder tegen ben gekomen, lijkt mij dat dit niet het geval is. Maar wat gebeurt er dan wel? 

Daar heb ik niet gelijk een antwoord op. En het verzoek dit te onderzoeken, gaat hoogstwaarschijnlijk op een "nee" neerkomen, omdat we dergelijke externe apparatuur niet ondersteunen. 
Wat je nog kunt doen is wat spelen met de dolby instellingen (menu-> tandwiel -> Beeld en geluid -> Dolby), of hier nog een verschil mee te maken is. Mocht je nog iets ontdekken, dan horen we het natuurlijk graag! 

Gerrit van Goor
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Lycke, dank voor jouw bericht. Snap dat jullie geen ondersteuning bieden voor kastje gekoppeld aan mijn hoorapparaat. Daar zit het probleem niet. Ik heb getest. Bij Viaplay, YouTube etc via stembediening aanroepen blijft het optische audiosignaal ‘aan’. Alleen Netflix via stembediening aanroepen gaat het optische signaal echt uit. Bediening via de home knop en app kiezen levert dit probleem niet op. Kastje voor mijn hoorapparaten heeft er niets mee te maken, die signaleert slecht of er signaal is en dat is er dan niet. ‘Rode’ lampje in kabel geeft geen signaal. Ik heb de next mini en een Panasonic tv. 

met vriendelijke groet,

Gerrit van Goor

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4462Posts
  • 410Oplossingen
  • 1179Likes

Bedankt voor je toevoeging, @Gerrit van Goor Het blijft frappant natuurlijk dat dit gebeurt. Toch hebben we geen andere meldingen ontvangen dat het optische signaal uitgaat zodra Netflix via stembediening geopend wordt bij mini gebruikers. Wat je nog eens kunt testen is de communicatie tussen je TV en de mini, door bijvoorbeeld een andere HDMI-kabel te proberen of een andere HDMI poort op je TV. Wellicht heb je ook meerdere TV's in huis waar je de apparatuur eens als test op kunt aansluiten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat is je favoriete seizoen?

Uitgelicht topic